کد خبر : 4721
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 آوریل 2021 - 16:41

حافظ نوجوان فومنی قرآن کریم؛

موفقیت های خود را مدیون حفظ قرآن هستم / حفظ قرآن سبب آرامش درونی بنده شده است

موفقیت های خود را مدیون حفظ قرآن هستم / حفظ قرآن سبب آرامش درونی بنده شده است

به گزارش بهجت خبر؛ قرآن جایگاه بسیار مهم و رفیعی در زندگی انسان ها دارد و خداوند عالی ترین مفاهیم را برای نیل به حیات طیبه برای بشریت در قالب این کتاب در اختیار انسان قرار داده است که باید بیش از پیش مورد توجه جدی مسلمانان قرار بگیرد. در همین راستا به سراغ یکی

به گزارش بهجت خبر؛ قرآن جایگاه بسیار مهم و رفیعی در زندگی انسان ها دارد و خداوند عالی ترین مفاهیم را برای نیل به حیات طیبه برای بشریت در قالب این کتاب در اختیار انسان قرار داده است که باید بیش از پیش مورد توجه جدی مسلمانان قرار بگیرد. در همین راستا به سراغ یکی از نوجوانان فومنی و حافظ کل قرآن کریم رفتیم و دقایقی با او به گفتگو نشستیم؛

۱- لطفا خود را معرفی بفرمایید؟

ارشیا رجبی هستم و دانش آموز کلاس سوم راهنمائی مدرسه شاهد ادبی مهذب فومن می باشم.

۲-چه شد که تصمیم به ورود به عرصه آشنایی و انس با قرآن کریم شدید؟ و لطفا بفرمایید در چه بخش هایی فعالیت دارید؟

از آنجا که بنده در یک خانواده مذهبی و مقید متولد شدم حب خداوند و اهل بیت و قرآن از همان دوران کودکی برای من ایجاد شد و از هفت سالگی که خواندن و نوشتن را آموختم بنا بر توصیه خانواده ام تصمیم گرفتم کتاب مقدس قرآن را که بهترین سرلوحه و الگو برای زندگی انسان ها روی زمین نازل شده است را حفظ کنم و اکنون در حفظ قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن و البته اذان فعالیت مداوم دارم.

۳- در عرصه قرائت چه مقام هایی را کسب کرده اید؟ در عرصه حفظ یا مفاهیم چطور؟

کسب رتبه سوم رشته قرائت تحقیق سپاه فومن، رتبه دوم رشته اذان سپاه فومن، رتبه دوم رشته قرائت ترتیل مقطع اول متوسط استان گیلان، رتبه اول حفظ پنج جز گیلان در سال ۹۵، کسب امتیاز حدنصاب حفظ ۲۰ جز قرآن در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) کشور از جمله مقاماتی است که با عنایت پروردگار متعال کسب کرده ام.

۴-چند جز از قرآن کریم را حفظ هستید؟

حدود یک سال است به لطف خداوند حافظ کل قرآن کریم هستم.

۵- قرآن چه تاثیری بر شخصیت شما و اخلاق شما داشته است؟

از آنجا که حفظ و قرائت و انس با قرآن کریم از سفارشات مکرر امامان معصوم است و حفظ قرآن به انس با آیات الهی می انجامد، اعتقاد دارم حفظ قرآن سبب آرامش درونی و تقویت حافظه بنده شده و مرا به جلو سوق می دهد و من موفقیت های خود را مدیون حفظ قرآن هستم و تاثیر آن را در همه جوانب زندگی خود می بینم.

۶- در روز چقدر از وقتتان را به قرآن کریم اختصاص می دهید؟

بنده هر روز ۴-۵ ساعت از وقت خود را به تلاوت آیات شریفه قرآن اختصاص می دهم.

۷- از وجود کدام اساتید در این عرصه بهره بردید و نقش پدر و مادر خود را در پیشرفت خودتان بفرمایید؟

من از وجود اساتید محترم و مجربی همچون استاد حاج فرهاد و حاج محمد فلاح پور بهره مند شدم و از همینجا کمال تشکر و قدردانی را از این اساتید گرانقدر درا می باشم و از خداوند متعال برای انها طول عمر و سلامتی خواهانم و بزرگترین مشوقین من در زندگی برای حفظ قرآن پدر و مادرم بوده اند به ویژه مادرم که همیشه مرا در حفظ قرآن تشویق کردند و باعث شدند که با اراده ای قوی در این مسیر حرکت نمایم.

۸- برنامه آینده شما در عرصه قرآن آموزی چیست؟

بنده پس از حفظ قرآن مشغول قرائت قرآن شدم و پس از آن تصمیم به تفسیر قرآن دارم و با یاری خدای متعال امیدوارم مشغول نشر و تعلیم آیات الهی قرآن شوم.

۹- چه توصیه ای برای نوجوانان و دوستان هم سن و سال خودتان دارید؟

توصیه ام به نوجوانان این است اگر تا کنون شروع به حفظ قرآن نکرده اند دیر نیستو از هر کجا پا به این عرصه نورانی بگذراند از مواهب آن بی بهره نخواهد ماند.

۱۰- به عنوان یک نوجوان بسیجی و هیاتی برای ارتقای کیفیت فعالیت های تشکل ها چه پیشنهاداتی دارید؟

با توجه به عصر فعلی که ارتباطات و فضای مجزی در اوج خود قرار دارند به نظر اینجانب تشکل ها باید در جهت ایجاد فضای انگیزشی و تمایل برای آحاد مردم فعالیت نمایند تا آگاهی مردم در سطح بالاتری نسبت به فعالیت تشکل ها قرار بگیرد تا خانواده ها بدانند این فضا ها بهترین فضا برای اوقات فراغت نوجوانان می باشد.

۱۱- سخن پایانی؟

بنا به فرمایش پیامبر اسلام کسی که در درونش چیزی از قرآن نیست، دلش مانند خانه ای ویران است، قرآن بهترین راهنما برای زندگی افراد است و بنده از وقتی که با قرآن آشنا شده ام همیشه برای داشتن زندگی بهتر به آن پناه می برم و از این رابطه نیکو با این کتاب آسمانی همیشه احساس آرامش و خوشبختی دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.