کد خبر : 444
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اکتبر 2019 - 14:30

اکوی قلب تجارتی پرسود برای محفلی خاص!

اکوی قلب تجارتی پرسود برای محفلی خاص!

به گزارش بهجت خبر؛ اکو مری یا اکوی قلب از راه مری ( که به اختصار TEEنامیده می شود) یکی از روش های تشخیصی در بیماری های قلب و عروق است که هم در کودکان و هم در بزرگسالان مورد استفاده دارد. همچنین این روش برای آماده سازی بیماران پیش از جراحی، حین آن و

به گزارش بهجت خبر؛ اکو مری یا اکوی قلب از راه مری ( که به اختصار TEEنامیده می شود) یکی از روش های تشخیصی در بیماری های قلب و عروق است که هم در کودکان و هم در بزرگسالان مورد استفاده دارد. همچنین این روش برای آماده سازی بیماران پیش از جراحی، حین آن و پس از آن کاربرد دارد. اکو مری برای تشخیص سریع بعضی از بیماریهای وخیم قلبی از جمله کاردیومیوپاتی، آنوریسم ( پارگی ) آئورت، بیماری قلبی مادرزادی، آندوکاردیت(عفونت قلب) و آسیب دیدگی آئورت یا قلب کاربرد نقش اساسی دارد.

در مرکز قلب دکترحشمت در شهرستان رشت، برای چنین روش تشخیصی مهمی تنها سه فوق تخصص اکوی قلب داریم و این کمبود فلوشیپ اکوکاردیوگرافی موجب شده بیماران بستری روزها در لیست انتظار برای اکوی قلب بمانند و این تنها یک قسمت از مشکل بیماران در این مرکز است. چند سال قبل دو دستگاه اکو برای این مرکز خریداری شد که گزارش ها حاکی از آن است از همان ابتدا این دستگاه ها دارای مشکلاتی در راه اندازی و استفاده بوده اند و جالب است که خریداری این دستگاه ها هم با صلاحدید پزشکان متبحر در این پروسیجر ( روش ) تشخیصی انجام نشده بود.

اولین فوق تخصص اکوی مری از سال ٩٢ در بیمارستان حشمت مشغول بکار شد. پزشکی منضبط و مستقل که گویا دلخواه مدیران آن مرکز نبود. دومین فوق تخصص اکوی مری دو سال پس از او وارد این مرکز شده و بهمراه وی بصورت تمام وقت در بخش اکوی بیمارستان حشمت مشغول بکار شد.

ورود دکتر “م .ر” به بیمارستان حشمت مصادف بود با ریاست دکترانوش برزیگر بر دانشگاه علوم پزشکی گیلان( که هم اکنون ریاست فعلی بیمارستان حشمت را داراست)و تصدی معاونت آموزشی دانشگاه توسط دکتر ارسلان سالاری( که هم اکنون ریاست دانشگاه را برعهده دارد). در همان سال با اینکه فلوشیپ اکو در کادر رسمی هیات علمی دانشگاه حضور نداشت، مسئول مربوطه بطرز مشکوکی فقط دو فراخوان جذب برای پزشک قلب جنرال(معمولی) داد!

یکی از این دو نفری که جذب شدند پزشک خانمی بود که دستیار دکتر م.ر و دکتر م.آ بوده و یکسال پیش از این ( سال ۹۳) فارغ التحصیل شده بود و البته دارای تعهد الزامی گذراندن ۱۲ سال خدمت در مناطق محروم ( استان اردبیل) بود، چون از طریق این سهمیه وارد دوره تخصصی گردیده بود. این پزشک متخصص با چشم پوشی آشکار همان مسئول مربوطه یکروز هم دوران خدمت درمناطق محروم را نگذراند!!!! البته این روند عجیب و قانون شکنانه (که موجبات اعتراض بعضی نمایندگان گیلانی عضو کمیسیون بهداشت را هم فراهم آورد) با شرکت دادن این خانم در آزمون فلوشیپ ( فوق تخصص) همچنان ادامه یافت.

