کد خبر : 4831
تاریخ انتشار : جمعه 11 ژوئن 2021 - 10:18

دکتر نجم الدین فرهمند، کاندیدای شورای اسلامی شهر فومن؛

امیدوارم یک شورای قوی و با افراد همدل برای خدمت به مردم تشکیل شود/ بزرگان شهر تلاش کنند که در رقم زدن سرنوشت این شهر سهیم باشند

امیدوارم یک شورای قوی و با افراد همدل برای خدمت به مردم تشکیل شود/ بزرگان شهر تلاش کنند که در رقم زدن سرنوشت این شهر سهیم باشند

دکتر نجم الدین فرهمند از دیگر کاندیداهای شورای اسلامی شهر فومن است که در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امیدوارم یک شورای قوی و با افراد همدل برای خدمت به مردم تشکیل شود البته بزرگان شهر تلاش کنند که در رقم زدن سرنوشت این شهر سهیم باشند. در سطور پایین می توانید مشروح این گفتگو را

دکتر نجم الدین فرهمند از دیگر کاندیداهای شورای اسلامی شهر فومن است که در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امیدوارم یک شورای قوی و با افراد همدل برای خدمت به مردم تشکیل شود البته بزرگان شهر تلاش کنند که در رقم زدن سرنوشت این شهر سهیم باشند.

در سطور پایین می توانید مشروح این گفتگو را مطالعه بفرمائید:

۱-لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
نجم الدین فرهمند هستم البته یک پیشوند دکتر هم دارم و حدود سی سال در خدمت آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت هستم و حدود بیست سال هم طبابت می کنم.

۲-لطفا سابقه و رزومه خودتان را برای شهروندان فومن بفرمایید؟ دوران تحصیلی که طبق روال ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را گذراندم و دیپلم سال ۶۴ هستم بعد از آن یکی دو سالی در تربیت معلم بودم، بعد از حدود سه سال تدریس، دانشگاه رشته پزشکی قبول شدم، بعد از فارغ التحصیلی، یک سالی خارج از استان بودم. از سال ۸۵ هم در فومن هم آموزش و پرورش هستم، هم مطب خصوصی دارم و نزدیک به دو سال رئیس بیمارستان فومن بودم که در دو سال بسیار خوب و سخت و آموزنده بود.

۳-با توجه به شورایی بودن پارلمان شهری در زمینه ایجاد تعامل وانسجام بین اعضای شورا چه برنامه ای خواهید داشت؟ از گذشته های دور همه متفق القول بودند که همدلی از همزبانی بهتر است و امیدم این است که ان شاا… هر یک از عزیزانی که برای شورا این دوره از طرف مردم انتخاب می شوند این همدلی را قبل از ورود داشته باشند که در کنار این همدلی خیلی از اختلاف های سلیقه ای حذف می شود. خیلی از تنگ نظری ها حذف می شود، خیلی از کبر و غرور ها حذف میشود، آنجا است که می توانند بپذیرند یک پیشنهاد خوب را، یک طرح خوب را، یک کار خوب را، حتی اگر از کسی که یک اختلاف سلیقه ای هم با هم داشته باشند به تفاهم برسند و این همدلی اعضای شورا ان شاا… در تصمیم سازی هایی که انجام می دهند نتیجه بخش خواهد بود.

۴-چه برنامه های خاصی برای دوره حضور خود در شورای شهر آینده شهر فومن دارید؟ در این خصوص می خواهم بگویم که حضرت علی (ع)میفرمایند: برای انجام هر کاری نگاه حضرت علی(ع) این است که اول باید شناخت باشد و برای آینده شهر یک شناخت جامع و وسیعی می خواهد نسبت به امکانات، نسبت به استعداد های بالقوه ای که شهر دارد، نسبت به وضعیت عمومی شهرداری دارد، نسبت به نیروهای شهرداری دارد، نسبت به امکانات بالقوه و نهفته شهرداری که این موارد را باید در کنار هم قرار داد و برای بالفعل درآوردنش از نیروهای متخصص، سرمایه گذارهای دلسوز و مشارکت مردمی بهره جست که ان شاا.. بتوانیم به یک نتیجه خوب و مطلوب برسیم.

