کد خبر : 5462
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 ژوئن 2022 - 22:41

گیلده معطر به عطر محمدی شد

گیلده معطر به عطر محمدی شد
جشنواره گل محمدی وگلاب گیری، پس از سه سال وقفه در روز ۹ خرداد 1401 در روستای گیلده شهرستان شفت برگزار شد.

به گزارش بهجت خبر؛ گلاب‌گیری یک مراسم است که هر سال در ۱۴ استان ایران به صورت عمده از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد و اقلیمی انجام می‌شود. معروف ترین گلاب در جهان گلاب کاشان است.

جشنواره گل محمدی وگلاب گیری، پس از سه سال وقفه در روز ۹ خرداد ۱۴۰۱ در روستای گیلده شهرستان شفت برگزار شد.
اجرای موسیقی سنتی، بازی های بومی محلی و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی از جمله ویژه برنامه های قابل اجرا دراین جشنواره بود.

این دهمین سالی است که گیلده شفت میزبان گردشگرانی است که برای حضور در جشنواره گلابگیری راهی این روستا می شوند.

این رویداد فرهنگی هنری به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری ادارات فرمانداری، ارشاداسلامی، سپاه ناحیه شفت، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، شورای اسلامی و دهیاری روستای گیلده و شرکت نمایشگاهی قاصدک برگزار شد.

لازم به توضیح است که تولید گلاب در گیلده رونق فراوانی دارد و اهالی منطقه درآمد میلیاردی از برداشت گل محمدی بدست می آورند.

محسن انوشیروانی مدیر عامل شرکت نمایشگاهی قاصدک ترنج ضمن تقدیر از استقبال بی نظیر مردم از این جشنواره سنتی گلابگیری در گیلده ابراز داشت: با توجه به وقفه دو ساله به جهت محدودیت دوران کرونایی، این مراسم با اقبال عمومی قابل تقدیری مواجه شد.


وی با تصریح بر اینکه برگزاری جشنواره ها شامل هزینه های سرسام آور می شود و همچنین مستعد حمایت است،افزود :در مراسم گل و گلاب حضور ۴ هزار نفری موجب خرسندی شد، اما با علم بر اینکه چنین مراسم های پرازدحام و پر هزینه مستلزم مساعدت و همکاری است و عدم حمایت های مالی ارگان ها و دستگاههای مربوطه کار را دشوارتر می کند _ یقینا حمایت از هنرمندان و غرفه داران که محصولات شان را در نمایشگاه عرضه می کنند، کمک شایانی به اقتصاد آنان است که متاسفانه سیستم حمایت کننده قابل شرحی در این مجموعه در اختیار ما نیست.
امیدواریم که در جشنواره های آتی بانیان و دبیران از طریق حمایت های مالی ِ سیستم ها و نهادهای دولتی رضایت همگان را جلب نمایند.

لازم میدانم از ادارات و نهادهایی که در برگزاری این جشنواره نهایت همکاری را جهت ارتقاء سطح کیفی جشنواره با ما داشتند، به ویژه از فرمانداری محترم و میراث فرهنگی شهرستان شفت_ استانداری _میراث فرهنگی استان و شهرستان، که نهایت همکاری های لازم را جهت باشکوه برگزار کردن جشنواره در کنار ما بودند، تقدیر و تشکر کنم، نکته حائز ارزش اهتمام و کوشش دهیاری و شورای اسلامی گیلده جهت بالابردن کیفیت این جشنواره سهم بسزایی داشتند، قابل تحسین بود و جا دارد ضمن تقدیر برای این مسوولان روستایی آرزوی توفیقات روزافزون داشته باشم.

رکت نمایشگاهی قاصدک در صدد است با همت و کوشش مضاعف تری جهت ایجاد شادی و نشاط برای مردم، جشنواره های فرهنگی _ هنری را ارتقاء دهد.

آسیه جمالی گشتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.