کد خبر : 1387
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 دسامبر 2019 - 12:09

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان شفت:

۹ دی ۸۸ حماسه حضور مردم در دفاع از نظام و ولایت و مکتب عاشورا بود

۹ دی ۸۸ حماسه حضور مردم در دفاع از نظام و ولایت و مکتب عاشورا بود

همزمان با فرارسیدن حماسه ۹ دی به سراغ سردار احمد قاسمی از پیشکسوتان جبهه و جنگ شهرستان شفت و مسئول هیات رزمندگان اسلام این شهرستان می رویم و برای واکاوی آن حماسه عظیم سوالاتی را مطرح و جویا می شویم.

به گزارش بهجت خبر؛ همزمان با فرارسیدن حماسه ۹ دی به سراغ سردار احمد قاسمی از پیشکسوتان جبهه و جنگ شهرستان شفت و مسئول هیات رزمندگان اسلام این شهرستان می رویم و برای واکاوی آن حماسه عظیم سوالاتی را مطرح و جویا می شویم.

مشروح این گفتگو به شرح ذیل می باشد:

۱-با سلام و عرض ادب به عنوان اولین سوال ممنون می شویم در مورد زمینه های پیدایش فتنه سال ۸۸ برای مخاطبان ما توضیحاتی را طرح بفرمایید؟
بسم ا… الرحمن الرحیم ضمن عرض سلام و احترام خدمت مخاطبان شما باید عرض کنم.بطور قطع و یقین یکی از بستر های فتنه ها شبهات دروغین و هوس های غافلانه است. ثروت گرایی و مال پرستی و قدرت طلبی دنیا طلبان از عوامل اصلی فتنه است و نمونه بارز و تاریخی آن زندگی کسایی چون ابو موسی اشعری از مقدس معابان تهی مغز وطلحه و زبیرو مارقین و نهروانیان به ظاهر دین گرا با انگیزه های مالی و دنیایی میباشند که با حکومت علوی مخالفت کردند. شبهه افکنی. دین داری غیرعالمانه و روابط ناسالم اداری و حکومتی روابط ناسالم اقتصادی و نادانی و ناآگاهی و بی تفاوتی و خودخواهی و ریاست طلبی و دنیاطلبی و تحریک احساسات و تفرقه افکنی جلب حمایتهای خارجی و دشمن و مزدورانش که با بکارگیری از چهره های به ظاهر موجه و مقدس و استفاده از شعار های جذاب و مردم فریب استفاده ابزاری از مقدسات و سخن گفتن از اصول متعالی انسانی برای فریب مردم و…  از شگردهای فتنه گران است که نمونه هایی از ان را در طول تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی توسط برخی خواص و مدیران مواجه بوده ایم. بنی صدر خائن و جریان غرب گرا و لیبرال مسلک و جریان حاکم فعلی را میتوات از این دسته افراد و جریانها نام برد.

۲-فتنه سال ۸۸ با طراحی پیچیده آمریکایی ها و غربی ها در ایران اتفاق افتاد نقش رهبر حکیم انقلاب اسلامی را در عبور از این فتنه خطرناک چگونه ارزیابی می کنید؟در فتنه ۸۸ نقش رهبری معظم انقلاب اسلامی در کنترل بحران بی نظیرو بی بدیل بود. امام خامنه ای باتحلیل درست حوادث قبل و بعد از انتخابات با بکارگیری سیاست شفاف سازی بصیرت افزایی برخورد نرم و بامدارا و توائمان باقاطعیت و به ویژه خطبه های نمازجمعه ۲۹خرداد سال ۸۸ باحفظ جریان غیر پیروز و دعوت به عدم عبور از مرزهای قانونی و جبران خطاهاو اشتباهات انها و ایستادگی و صیانت از آرای جریان پیروز همه را به تبعیت ازقانون و دوری از وسوسه های شیطانی رسانه های دشمن و حفظ وحدت و مقابله مردمی با فتنه تاکید نمودند. اقتدار و صلابت رهبری در مقابله با فتنه و انسجام بخشی نیروهای درون نظام اسلامی موجب انزوای سیاسی و مردمی فتنه گران شدند و اینگونه بود که حماسه ۹دی خلق شد.

۳-چه اتفاقاتی در نهم دی ماه ۸۸ صورت گرفت که ما امروز کلمه حماسه را برای آن مقطع تاریخ سیاسی انقلاب اطلاق می کنیم؟ درحقیقت حماسه ۹ دی ۸۸ حماسه حضور مردمی در دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه و مکتب عاشورا بود که در ذهن مردم از هر قشر و لایه های مختلف اجتماعی نقش بست و ماندگارشد هر چند نقش زنان و مردان پیشرو انقلابی در این حماسه نمایانتر بود اماحضور مردم ازهردسته و گروهی دراین حرکت عظیم مردمی تعیین کننده بود حماسه ۹ دی در کنار حماسه های چون ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سوم خرداد روز مقاومت وپیروزی و آزاد سازی خرمشهر ماندگارشد.

