کد خبر : 767
تاریخ انتشار : شنبه 2 نوامبر 2019 - 8:18

یادداشت/مهدی مدیری؛

آنان که سنگ برجام به سینه میزدند امروز پیرهن چاک لوایح چهارگانه اند

آنان که سنگ برجام به سینه میزدند امروز پیرهن چاک لوایح چهارگانه اند

به گزارش بهجت خبر، اخیرا مطلبی از جناب ایمن آبادی بیان شده که محتوای آن تصویب لوایح چهار گانه را ضرورتی برای دور زدن تحریم میدانست، فرموده بودند دور زدن تحریم امروز سخت است و بدون تصویب لوایح سخت تر میشود. البته به خاطر داریم پیشتر ها دکتر ظریف فرموده بودند که ما در دور

به گزارش بهجت خبر، اخیرا مطلبی از جناب ایمن آبادی بیان شده که محتوای آن تصویب لوایح چهار گانه را ضرورتی برای دور زدن تحریم میدانست، فرموده بودند دور زدن تحریم امروز سخت است و بدون تصویب لوایح سخت تر میشود. البته به خاطر داریم پیشتر ها دکتر ظریف فرموده بودند که ما در دور زدن تحریم دکترا داریم و میتوانیم روش های ان رو به دیگران نیز آموزش دهیم که یقینا اینگونه است چرا که تحریم مربوط به دیروز و امروز نیست که تجربه ای از مواجهه ی با آن نداشته باشیم.
اینکه تصویب این لوایح چقدر ضروریست، در چه زمانی مصلحت است و نیست را واگذار به دستگاه های مرتبط و عقلا و حکمای مربوطه می کنیم. اما بسیار محل تامل است که جناب جعفر زاده ی ایمن آبادی و همفکران شان که پیشتر ها سنگ برجام را به سینه میزدند چرا امروز دنبال انحرافی تازه اند. آیا پس از تجربه ی پر هزینه ی برجام هنوز در نیافته اند که کلید مشکلات کشور در خارج نیست؟ اگر این تمرکز و انرژی که دیروز برای برجام و امروز برای لوایح چهار گانه گذاشته اند را برای مشکلات داخلی میگذاشتند چه گشایش ها و منافعی که نصیب مان نمیشد، تصور کنید به ساماندهی مشکل مالیات که امروز درگیر معضلاتی چون فرارهای بزرگ مالیاتی، دریافت های چندباره ی مالیات از مردم و ضعف در عدالت محور بودن دریافتی هاست میگردید چقدر جامعه رو به جلو حرکت میکرد و چه پیشرفت بزرگی نصیب اقتصاد کشور میشد.
یا مثلا همین وقت و هزینه ای که برای برجام شد برای برطرف کردن مشکل رانت و خلا های قانونی که منجر به فساد های خورد و کلان اقتصادی میگردد میشد، براستی چقدر امروز اطمینان و آرامش روانی در وضعیت اقتصادی کشور بوجود می آمد.
اما گویا این بزرگواران در گزینش الویت ها دچار خطای محاسباتی اند.
نصیحت شان میکنیم که قبله گاه شان را از غرب به سمت توده های مردم برگردانند، الویت ها را از زبان مردم بشنوند و به رسالت وکالت شان عمل کنند، خواسته های مردم را اجابت کنند نه اینکه وکیل الدوله باشند و یا پیگیر رای و نظر عده ای خاص باشند.
تصویب لوایح نه مشکل زباله های سراوان را حل میکند نه ضربه ای که مناطق آزاد بر فروشگاه ها و کسبه های اطراف مناطق زد را جبران میکند، نه بورسیه های غیر قانونی را، نه دکان بازارِ کمسیون ماده ی صد شهرداری را، نه کمبود تخت و دکتر بیمارستان ها را، نه سو مدیریت آب کشاورزی در فصل کشت را، نه واردات برنج در شهریور را و نه و نه و نه… برادر گرامی جناب آقای جعفر زاده حتی عنوان کردند این موضوع که امروز دور زدن تحریم سخت است و بدون تصویب لوایح سخت تر میشود نیز نشان دادن چراغ سبز به دشمن است، به نوعی هوشیار کردن دشمن است که موجب میشود او مطمئن شود راهی که در پیش گرفته موثر است، از همین جهت بود که وزیر امور خارجه به دنیا پیام داد که ایران در دور زدن تحریم دکترا دارد تا به دنیا پیام اقتدار و توانمندی مخابره کند نه ضعف.
شایسته است نمایندگان مجلس قبل از هرچیز در اظهار نظراتشان دقت و هوشیاری لازم را داشته باشند و هم اینکه اولویت ها را از زبان مردم بشنوند و متناسب با آن عمل کنند.

/مهدی مدیری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.