کد خبر : 5723
تاریخ انتشار : شنبه 22 اکتبر 2022 - 10:11

مشارکت شهرداری ماکلوان در ساخت مستند جای پای سبز میرزا

مشارکت شهرداری ماکلوان در ساخت مستند  جای پای سبز میرزا

شهردار ماکلوان از مشارکت این نهاد عمومی غیر دولتی در ساخت مستند تلویزیونی تحت عنوان : ” ” جای پای میرزا ” ( سبز پا ماله ) به نویسندگی ، تهیه کنندگی و کارگردانی : ” سید غلام رضا فرقانی ” در دو پالت ” ۵۰ و ۲۰ دقیقه ای ” خبر داد.

به گزارش بهجت خبر؛ حیدر ثریا محقق دوست با بیان این که ” ماکلوان ” سبقه تاریخی دارد ،اظهار کرد : جنگ ماکلوان اولین نبرد مسلحانه جنگلی‌ها با قوای روسیه و آغازی بر نهضت جنگل بود.

وی از مشارکت شهرداری ماکلوان در ساخت مستند تلویزیونی تحت عنوان : ” سبز پا ماله ” یا ” جای پای میرزا ” به نویسندگی ، تهیه کنندگی و کارگردانی : ” سید غلام رضا فرقانی ” در دو پالت ” ۵۰ و ۲۰ دقیقه ای ” خبر داد و متذکر شد :  این مستند به مبارزات میرزا کوچک جنگلی و یارانش در منطقه فومنات تا مشهد المیرزا (منطقه گیلوان) می پردازد و در آن از مصاحبه هایی که سی سال پیش توسط سید غلامرضا فرقانی از سربازان، یاران و دوستان میرزا تهیه شده بود، رونمایی می شود.

این مسئول ، ابراز کرد : در این مستند روایت رشادتها، مبارزات و مقابله با اجنبی و قزاقهای دولت مرکزی در منطقه گیلان توسط میرزا و یارانش با روایت ” فرقانی ” مو شکافی می شود.

ثریا محقق دوست ” در پایان ، گفت : قرار است در آذرماه ۱۴۰۱ به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی (سردارجنگل) درهمایش ملی که به همین مناسبت در گیلان برگزار می شود نمایش داده شود و پس از آن از شبکه های مختلف تلویزیونی (ملی و استانی) پخش می شود./کاشف اسرار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.