کد خبر : 566
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 24 اکتبر 2019 - 10:12

عضو کمیسیون عمران مجلس: ۷۶۰۰۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس: ۷۶۰۰۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد
عضو کمیسیون عمران مجلس از تصمیم دولت جهت اختصاص بخشی از درآمدهای نفتی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در بودجه سال ۹۹ استقبال کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۷۶ هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

به گزارش بهجت خبر   حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، وجود حدود ۷۶ هزار پروژه نیمه‌تمام عمرانی در سطح کشور را مورد تأیید قرار داد و  اظهار داشت: دولت پیشنهاد داده که قصد دارد بخشی از درآمدهای نفتی را در بودجه ۹۹ برای تکمیل این دست از پروژه‌ها اختصاص دهد که به عقیده بنده این تصمیم کاری درست و منطقی به نظر می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اختصاص بودجه حاصل از فروش نفت به پروژه‌های عمرانی و زیرساختی و عدم توجه دولت فعلی و دولت‌های گذشته به این موضوع را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: طولانی شدن طرح‌های سدسازی، راه آهن و یا انجام فرسایشی پروژه‌های زیرساختی در کشور نتیجه عدم تحقق همین موضوع است.

خسته‌بند توجه نکردن به بخش حمل و نقل، بهداشت و درمان، امور زیربنایی و نظایری از این با تکیه بر درآمدهای نفتی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به عقیده بنده تحریم‌های اقتصادی دشمن در شرایط کنونی فرصتی بسیار خوب برایمان ایجاد کرده تا نگاهی عمیق‌تر به توانمندی‌ها و داشته‌های داخلی داشته باشیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا اختصاص درآمدهای حاصل از فروش نفت به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی موجب کند شدن سرعت انجام آن‌ها نمی‌شود اظهار داشت: احتمالاً این اتفاق رخ خواهد داد اما باز هم مشکل خاصی به وجود نمی‌آید و فرآیند انجام کارهای عمرانی به صورت تدریجی دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم اتمام پروژه‌های عمرانی دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برای بهره‌برداری از ۷۶ هزار پروژه‌ نیمه‌تمام کشور به بالای ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است بنابراین دولت باید خود را برای برون‌سپاری و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی آماده کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در نظر گرفتن یکسری مشوق‌های ویژه برای فعالان بخش خصوصی و ترغیب آنان برای اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام را ضروری دانست و گفت: دولت باید پروژه‌هایی که سوددهی بیشتری دارد را به بخش خصوصی واگذار کرده و برای انجام مابقی طرح‌ها نیز از ظرفیت‌های درونی خود استفاده کند.

خسته‌بند با بیان اینکه در صورت اجرای دستورالعمل‌های یاد شده تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام کشور تا ۱۰ سال آینده به زیر ۲۰ هزار پروژه می‌رسد تصریح کرد: در صورت ادامه روش فعلی، نوسانات شدید قیمت مصالح و تورم افسارگسیخته موجب می‌شود طرح‌های نیمه‌تمام به آثار باستانی تبدیل شده و از توجیه اقتصادی و فنی خارج شوند.

وی کمک، همراهی و مشارکت سه‌جانبه قوای مقننه، مجریه و قضائیه برای برون‌سپاری طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: امیدواریم با تجمیع همکاری هر سه قوا بتوانیم در جهت سوق دادن نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید و اشتغال قدم‌های مثبتی برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.