کد خبر : 5699
تاریخ انتشار : جمعه 14 اکتبر 2022 - 12:48

حجت الاسلام سید جواد شمس الدین؛

وحدت، یک اصل دینی و عقلانی است/ عدم موفقیت دشمن با آگاهی و هوشیاری مردم در حوادث اخیر

وحدت، یک اصل دینی و عقلانی است/ عدم موفقیت دشمن با آگاهی و هوشیاری مردم در حوادث اخیر

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اهمیت مسئله وحدت، گفت: مسئله وحدت یک اصل دینی و عقلانی است و پشتوانه های مستحکمی از معارف دینی و مصادیق تجربی دارد که نتایج و آسیب های آن را در طول تاریخ کشور شاهد بودیم.

به گزارش بهجت خبر حجت الاسلام سید جواد شمس الدین امام جمعه بندر انزلی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) با اشاره به ابتکار رهبر کبیر انقلاب در نامگذاری این هفته در تقویم جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این اقدام امام مبتنی بر دستور پروردگار یکتا و سیره معصومین(ع) بوده است و ابتدا ریشه در بنیان دینی و قرآنی و سپس بنابر آثار تجربی او در طول تاریخ است که در صورت حفظ وحدت و اتفاق نظر بین افراد ، موفقیت حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به مسئله وحدت با استناد به آیات قرآن بیان کرد: در آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» وحدت به عنوان مسئله محوری برای انسان ها معرفی شده است و در آیه «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ کَلِمَهٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ» پیغمبر را به وحدت با سایر ادیان الهی که خدا را قبول دارند دعوت می کند.

امام جمعه انزلی به مصداق تجربی مسئله وحدت در انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: هم در دوره شکل گیری انقلاب و وحدت حول محور رهبری امام در هدایت مسیر و هم پس از پیروزی در بزنگاه های مختلف تاریخی با حفظ وحدت، موفقیت و پیروزی نصیب ملت شده است.

وی تصریح کرد: مسئله وحدت یک اصل دینی و عقلانی است و پشتوانه های مستحکمی از معارف دینی و مصادیق تجربی دارد که نتایج و آسیب های آن را در طول تاریخ کشور شاهد بودیم.

امام جمعه انزلی با اشاره به مقابله همیشگی دشمنان در برابر مسیر الهی و حق محوری، تصریح کرد: یکی از شگردهای دشمنان از صدر اسلام تاکنون در هر جریانی در تجزیه امت اسلام بوده است که در مقاطع خاص به ایجاد اختلاف و دودستگی در مسیر اهدافشان پرداختند. دشمنان در سراسر دنیا خصوصا در جهان اسلام به ایجاد دوگانگی و دو قطبی اقدام کردند و این اختلاف ها چه به صورت مقطعی و چه مستمر نقشه هایی است که دشمن برای به سلطه کشیدن کشورها در سر دارد.

تقویت وحدت عاملی مهمی در پیشرفت است

وی با بیان اینکه تقویت وحدت عامل مهمی برای دستیابی به موفقیت و پیشرفت است، اذعان کرد: این وحدت به وسیله آگاهی بخشی و تبیین با توجه به تاکیدات رهبری قابل تقویت است، مسلمانان اعم از شیعه و سنی حول محور مشترکات باید وحدت داشته باشند.

این کارشناس مذهبی به موفقیت جمهوری اسلامی در وحدت بین شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: در این راستا انگلیس و استکبار جهانی در بین اهل سنت به ایجاد وهابیت برای تنش آفرینی و در بین تشیع به ایجاد شیعه انگلیسی در جهت عدم وفاق بین دو مجموعه عظیم جهان اسلام پرداخته است.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید اشتراکات بین خودشان را محور قرار دهند و بر اساس آن عمل کنند و با عقلانیت مراقب توطئه دشمنان باشند، تصریح کرد: علاوه بر آن نقطه اشتراک دین اسلام با سایر ادیان الهی در وجود خداوند متعال است که مایه وحدت است، در صورت عدم اعتقاد نیز، فرهنگ و سوابق ملی کشور عامل اشتراک برای همه کسانی است که قائل به موفقیت، پیشرفت و حفظ امنیت کشور هستند لذا باید حول محور مشترکات ملی و حفاظت از کشور و جلوگیری از تجاوز بیگانگان باید وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام شمس الدین بر عدم موفقیت دشمنان در تجزیه کشور با وجود همه توطئه ها خصوصا در حوادث اخیر، خاطرنشان کرد: آگاهی بالای مردم و تجربیات موفق در طول این ۴۳ سال منجر به خنثی سازی این شرارت ها شد، دشمنان می دانند که با حفظ وحدت، امنیت کشور تامین می شود.

این کارشناس مذهبی به بخشی از فرمایش اخیر رهبر انقلاب در تشریح اهمیت امنیت، خاطر نشان کرد: امنیت از همه نیازها مهم تر است لذا باید با آگاهی بخشی و تبیین و هوشیاری، عامل وحدت را تقویت و شرارت دشمنان را برطرف کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.