کد خبر : 4989
تاریخ انتشار : جمعه 17 سپتامبر 2021 - 14:39

آسیه جمالی گشتی

قصه تلخ ما به سر رسید

قصه تلخ ما به سر رسید
دادستان گیلان در بازدید از روستای امام زاده تقی شهرستان فومن گفت: دستگاه قضائی با همه سوء استفاده گرانی که ‌زمین های کشاورزی را در مساحت های زیاد و با هدف ویلا سازی تغییر کاربری داده و ساخت و ساز غیر مجاز می کنند به شدت برخورد می کند.

به گزارش بهجت خبر؛‌ محمد احمدجانی دهیار روستای امام زاده تقی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در پی گزارشی مبنی بر بی خانمانی یک خانواده و زندگی بدون امکانات در زیر چادر (که در شماره ۸۲ اعجاز قلم منتشر شد)،رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه مسوولان دستگاه قضا با این خانواده دیدار کردند.

احمدجانی با شرح وضعیت اسفناک این خانواده عنوان کرد: امروز سه شنبه ۱۶ شهریور مسوولان دستگاه قضا جهت بررسی و حل مشکلات این خانواده به روستا حضور یافته و با این خانواده دیدار و به گفتگو نشستند.

دهیار روستا با اشاره به شرایط نامناسب جوی در این هفته و ابراز نگرانی برای این خانواده،به جهت پوشش اسکان موقت آنها تصریح کرد: به دستور مقامات قضایی دو اتاق از کلاس های مدرسه این روستا بطور موقت (تا احداث کامل مسکن )در اختیار این خانواده قرار گرفته و همچنین به دستور فرماندار،یک دستگاه یخچال و سایر اقلام مورد نیاز به این خانواده اهدا ء شد.

حجت السلام خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان در این دیدار اظهارداشت: هدف دستگاه قضائی از مقابله با تغییر کاربری این نیست که یک خانواده روستائی که سرپناه ندارد برای ساخت مسکن ۶۰ متری در زمین خودش دچار مشکل شود بلکه باید جلوی افراد غیر بومی و سرمایه دار که با رشوه به بهانه ساخت ویلا هزار یا ۲ هزار متر زمین کشاورزی را تغییر کاربری می‌دهند گرفته شود.
وی با تاکید بر این که همه باید کمک کنیم تا یک روستائی بی سرپناه در زمین خودش خانه ای کوچک بسازد و ‌در بقیه زمین هایش به کشاورزی مشغول شود،اهتمام بورزیم.


 

فلاح میری دادستان مرکز استان در این بازدید گفت: از همین جا هشدار می دهم دستگاه قضائی با همه سوء استفاده گرانی که ‌زمین های کشاورزی را در مساحت های زیاد و با هدف ویلا سازی تغییر کاربری داده و ساخت و ساز غیر مجاز می کنند به شدت برخورد می کند.
فلاح میری افزود: به این خانواده سه نفره که زمین دارند ولی سرپناه ندارند با هماهنگی مسئولان منطقه اجازه داده شده که پس از صدور مجوز های لازم در زمین خودشان که داخل طرح هادی قرار دارد خانه‌ای‌ساخته بسازند.
 
محمد رضا محسنی فرماندار فومن هم اظهارداشت: در پی پخش این خبر در فضای مجازی با هماهنگی دستگاه های اجرائی شهرستان مقرر شد ابتدا این خانواده در یک مکان موقت اسکان داده شود و سپس با همکاری کمیته امداد ، بنیاد مسکن ، بخشداری ، هلال احمر و نیز کمک های خیران در اسرع وقت برای آنها‌ در زمین خودشان خانه ای ساخته شود.
 وی که توسط دادستان شهرستان همراهی می شد، با بازدید از وضعیت فعلی ایشان، دستورات لازم را به قید فوریت جهت رفع مشکلات این خانواده نیازمند صادر کرد.


طی این بازدید مقرر شد ضمن تمهید مقدمات جهت اسکان این خانواده در مکان مناسب، مجوز لازم برای احداث ساختمان مسکونی با بهره گیری از ظرفیت کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره بانکی کمیته امداد، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی صادر و نسبت به احداث و تجهیز بنا با تشریک مساعی خیرین و امکانات محلی، اقدام گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.