کد خبر : 1841
تاریخ انتشار : جمعه 17 ژانویه 2020 - 15:19

یادداشت/عبدالحسین احمدیان؛

به مناسبت شهادت سردار دلها

به مناسبت شهادت سردار دلها

به گزارش بهجت خبر؛  از سردار دلها نوشتن سخت است، هرمقدار که بیشتر با مقام بلند او آشنا میشویم حسرت ما افزوده میشود. که به فقدان چه انسان بزرگی دچار شده ایم. وقتی عظمت این انسان را مینگریم و بزرگی روح او را درمیابیم و نگاهی به وضعیت خودمان می اندازیم متوجه ی بُعدِ مسافت میشویم

به گزارش بهجت خبر؛  از سردار دلها نوشتن سخت است، هرمقدار که بیشتر با مقام بلند او آشنا میشویم حسرت ما افزوده میشود. که به فقدان چه انسان بزرگی دچار شده ایم. وقتی عظمت این انسان را مینگریم و بزرگی روح او را درمیابیم و نگاهی به وضعیت خودمان می اندازیم متوجه ی بُعدِ مسافت میشویم که چقدر ما دوریم از حقیقتِ یک انسان متعالی. شهادت و تشییع پیکر پاک او عاشورایی بود که در وصف آن چیزی نمیشود گفت جز ما رایت الا جمیلا
به عاشورا می اندیشیدم و واقعه ی دست و انگشتر، و تصویری از پیکر پاک حاج قاسم که میان مردم دست به دست میشد.
هزار الله و اکبر، گاه خداوند دست میبرد به میان تاریخ دور و از میان برگ برگِ آن از قریب به ۱۴۰۰ سال پیش یک برگ از تاریخ را جدا میکند و می آورد درست روبروی دیدگانمان قرار میدهد تا بنگریم تکرار تاریخ را. تا بنگریم چگونگی جدال حق و باطل را. تا بفهمیم کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را.
تا این فهم و این ادراکِ الهی گواهی باشد بر درستیِ صراط مستقیم مان، آب زلالی باشد بروی قلب های غبار نشسته ی مان. تا چراغ هدایتی باشد در بزنگاه های تردیدمان.‌
اگر چه شهادت حاج قاسم غم و اندوه بزرگی بود برایمان، اما آنچه رخ داد ماهیت آن غیر قابل وصف است، و بی تردید ابعاد شگفتی های آن در اثنای گذر زمان روشن خواهد شد. مقام حاج قاسم نزد خداوند متعال آنچنان بالا بوده که ما از درک آن محروم بودیم و پس از شهادت او بود که تا حدودی به عظمت وجودش پی بردیم. قطعا و یقینا شهادت چنین شخصیت بزرگی آثار و تحولات بزرگی را بهمراه خواهد داشت. چرا که شهید با شهادتش سطح تازه ای از رسالتش آغاز می گردد.
همانگونه ای که امام حسین(ع) با شهادتش مسیر تاریخ اسلام را تغییر داد و اسلام عزیز را از انحطاط نجات بخشید. حتما شهادت حاج قاسم نیز نقطه ی عطفی خواهد بود در مسیر تاریخ.
عزمی که شهادت او در مردم استکبار ستیز منطقه ایجاد کرد موجب وحدت مسلمین و تقویت اراده و انگیزه ای برای مصمم شدن در مبارزه و عقب زدن استکبار جهانی و در راس آنها امریکا و رژیم غاصب صهیونیست گردیده است.
شهادت حاج قاسم حائل میان دو تاریخ بزرگ خواهد بود، تاریخ جهان اسلام و مسلمین قبل از شهادت او و بعد از شهادت او بسیار متفاوت خواهد بود و ان شا الله با دعای خیر امام زمان سرنوشت خوشایندی برای مسلمین و مردم منطقه و بلکه جهانیان رقم خواهد خورد.
در پایان فرصت را غنیمت میشمرم و دو نکته را یادآور میشوم
همه ی ما باید آگاه باشیم که در یک منطقه ی ناامن زندگی میکنیم. اگر به نقشه نگاهی بیاندازیم متوجه ی پایگاه های نظامی دشمن دور تا دور کشورمان میشوم. ذره ای غفلت موجب ایجاد جسارت در دشمن میشود. کما اینکه اگر نبود اتفاقات پاییز امسال که حتما موجب مخابره ی پیام تفرقه و عدم انسجام ملی به دشمن شد، شاید دشمن دچار خطای محاسباتی نمی گردید.
هرگونه کنش و واکنشی در درون کشور که شباهتی به تفرقه داشته باشد موجب بالا رفتن اعتماد به نفس دشمن و اقدامات جسورانه ی او میشود و در مقابل وحدت ملی و ابراز یکپارچگی با وجود اختلاف نظرات با وجود اختلاف سلایق، دشمن را مایوس میکند و به عقب می راند. باید همه متوجه باشند که مبنای محاسبه ی دشمن، نحوه ی عملکرد ماست.
همچنین ضروریست دولت مجلس و سایر ارکان، انقلابی عمل کنند. جهادی عمل کنند. دلی عمل کنند. همانطور که طرحی در راستای حمایت از سپاه قدس را با سه فوریت به مجلس بردند و در همانجا با حضور شورای نگهبان به تایید رساندند لازم است در سایر مسائل نیز همینگونه سریع قاطع و در راستای مطالبه ی مردمی عمل کنند.
ان شا الله پاسداری خون و خط شهدا باشیم.

عبدالحسین احمدیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.