۴-چه درس هایی می توانیم از حماسه ۹ دی فرا بگیریم؟ مهمترین درسی که از ۹ دی میشود گرفت این است که بهترین راهبرد در امنیت سازی و مصون سازی جمهوری اسلامی از خطرات و دشواریهای پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است که دشمن را مایوس و ناامید میسازد. فرمانبرداری و اطاعت آگاهانه و محض برای عبور از پیچ و خم های دشوار و سخت انقلاب اسلامی از رهبری نظام اسلامی و قانون مداری و تمکین به قانون و نظم اجتماعی از درسهای مهم حماسه ۹دی بود که به خوبی نمایان شد. ۵-چرا رهبری معظم فتنه سال ۸۸ را کماکان خط قرمز انقلاب می دانند؟ یوم الله ۹دی روز ولایت مداری ایرانیان و فتنه خط قرمز ماست چرا که در ۹ دی دست قدرت الهی از آستین ملت ایران بیرون آمد و بساط فتنه گران را در هم پیچید روزیکه ملت یکپارچه خروشان شد و مزدوران و آشوبگران را از صحنه پاک کرد و بصیرت و دشمن شناسی و زمان شناسی مردم رابه رخ بدخواهان کشید. و تفکرات شوم و سران فتنه گری چون موسوی و کروبی و خاتمی رابیش از گذشته برملا کرد.

۶-بصیرت گیلانیان را در رابطه با بروز حماسه ۹ دی چگونه ارزیابی می کنید؟ نقش و حضور گیلانیان در حماسه ۸دی و ۹دی و نقش مردم شهرستانهای استان گیلان به ویژه شهرستان شفت در ۷ دی کم نظیر بود مردم باحضور خود در صحنه و شعارهای انقلابی برای پاسداشت آرمانهای انقلاب اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی سنگ تمام گذاشتندو گناه بزرگ سران فتنه گر را که از امام و انقلاب دم بزنند اما در مقابل شعار انتخابات بهانه است.اصل نظام نشانه است همکاری و حمایت داشته باشند ایستادند. مردم گیلان به ویژه شهرستان رشت در ۸دی سال ۸۸ باحضور پرشکوه خود در میدان شهدای ذهاب (شهرداری رشت) و خیابانهای اطراف عظیم ترین اجتماع مردمی چندساله اخیر را افریدند و این حرکت حماسی و کم نظیر در بین استانهای کشور زبان زد خاص و عام شد. بطوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تجلیل از حماسه ۸ دی مردم گیلان و رشت فرمودند. رشت جز معدود مناطقی بود که یک روز زودتر از حرکت خود جوش ملت در هشت دی سال ۸۸ به صحنه حضور مردم در مقابل فتنه گران تبدیل شد.

۷-پیام شما به عنوان کسی که در عرصه های سخت انقلاب در میدان نبرد علیه متجاوزان بعثی حضور داشتید و در تمام مراحل سخت چله اول انقلاب با موانع درگیر شدید به جوانان که مخاطب خاص بیانیه گام دوم انقلاب بودند چیست؟ همه مردم به ویژه نخبگان و جوانان در تحقق پیام راهبردی امام خامنه ای در گام دوم انقلاب اسلامی نقش اساسی و مهمی به عهده دارند. خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی با روحیه جهادی و خدمت بی منت در عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و بین المللی بابهره گیری از دین و اخلاق و معنویت و عدالت بار مسئولیتی است که بر دوش جوانان عزیز قراردارد و باید به شاخصه های ذیل توجه کرد:۱.دوری از ترس و ناامیدی و پرورش نهال امید در خود و دیگران۲. ساختن ایران بزرگ براساس الگوی نظام پیشرفته اسلامی۳.زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر عج باایجاد تمدن نوین اسلامی و انشاالله طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنافدا ۴. صیانت و پاسداری از انقلاب عظبم اسلامی ۵. تسلیم ناپذیری و جلوگیری از سلطه دوباره مستکبران بر مقدرات کشور و شکستن محاصره تبلیعاتی و رسانه ای دشمن۶. تلاش مضاعف برای تحقق عدالت بابهره گیری از تجربیات تلخ و شیرین ۴۰ساله پیشرفت مادی و معنوی۷. جهاد علمی و جهاد اقتصادی بابهره گیری از اقتصاد مقاومتی ۸. تلاش برای بسط اخلاق معنویت در کشور با گسترش نهاد های اجتماعی ۹. مقابله با سبک زندگی غربی در ایران و ترویج سبک زندگی ایران اسلامی وظایف مهم و اساسی جوان مومن و انقلابی و دانا و کاردان و پرانگیزه و پرتلاش و مسئولیت پذیر و آمادگی هرگونه جهاد و فداکاری و خوشبین و امیدوار به آینده است که میتواند با تشکیل مجلس و دولت انقلابی در اینده نزدیک به مسئولیتهای خود عمل نماید.
درپایان به ارواح پرفتوح امام و شهدای عزیز و همه ایثارگران و خانواده های معظم آنها درود میفرستیم و عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و آسایش و رفاه عمومی وشکست توطئه های دشمنان این مرز بوم ومزدوران داخلی و خارجی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.