کد خبر : 555
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اکتبر 2019 - 8:41

طرح آمایش سرزمینی استان گیلان پس از ۱۳ سال تصویب شد

طرح آمایش سرزمینی استان گیلان پس از ۱۳ سال تصویب شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: طرح آمایش سرزمینی گیلان پس از گذشت حدود ۱۳ سال در کمیسیون عالی آمایش کشور تصویب شد.

به گزارش بهجت خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمد علی محمدی در جمع خبرنگاران و به مناسبت در پیش بودن روز ملی آمار از تصویب طرح آمایش سرزمینی گیلان پس از گذشت حدود ۱۳ سال در کمیسیون عالی آمایش کشور خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم این طرح تا پایان همین ماه در شورای عالی آمایش نیز تصویب شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در تعریف واژه کاربردی آمایش، برنامه‌ریزی اکولوژیکی و جغرافیایی برای توزیع جمعیت، امکانات و ظرفیت‌ها را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: به صورت تقریبی از سال ۸۵ در استان گیلان به موضوع آمایش سرزمینی پرداخته شد و تا سال ۹۵ مرحله نخست آن اجرایی شد.

محمدی با بیان اینکه به طرح اولیه آمایش سرزمینی گیلان ۱۷ اشکال اساسی وارد شده بود تصریح کرد: از سال ۹۶ مرحله جدید تدوین آمایش سرزمینی در گیلان آغاز شد و طرح آن در سال ۹۷ به پایان رسید سپس در سال ۹۸ طرح مذکور پس از تأیید نهایی در شورای برنامه‌ریزی استان به کمیسیون عالی آمایش سرزمینی ارسال شد.

وی ضمن ابراز امیدواری از تصویب طرح آمایش سرزمینی گیلان در شورای عالی آمایش کشور تا پایان همین ماه ابراز داشت: مطمئناً پس از تصویب و ابلاغ نهایی طرح آمایش سرزمینی گیلان، از سال آینده تمام تصمیم‌گیری‌های استان بر مبنای این طرح جامع انجام خواهد شد که کارکردها و مزیت‌های بسیار خوبی نیز دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ساختار آماری در این استان را ساختاری مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: گیلان در بین سایر استان‌ها از این حیث جلوتر قرار دارد به طوری‌که تقدیر اخیر مسئولان کشوری از حوزه آمار استان که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مشغول به کار هستند مؤید این مطلب است.

محمدی با بیان اینکه آمارها در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به دو روش تهیه و تدوین می‌شود افزود: علاوه بر آمار و اطلاعاتی کهبه عنوان آمار ثبتی توسط سایر دستگاه‌ها در اختیار ما گذاشته می‌شود، انجام سرشماری‌های ۵ تا ۱۰ ساله از کارگاه‌های مختلف نیز در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان قرار دارد.

وی شرایط استفاده از روش‌های نوین آمارگیری توسط دستگاه‌های اجرایی گیلان را در زمان فعلی بهتر از سنوات گذشته اعلام کرد و گفت: در این حوزه هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده احتمالاً تا سال ۱۴۰۰ و در بدبینانه‌ترین حالت ممکن تا سال ۱۴۰۵ روش آمارگیری کاملاً نوین می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ارائه آمار غلط و نادرست به آمارگیران و تلقی شدن این کار به عنوان جرم در بسیاری از کشورها را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در ایران این اصل بر روی اعتماد و  همکاری مشترک استوار بوده و تاکنون نیز قانون خاصی برای مجازات افرادی که آمار غلط می‌دهند در کشور تدوین نشده است.

محمدی گیلان را در موضوع پذیرش مدل‌های جدید زندگی و استفاده از ابزارهای نوین از دیرباز تاکنون جزء استان‌های پیشتاز کشور قلمداد کرد و ابراز داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان برخلاف اظهارنظرهایی که می‌شود تمام آمار و اطلاعاتی که مجاز به انتشار آن است را در سایت خود بارگذاری می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.