کد خبر : 2445
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مارس 2020 - 17:04

یک هفته تا به زانو درآوردن کرونا در گیلان مانده است

یک هفته تا به زانو درآوردن کرونا در گیلان مانده است
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در گیلان گفت: امیدواریم با برطرف شدن کمبود کالاهای بهداشتی ، بیماری کرونا را تا یک هفته دیگر کنترل می کنیم.
به گزارش بهجت خبر، محمد حسین قربانی، نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان امروز گفت: با رفع ۸۵ درصد کمبودهای درمانی و اقلام بهداشتی در گیلان برای مقابله با کرونا، در صورت همکاری مسئولان ، خیران و مردم ، این ویروس را طی هفته آینده ، به‌ زانو درمی آوریم.

 محمد حسین قربانی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز درمانی گیلان مراجعه کرده‌اند ، افزود : از این تعداد ، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر مرخص شدند ، حدود هزار و ۸۹۳ نفر بستری هستند و کمتر از ۱۰ درصد این افراد به کرونا مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان کرونا در گیلان همان آمار رسمی وزارت بهداشت است ، اضافه کرد : در جلسه شورای اسلامی شهر رشت ، تعداد جان‌ باختگان گیلانی در۲۰ روز اخیر را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام شد و این به معناست که علت مرگ همه فوتی ها ، ابتلا به کرونا نبود ، بلکه این افراد بر اثر ابتلا آنفولانزا ، شبه آنفولانزا و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای فوت کردند.
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان با ابراز رضایتمندی از همکاری گیلانیان در کاهش شیوع کرونا در استان ، گفت : با تمام حساسیت‌های به وجود آمده ، مردم گیلان هر روز نکات بهداشتی را نسبت به‌ روزهای گذشته بیشتر رعایت می کنند که باید ادامه داشته باشد.
محمد حسین قربانی  با اشاره به دست‌ به ‌کار شدن گیلانیان برای کنترل این ویروس خطرناک در استان گفت : جمعی از مردم به‌ ویژه جوانان با حضور در میدان گیل رشت به ‌صورت خود جوش از مردم قرنطینه خانگی را درخواست می کنند و همچنین با حضور در ورودی استان با کلامی نرم تلاش می کنند تا از تعداد مسافران ورودی به استان کم کنند.
وی با تأکید بر اینکه تنها راه قطع حلقه ویروس کرونا ، بیرون نیامدن افراد از خانه و‌ تبدیل هر خانه به یک مرکز درمانی است ، گفت : باید افراد بیمار شبه آنفولانزا یا با نشانه‌ های اولیه کرونا در منزل بمانند و در همان‌ جا درمان شوند.
نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان از سرویس ‌دهی بیشتر کادر درمانی در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با راه اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی سیار در محوطه بیمارستان رازی رشت ، از امروز بیماران در این بیمارستان صحرایی پذیرش می شود.
نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفع کمبودهای کادر درمان در گیلان طی روزهای آینده گفت : تا حدود بسیار زیادی برخی کمبودها در مراکز درمانی نظیر ماسک ، دستکش و یا لباس حفاظتی کادر درمانی تأمین‌ شده و می‌توان گفت نیاز استان حداقل تا۲ روز آینده تأمین است.
محمدحسین قربانی با اشاره به ورود حدود ۲۰ هزار قرص تامی‌فلو به استان و قرار گرفتن در شبکه توزیع استان ، افزود : کمبود تجهیزات و کادر درمانی در کشور و به‌ تبع آن در گیلان وجود دارد و این مسئله را بارها فریاد کشیده‌ام اما قاطعانه می‌توان گفت ۸۵ درصد کمبودها در تجهیزات و کادر درمان گیلان در جهت مقابله با کرونا مرتفع شده است و طی یکی دو روز آینده هیچ کمبودی در زمینه ماسک و دستکش نخواهیم داشت.
وی در پاسخ به اینکه برخی از کادرهای درمانی ازجمله پرستاران برای حضور مستمر در مراکز درمانی با کمبود تجهیزات حفاظتی روبرو هستند ، گفت : به هر پرستار در مراکز مراقبتی برای یک شیفت یک لباس اختصاص می‌یابد و اگر وارد شیفت بعدی شود حتماً باید از لباس حفاظتی جدید استفاده کند.
/انتهای پیام
/۸دی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.