۵-در رابطه با نارسایی های عملکرد شورای شهر فعلی وعدم رضایت شهروندان، نظر شما در رابطه با عملکرد شورای شهر فعلی چیست؟ به طور قطعی هیچ نظری نمی توانم بدهم چون در آن جایگاه نیستم با معضلاتی که این عزیزان دست و پنجه نرم کردند من اطلاع و اشراف کافی ندارم، قضاوت کردن این عزیزان زمانی میسر می شود که آدم خودش را به جای این افراد در آن برهه زمانی قرار بدهد و بتواند تصمیم گیری بکند که شاید تصمیماتی که این عزیزان گرفتند حتی اگر به نتیجه خوبی نرسیده، شاید در آن برهه زمانی بهترین تصمیم بوده است و فکر کنم قضاوت را بگذاریم برای زمانی که در این جایگاه قرارگرفتیم و بتوانیم با اطلاع کافی قضاوت بکنیم.

۶-با توجه به عدم وجوداعتبارات در نهاد شهرداری، برای انجام پروژه ها چه برنامه ای برای جذب اعتبارات و اسپانسر خصوصی دارید؟ یک سری استعداد های بالقوه در شهر وجود دارد که باید این را آماده سازی کرد، این را باید به یک شکل بسیار زیبایی پرزنت کنیم تا سرمایه گذار رغبت پیدا کند و تمایل داشته باشد و بپذیرد که در این زمینه فعالیت داشته باشد که اگر این حرکت انجام شود در کنارش می توانیم از اعتبارات ملی هم بهره مند بشویم و ان شاا.. این امر میسر خواهد شد.

۷-در رابطه با جوانان با توجه به اینکه جوانان و یا بانوان، اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند، چه برنامه ای برای این اقشار فرهیخته دارید؟ باتوجه به محدودیت هایی که وجود دارد که یک قسمت آن محدودیت های مالی و اعتباری است که اگر این را در قالب اجتماعات کوچک مثل تعاونی کوچک و یک تعدادی که در کنار هم با هم همفکر و هم سو باشند طرح های زود بازده خوبی است که می توانیم این ها را واگذار کنیم به این جوانان، که در کنار هم یک مجموعه ای را راه اندازی بکنند، شورای شهر هم از آنها حمایت کنند و به نتیجه برسند و حتما خواهد شد.

۸-اگرشما موفق به حضور در پارلمان شهری شدید، در جهت افزایش کارایی نهاد شورا چه برنامه هایی دارید؟ ان شا ا… با نگاه مثبتی که بقیه اعضای شورا داشته باشند و این همدلی وجود داشته باشد می توانیم برنامه ریزی هایی را که به نتیجه خواهد رسید با برنامه ریزی طی اهداف کوتاه مدت، متوسط و بلند مدت بهره بگیریم و این امید را در مردم شهرمان با به انجام رساندن اهداف کوتاه مدت بارور کنیم و مطمنا مردم وقتی که این حرکت ها را ببینند ۱۰۰ درصد پیش قدم خواهند شد و به شورا کمک می کنند و نتیجه بهتری خواهد داشت.

۹-در پایان اگر حرف ناگفته ای برای مردم شهرفومن دارید، بفرمایید؟خدا را شکر مردم ما به آن حد از شناخت رسیده اند و می توانند تا حدودی خوب و بد این اجتماع را تشخیص بدهند فقط درخواست من این است که با توجه به اینکه بار منفی، نگاه منفی تاثیرش برای انسان از نظر قدرت چندین برابر بار مثبت و نگاه مثبت که روی انسان اثر می گذارد و برطرف شدنش مدت زمان زیادی طول می کشد، می خواهم تا حد امکان نگاه ها را مثبت تر کنیم، یک مقدار امیدها را در دلشان تقویت کنند و کمک کنند که ان شاا… این دوره یک شورایی قوی و با افراد همدل برای خدمت به مردم تشکیل شود و از طرفی هم شاید من فرهمند آنقدر توان اینکه به همه عزیزان خودمم را بشناسانم نداشته باشم حالا بنابر تمام محدودیت هایی که وجود دارد، یک مقدار این عزیزان هم برای شهر خودشان، بزرگان شهر تلاش کنند که در رقم زدن سرنوشت این شهر سهیم باشند و بتوانند یک باری را از دوش آحاد جامعه بردارند و در پایان از زحمات شما تشکر میکنم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.