کد خبر : 1223
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 دسامبر 2019 - 7:54

رئیس بسیج کارگری سپاه قدس گیلان:

اجرای طرح “ایران یار” در کارخانه های مهم گیلان/ برخی کارخانه های استان با ۳۰درصد ظرفیت شان فعال هستند

اجرای طرح “ایران یار” در کارخانه های مهم گیلان/ برخی کارخانه های استان با ۳۰درصد ظرفیت شان فعال هستند
رئیس بسیج کارگری سپاه قدس گیلان، گفت: ۴هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در گیلان وجود دراد که متأسفانه همه این واحد ها با توان صد درصدی کار نمی کنند و برخی کارخانه ها فقط ۲۰ الی ۳۰درصد فعال هستند.
به گزارش بهجت خبر، سرهنگ حسین پورحیدری رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان ۳۰برنامه فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و اقتصاد مقاومتی دارد اظهار کرد: ۸۰درصد این برنامه ها در سطح حوزه های مقاومت انجام شده است.

وی با اشاره به ۱۰۰پایگاه مقاومت در سطح واحد های تولیدی و صنعتی، جذب قریب به ۱۰هزار نفر در بسیج کارگری گفت: ۸هزار و ۵۰۰ نفر از بسجیان کارگری مرد و حدود هزار و ۵۰۰ نفر زن هستند.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان جامعه هدف در بحث ‌کارگری حدود ۶۰هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۳۷درصد این جامعه زن و ۱۵درصد آن مردان هستند.

 

** برپایی”شیفت ایثار” توسط کارگران بسیجی

وی با اشاره به برپایی شیفت ایثار در کارخانه‌ها گفت: کارگران پس از انجام شیفت قانونی خود ۲ تا ۳ ساعت بدون دریافت مزد کار کنند و که حاصل درآمد آن در مواردی به کارگرانی که مشکل دارند یا در حوادثی مثل سیل و زلزله استفاده کنند.

 

** ارسال دومین کامیون کمک به مناطق سیل زده 

حسین پور تصریح کرد: هفته گذشته دومین کامیون کمک به مناطق سیل زده توسط شرکت دخانیات گیلان ارسال شد.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به طرح “ایران‌یار” در راستای حمایت از کالای ایرانی با بیان اینکه حدود۵ کارخانه برند و مهم در گیلان وجود دارد گفت: از دانش‌آموزان و دانشجویان دعوت شد تا برای بازدید به کارخانه ها بروند و مستقیما با خط تولید آشنا شوند.

وی با بیان اینکه برخی برنامه های ما تخصصی است و فقط در واحد های تولیدی و صنعتی اجرا می شود ابراز کرد: جامعه کارگری دارای گروه های جهادی تخصصی در ۴گروه شامل امداد و نجات، آتش نشانی و بحران، رانندگان تاسیسات و گروه فنی مهندسی است.

حسین پور با بیان اینکه واحدهای تولیدی با چالش ها متفاوتی درگیر هستند و مشکلاتی اعم از دیرشدن حقوق ها یا برطرف کردن نیازها به وجود می آید ادامه داد: جلسات بسیج کارگری و کارگران جهت حل مشکلات برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به طرح جشنواره ایده و ابتکارات گفت: از ۶نفر در جامعه کارگری که طرح خوب ارائه دادند و به رونق تولید کرده اند در طول دهه فجر در جشنواره ایده و ابتکارات تولیدگران تقدیر می‌شوند.

وی با اشاره به هیئت اندیشه ورز بسیج کارگری و کارخانجات سپاه قدس گیلان بیان کرد: امروزه هر کارخانه یک سنگر نبرد با دشمن و هر کارگر یک رزمنده است.

 

** برخی کارخانه های گیلان فقط با ۲۰ تا ۳۰درصد ظرفیت شان فعال هستند

حسین پور با بیان اینکه ۸۸هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که ۴هزار و ۷۰۰ واحد آن در گیلان است اذعان‌ کرد: متاسفانه همه این واحد ها با توان صد درصدی در کار نیستند و گاهی برخی کارخانه ها فقط ۲۰ الی ۳۰درصد فعال هستند.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان با اشاره به تفاهم نامه ای با اداره تعاون در خصوص توسعه و ارتقای سطح سلامت، ایجاد نشاط اجتماعی بین آحاد جامعه کارگری و اختصاص ساعاتی به برنامه های ورزشی خاطر نشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه ای در بحث آسیب های اجتماعی خصوصا در موضوع فضای مجازی عقد شده است.

وی گفت: در جامعه کارگری با همکاری چند سازمان چون کانون شورای اسلامی کار،، مجمع نمایندگان کارگری، جامعه اسلامی کارگر و خانه کارگر در ۶ بند تفاهم نامه ای نوشته شده است که متن آن در آینده نزدیک رسانه ای می‌شود.

/انتهای پیام

/۸دی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.