کد خبر : 5835
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 نوامبر 2022 - 21:31

سردار شهید علی فرجود را بهتر بشناسیم

سردار شهید علی فرجود را بهتر بشناسیم

به گزارش بهجت خبر؛ سردار شهید‌ علی‌ فرجود شالگورابی‌ فرزند مرادعلی‌ در سال‌ سوم مهر ۱۳۳۶ در روستای‌ شکالگوراب‌ بالا شهرستان فومن در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ و زحمتکش‌ قدم‌ به‌ جهان‌ گذارد. پس‌ از گذراندن‌ دوران‌ طفولیت‌، وارد مدرسه‌ شد و تا پایه‌ی‌ سوم‌ متوسطه‌ در رشته‌ی‌ اقتصاد به‌ادامه‌ی‌ تحصیل‌ پرداخت‌. شهید فرجود در سالهای‌ قبل‌ از انقلاب‌، خود

به گزارش بهجت خبر؛ سردار شهید‌ علی‌ فرجود شالگورابی‌ فرزند مرادعلی‌ در سال‌ سوم مهر ۱۳۳۶ در روستای‌ شکالگوراب‌ بالا شهرستان فومن در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ و زحمتکش‌ قدم‌ به‌ جهان‌ گذارد.

پس‌ از گذراندن‌ دوران‌ طفولیت‌، وارد مدرسه‌ شد و تا پایه‌ی‌ سوم‌ متوسطه‌ در رشته‌ی‌ اقتصاد به‌ادامه‌ی‌ تحصیل‌ پرداخت‌. شهید فرجود در سالهای‌ قبل‌ از انقلاب‌، خود را با حرکت‌ توفنده‌ انقلاب‌همگام‌ ساخت‌ و تا حد توان،‌ در فعالیت‌ انقلابی‌ شرکت‌ می‌جست‌. پس‌ از انقلاب‌ در اغلب‌ مجالسی‌که‌ در مسجد و انجمن‌ اسلامی‌ محل‌، برگزار می‌گردید، شرکت‌ داشت‌ و در همان‌ ایام‌ به‌ عضویت‌ نهادسپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ شهرستان‌ فومن‌ درآمد.

پس‌ از شروع‌ جنگ‌ تحمیلی‌، از سپاه‌ فومن‌ عازم‌ جبهه‌های‌ حق‌ علیه‌ باطل‌ گردید و پس‌ از دلاوری‌ و رشادت‌ها، سرانجام‌ در سی‌ام‌ آبان‌ ۱۳۶۰ در منطقه‌ عملیاتی‌ موسیان‌ به‌ مقام‌ شهادت‌ نایل‌ آمد و به‌ جمع‌ شهدای‌ اسلام‌ پیوست‌. از این شهید دو فرزند یکی دختر و یکی پسر به یادگار مانده است.

شهید فرجود از نظر اخلاقی‌، فردی‌ خوش‌ رفتار و آرام‌ بود و بصیرت‌ خاصی‌ درباره‌ مسائل‌ داشت‌. به‌ واجبات‌ و ترک‌ محرمات‌ اهمیت‌ خاصی‌ می‌داد و به‌ امور خانواده‌، بسیار توجه‌ داشت‌. صبور بود و در سخت‌ترین‌ لحظات‌، بر اعصاب‌ خود مسلط‌ می‌شد.

در وصایایش‌ می‌خوانیم‌: «سفارشی‌ که‌ من‌ به‌ برادران‌ و خواهران‌ عزیزم‌ دارم‌، این‌ است‌ که‌ با تمام‌وجودتان‌ تلاش‌ نمائید و پیروی‌ از امام‌ خمینی‌ بت‌شکن‌ نموده‌ و امام‌ را تنها نگذارید و با نیروی‌الهی‌، دشمنان‌ خدا را سرکوب‌ نمائید و هیچ‌ مکتبی‌ جز مکتب‌ اسلام‌، نجات‌ دهنده‌ بشر نیست‌».

انتهای پیام

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.