دعواها اما وقتی بالا گرفت که انتخابات بر سر مدیرگروهی قلب دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۹۶ شروع شد.۲۴ آبان ماه همان سال یکی از سایت های خبری طی مطلبی با تیتر ” تجارت میلیاردی و پرسود در بخش اکوکاردیوگرافی + اسناد” حمله تندی را علیه دکتر م.ر ترتیب داده و بدون ذکر نام دو فلوشیپ اکوکاردیوگرافی مرکز قلب حشمت آنها را متهم کرد که نوبت های اکو را عامدانه طولانی کرده و یا گاها اقدام به تعطیلی بی دلیل این بخش کرده اند تا بیماران را به مطب خود و یا مراکز خصوصی شیفت بدهند. و این در حالی بود که این دو نفر تا آنزمان فول تایم بیمارستان حشمت بوده و ابدا سابقه کار در مراکز خصوصی را نداشتند و این ارجاعات البته توسط فارغ التحصیلان تازه واردی انجام می شد که مورد حمایت مسیولین مربوطه بودند.

اما از تیرماه سال جاری دوره گارانتی دستگاه هایی که با اما و اگرهایی برای بخش اکو خریداری گردیده بود تمام شده و شرکت فروشنده هم تعمیر آنها را برعهده نگرفت که این خود به سرگردانی بیماران و شیفت آنان به مراکز خصوصی افزود.

بعدا یک متخصص قلب خانم دیگر هم وارد بخش اکوی بیمارستان حشمت شده و درکنار دو فلوشیپ دیگر در این‌ واحد قرار گرفت. او خواهر صاحب رستوران داری معروف بوده و البته از دستیاران دکتر م.آ و دکتر م.ر فارغ از آنکه درباره وی نیز بحث هایی در مورد عدم گذراندن تعهد خدمت در مناطق محروم وجود داشته ولی او با حسن اخلاق و تبحر کاری توانست موجب جلب رضایت بیماران و گیرندگان خدمت را در شهرستان رشت فراهم آورد. با توجه به همه آنچه که گفته شد حالا باید پرسش مهمی را از نهادهای نظارتی مطرح کرد: چنین روندهای غیرقانونی که اخلال در نظام آموزشی(جذب هیات علمی وعدالت آموزشی) و مبحث مهم سلامت مردم بوده تا کجا و کی می خواهد ادامه پیدا کند؟ اینکه باندی پرنفوذ در دستگاهی دولتی که مسئولیت ارائه خدمات سلامت و درمان را دارد سعی دارد چنین روند غیرقانونی اما سودآور را همچنان ادامه دهد و با منتقدان هم برخوردهای تاسف انگیز و بدعت آمیزی بکند، بنظر می آید این روند هر چه سریعتر و جایی باید خاتمه یابد. اعمال فشار بر دانشگاه از بیرون برای اغراض سیاسی و باندی نکوهیده وغیرقابل پذیرش است ولی نمی شود به بهانه استقلال دانشگاه بحث خطیر نظارت را تعطیل کرد و یا طوری برخورد کرد که زبان ها در کام بماند و قلم ها از حرکت بایستند‌.

بنظر می آید شرم دروغ و قانون گریزی برای مدیران ما ریخته است. همۀ سیاست‌مداران و مدیران در همه‌ جای دنیا کم‌ و بیش دروغ می‌گویند و یا خلاف مرتکب می شوند؛ اما وای از آن روزی که در سازمانی و یا نهادی دروغ و قانون گریزی به نام مصحلت یا هر نام دیگری نهادینه شود و شرم دروغگویان و متخلفان بریزد؛ آنگاه ریاست یک دستگاهی که خود سهامدار عمده مراکز خصوصی است چشم در چشم همه می‌دوزد و می‌گوید وضعیت فلان گروه در آن مراکز چنین است و چنان است !!!! نمی دانیم شنیده اید این روزها هزاران نفر از مردم کرۀ جنوبی به خیابان‌ها ریخته‌ و خواستار استعفای رئیس جمهورشان شده‌اند. چرا؟ چون او وزیری را به کابینه‌اش دعوت کرده است که سال‌ها پیش(قبل از وزارت) برای ورود دخترش به دانشگاه، اندکی اعمال نفوذ کرده است. نه برای گرفتن نمره یا مدرک؛ و یا دور زدن قانون، نه! ، فقط برای ورود به دانشگاه. /گیلان تایمز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.