کد خبر : 4730
تاریخ انتشار : جمعه 23 آوریل 2021 - 2:01

گفتگوی صمیمی بهجت خبر با حافظ نوجوان و فومنی قرآن کریم؛

توجه به قرآن را در راس امور قرار دهیم آنگاه همه چیز سر جایش خواهد بود

توجه به قرآن را در راس امور قرار دهیم آنگاه همه چیز سر جایش خواهد بود
همان طور که بار ها مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان اشاره کردند، قرآن یک کتاب همیشه زنده است که برای همه جهانیان رهنمود دارد. قرآن اصل است اگر در هر کاری قرآن را سر لوحه کار خود قرار دهیم آن کار به بهترین نحو انجام میگیرد.

به گزارش بهجت خبر؛ تاریخ شهرستان فومن چهره های درخشان فرهنگی و علمی را در پیشینه خود ثبت کرده است و امروزه بسیاری از فرزانگان، نخبگان و مدیران فومنی در سطح کشور و حتی خارج از کشور می درخشند. در همین راستا با یکی از نخبه های نوجوان قرآنی این شهرستان به گفتگو نشستیم و ساعتی را با او در زمینه فعالیت های قرآنی گذراندیم.

مشروح این گفتگو به شرح ذیل است:

۱- لطفا خود را معرفی بفرمایید؟
امیر محمد عادلیان هستم۱۴ ساله دانش آموز پایه نهم مدرسه نمونه دولتی جامعه یاوری(۱)فومن

۲-چه شد که تصمیم به ورود به عرصه آشنایی و انس با قرآن کریم گرفتید؟ و لطفا بفرمایید در چه بخش هایی فعالیت دارید؟
بنده در یک خانواده مذهبی و دوستدار اهل بیت علیهم السلام متولد شدم و از همان سر آغاز دوره ی کودکی، درآغوش خانواده با قرآن مانوس شدم از ۷ سالگی قرآن رو به صورت تخصصی در محضر استاد فلاح پور شروع کردم درطی ۵ سال ودر ۱۲ سالگی حافظ کل قرآن شدم علاوه بر حفظ قرآن در همین دوران به فراگیری اصوات و الحان و نغمات و فن تلاوت تحقیق هم پرداختم. در زمستان ۹۷ به طرح آموزشی تربیتی «اسوه»، ویژه قاریان و حافظان نخبه کشور پیوستم.

۳- در عرصه قرائت چه مقام هایی را کسب کرده اید؟ در عرصه حفظ یا مفاهیم چطور؟
عناوین مهمترین مقام هایی که کسب کردم عبارت است از اینکه در تابستان ۹۹ موفق به کسب رتبه سوم کشوری درسی و هشتمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزی در رشته حفظ ۱۰ جزء شدم و در پاییز ۹۹ مقام اول را در رشته حفظ ۲۰ جزء مسابقات کشوری دارالقران امام علی(ع)کسب کردم و همچنین در این مدت مقام های مختلف شهرستانی و استانی وکشوری دیگری را هم کسب کردم. از جمله اولین مقامی که کسب کردم در سن ۸ سالگی مقام دوم کشوری جامعه القران در حفظ جزء ۳۰ بود و در سن ۱۰سالگی مقام سوم کشوری در رشته حفظ ۳ جزء ویژه ورزشکاران را کسب کردم.

۴-الان چند جز از قرآن کریم را حفظ هستید؟
الحمدلله بنده در حال حاضر حافظ کل قرآن کریم هستم.

۵- قرآن چه تاثیری بر شخصیت شما و اخلاق شما داشته است؟
مستحضر هستید که هر چه قدر انسان با آیات الهی مانوس شود بیشتر غرق این دریای بی کران می شود و بدون شک با این آموزه ها پرورش پیدا می کند بنده هم شکر خدا از این آموزه ها بی بهره نبودم و از این بابت واقعا شکرگزار درگاه خداوند متعال هستم که سرنوشتم را با قرآن و معارف اسلامی گره زده است.

۶- در روز چقدر از وقتتان را به قرآن کریم اختصاص می دهید؟
در طول روز ۳ ساعت وقتم را صرف مرور محفوظات می کنم وساعاتی رو هم در هفته به ترتیل و کلاس آنلاین قرآن و محافل قرانی اختصاص میدم.

۷- از وجود کدام اساتید در این عرصه بهره بردید و نقش پدر و مادر خود را در پیشرفت خودتان بفرمایید؟
در طول این سالها از محضر استاد حاج فرهادفلاح پور در رشته حفظ وهمچنین فرزند بزرگوار ایشان استاد حاج محمد فلاح پور در رشته قرائت بهره بردم و صمیمانه از زحمات بی دریغ آنها تشکر می کنم و آرزوی طول عمر با عزت برای این عزیزان دارم. همچنین از دوستان و اساتید عزیز در طرح اسوه کمال تشکر را دارم بنده واقعا مدیون پدر و مادر عزیزم هستم بابت تمام زحمات بی بدیلی که برای بنده کشیدند و واقعا دست بوس آنها هستم.

۸- برنامه آینده شما در عرصه قرآن آموزی چیست؟
برنامه ای که در حال حاضردارم کنار تحصیلات علمی به فراگیری مفاهیم قرآن و همچنین کسب مدرک لیسانس علوم قرآنی هم بپردازم.

۹- چه توصیه ای برای نوجوانان و دوستان هم سن و سال خودتان دارید؟
توصیه بنده به این عزیزان این هست که دوستان عزیز !واقعا تفریح و فراغت خوب هست و برای انسان ضروری است اما حفظ و قرائت قرآن ، هم خیر دنیا و هم آخرت را نصیب انسان میکند من نمیگویم همه بیایند حافظ قرآن باشند حفظ قرآن سختی های خاص خودش را دارد بلکه هر کسی میتواند به اندازه توانایی هایی که دارد با قرآن مانوس بشود وروح وجان خودش را با آیات نورانی قرآن جلا بدهد.جاری شدن آیات الهی در قلب هر انسانی مایه سعادت است. حقیقتا آیات قران، نباید ها را از ما دور و مسیر سعادت را در پیش روی ما آشکار می سازد در این دنیای پر از خطرات حقیقی و مجازی تنها چیزی که می تواند به نحو احسن از شما محافظت کند قرآن است.

۱۰- به عنوان یک نوجوان بسیجی و هیاتی برای ارتقای کیفیت فعالیت های تشکل ها چه پیشنهاداتی دارید؟
همان طور که بار ها مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان اشاره کردند، قرآن یک کتاب همیشه زنده است که برای همه جهانیان رهنمود دارد. قرآن اصل است اگر در هر کاری قرآن را سر لوحه کار خود قرار دهیم آن کار به بهترین نحو انجام میگیرد. اگر ایران طبق نظر رهبر انقلاب ۱۰میلیون حافظ داشته باشد ایران گلستان می شود و قطع به یقین این خصوصیات تمام جامعه را فرامیگیرد. توصیه بنده هم همین است توجه به قرآن را در راس امور قرار دهیم آنگاه همه چیز سر جایش خواهد بود.

۱۱- سخن پایانی؟
درپایان از شما مدیر مسئول تحریریه و نشریه اعجاز قلم تشکر و قدردانی میکنم و امیدوارم که ان شالله قرآن در زندگی همه ما جاری و ساری باشد و بتوانیم عامل به قرآن باشیم و واقعا شرمنده قرآن نباشیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.