کد خبر : 4740
تاریخ انتشار : جمعه 23 آوریل 2021 - 1:55

مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد؛

توزیع بیش از یک میلیون اصله نهال توت رایگان در سطح کشور

توزیع بیش از یک میلیون اصله نهال توت رایگان در سطح کشور
مهندس رامین قاسم زاده مدیر جهاد کشاورزی فومن در گفتگو با خبرنگار  بهجت خبر گفت: به منظور توسعه صنعت نوغانداری و در راستای طرح توسعه باغات توت در سطح کشور از محل اعتبارات محلی یارانه نهال بیش از یک میلیون اصله نهال تولید شده در شهرستان فومن، در ۱۸ استان کشور به صورت رایگان توزیع گردید.

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس رامین قاسم زاده مدیر جهاد کشاورزی فومن در گفتگو با خبرنگار  بهجت خبر گفت: به منظور توسعه صنعت نوغانداری و در راستای طرح توسعه باغات توت در سطح کشور از محل اعتبارات محلی یارانه نهال بیش از یک میلیون اصله نهال تولید شده در شهرستان فومن، در ۱۸ استان کشور به صورت رایگان توزیع گردید.

قاسم زاده ادامه داد: سهم شهرستان فومن بیش از ۴۰ هزار اصله نهال بوده که نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

مدیر جهادکشاورزی فومن تصریح کرد: شهرستان فومن بزرگترین شهرستان صادر کننده قلمه توت است و شهرستان با داشتن پیشحصار ظرفیت بیش از این را دارد و تولید پیله نیز افزایش خواهد یافت اکنون فومن رتبه سوم را دارد که می‌تواند به رتبه ۲ برسد.

قاسم زاده همچنین در رابطه با عملیات اجرائی در رابطه با احتمال کم آبی در کشت برنج در فصل زراعی پیش رو اظهار کرد: دو آب بندان در روستاهای خجکه و ماکلوان در شهرستان فومن به میزان ۲/۵۵ هکتار با اعتبار بالغ بر ۱/۳ میلیارد ریال لایروبی و آبگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمان قلت منابع آبی حداقل در سه نوبت آبیاری بیش از ۷۰ هکتار از اراضی روستای پیش حصار در بخش سردار جنگل آبیاری می گردد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.