کد خبر : 5001
تاریخ انتشار : جمعه 17 سپتامبر 2021 - 23:35

امام جمعه فومن:

تصمیمات اشتباهی در گذشته گرفته شده که مردم متضرر شده اند/مسئولان شهرستان راه گذشتگان را نروند

تصمیمات اشتباهی در گذشته گرفته شده که مردم متضرر شده اند/مسئولان شهرستان راه گذشتگان را نروند

به گزارش بهجت خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین نقدی در خطبه نماز جمعه امروز شهرستان فومن با اشاره به رعایت تقوای الهی از سوی آحاد مردم و مسئولین گفت: امام سجاد(ع) در دعای بیستم صحیفه سجادیه، در فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق می فرمایند: “پروردگارا! مرا مزین کن و زینت بخش به زیور صالحان، و

به گزارش بهجت خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین نقدی در خطبه نماز جمعه امروز شهرستان فومن با اشاره به رعایت تقوای الهی از سوی آحاد مردم و مسئولین گفت: امام سجاد(ع) در دعای بیستم صحیفه سجادیه، در فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق می فرمایند: “پروردگارا! مرا مزین کن و زینت بخش به زیور صالحان، و بپوشان لباس پرهیزگاران خود را” و خداوند لذت می برد که بندگانش به درگاهش دعا کنند و از او اینها را بخواهند.

امام جمعه شهرستان فومن در رابطه با لباس متقین اظهار کرد: اینان هر کار خیری که انجام می دهند آن کار را قلیل و کم می بینند و خاشع اند و مغرور نمی شوند، در واقع فرد با تقوا خود را مالک حقیقی نمی داند و همه را از آن خداوند می داند.

وی با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) تصریح کرد: از مولا علی علیه السلام در مورد درجه محبین سوال شد؟ که فرمودند: کمترین درجات مومنین این است که بندگی خود را کم ببینند و گناهان خود را بزرگ بشمارند و همچنین از پیامبر اکرم(ص) سوال شد کدام مردم نزد شما دوست داشتنی هستند؟ ایشان فرمودند: آنانی را بیشتر دوست دارم که نفع به مردم برسانند و به فکر خود نباشند و در ادامه سوال شد که کدام عمل فضیلتش بیشتر است؟ فرمودند: عملی با فضیلت تر است که قلب مومنین را شاد کند. و باز سوال شد چگونه قلب مومنین شاد می شود؟ فرمودند اگر گرسنه ای را سیر کند.
امام جمعه فومن در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به خروج نیروهای آمریکائی از افغانستان متذکر شد: اتفاقات متعدد تاریخی در اطراف کشور اتفاق افتاده از جمله اینکه آمریکایی ها به طور مفتضحانه ای از منطقه خارج شدند، همچنین ارسال سوخت از کشور برای لبنان که اتفاق بزرگ و تاریخ سازی در دوران تحریم بشمار می رود و ایران این تودهنی را به آمریکا و رژیم صهیونیستی زد که هیچ گونه اقدامی علیه این حرکت شجاعانه نتوانستند انجام دهند و مانند موش ترسو از اینها صدای در نیامد و این کار در جبهه مقاومت با رهبری ایران اسلامی انجام گرفت.

حجت الاسلام نقدی در ادامه بیان داشت: در مجموع این تحولات دو نگاه وجود دارد که یکی تحلیل جبهه مقاومت است که امیدآفرین وعزّت آفرین می باشد و نگاه غرب پرستان و غربگرایان است که ذلت آفرین می باشد و باید واقف باشیم که در اکثر اتفاقات این دو تفکر خود را نشان می دهد و به طور مثال در موضوع افغانستان آمریکا بیست سال در این کشور حضور داشت البته با ادعاهایی وارد این کشور شدند مانند آزادی، حقوق بشر، انتخابات آزاد و حال بعد از بیست سال نگاه کنید چه اتفاقاتی افتاد و در این سالها انسانهای کوتاه فکر و غرب پرست باورشان شد و می گفتند خوشا به حال افغانستان !کجاست وعده های آمریکا برای مردم افغانستان؟ و این روش استعمارگران است و ظالم هر جا برود به نفع خود کار می کند و دراین ایام غرب پرست ها مخالف کمک به لبنان بودند و مدعی بودند که ایران به صورت رایگان به لبنان سوخت می دهد و این توسط رسانه های معاند خارجی و داخلی متاسفانه برای مردم جا انداخته شده بود.
امام جمعه فومن در رابطه با پیشرفت های شهرستان فومن تاکید کرد: در پیشرفت و آبادانی یک شهرستان همدلی و هماهنگی مسئولان خیلی مهم است و دلسوزان شهرستان، استان و کشور باید نگاه کلان داشته باشند و برنامه ریزی بلند مدت داشته و از برنامه ریزی کوتاه مدت که آفت است پرهیز کنند.

وی با اهمیت حفظ وحدت میان مسئولان و ملت گفت: یکی از تاکیدات همیشگی حضرت امام(ره) کلمه وحدت است و در میدان سیاست در عرصه های مختلف اگر همدلی وجود داشته باشد و در این صورت پیشرفت حاصل می شود و تفرقه ما را زمین گیر کرده و سَم شیطانی است که مردم ضرر می کنند و اگر اتحاد در مسئولان باشد موجب می شود تصمیمات با خرد جمعی گرفته شود.

حجت الاسلام نقدی در پایان خاطر نشان کرد: تصمیمات اشتباهی در گذشته در شهرستان گرفته شده که مردم متضرر شده اند و فومن با این سبقه دینی و انقلابی بیش از این حق برخورداری از نعمات انقلاب اسلامی داشته و لذا مسئولان شهرستان راه گذشتگان را نروند و انشاالله مسئولان با نگاه واقع بینانه به شهرستان توجه داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.