کد خبر : 4820
تاریخ انتشار : جمعه 11 ژوئن 2021 - 0:40

محمد شکوهی؛ ژورنالیست و خبرنگار باسابقه گیلان و کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی دهستان نصیرمحله؛

برای تحقق هدفِ《 داشتن دهستانی آباد با توسعه پایدار》تمام نیرو و تلاشم را به کار خواهم گرفت

برای تحقق هدفِ《 داشتن دهستانی آباد با توسعه پایدار》تمام نیرو و تلاشم را به کار خواهم گرفت

محمد شکوهی؛ ژورنالیست و خبرنگار باسابقه گیلان و کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی دهستان نصیرمحله در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای تحقق هدفِ 《 داشتن دهستانی آباد با توسعه پایدار 》تمام نیرو و تلاشم را به کار خواهم گرفت. آسیه جمالی گشتی/ ده سالی می شود میشناسمش، آن وقتها که فضای مجازی اینقدر گسترده نبود

محمد شکوهی؛ ژورنالیست و خبرنگار باسابقه گیلان و کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی دهستان نصیرمحله در گفتگو با خبرنگار ما گفت: برای تحقق هدفِ 《 داشتن دهستانی آباد با توسعه پایدار 》تمام نیرو و تلاشم را به کار خواهم گرفت.

آسیه جمالی گشتی/ ده سالی می شود میشناسمش، آن وقتها که فضای مجازی اینقدر گسترده نبود در نشریه فومنات مقاله نویسی می کرد و همزمان مقالات و گزارشات من در فومنات چاپ می شد.
جوانی موقر و متین و ماخوذ به حیا بود. همانطوری که ادب از کلامش پیدا بود، رفتارش نیز گویای این بود که انسانی وارسته و مبادی آداب باشد. سالی نگذشته بود که روابط عمومی و سپس مدیریت اجرایی فومنات به دستش افتاد. بعدها که اداره نشریه به شورای نویسندگان سپرده شد، محمد شکوهی یکی از اعضای اصلی شورای نویسندگان فومنات به شمار می آمد. نگاه او به فرهنگ و دور نگه داشتن نشریه از حواشی سیاست و دسته بندی های سیاسی باعث شد تا ناصر عاشوری مدیرمسئول نشریه فومنات تمامی مسئولیت اجرایی نشریه را به وی بسپارد و محمد شکوهی رسما سردبیری نشریه فومنات را بعهده گرفت. اخلاق رسانه ای شکوهی ایجاب میکرد که برای پربارتر کردن نشریه از همه طیف های سیاسی و غیره در کارخود استفاده کند که همین امر موجب شد حتی طیف های سیاسی مخالف نماینده نیز مطالب و مقالات را برای چاپ به دفتر نشریه ارسال کنند و اینگونه شکوهی توانست کار رسانه ای موفقی را مدیریت کند.
بهانه انتخابات شورا باعث شد محمد شکوهی را به عنوان سوژه مصاحبه بر صندلی بنشانیم و اینبار از او سوالاتی بپرسیم که وی ۱۱ سال از مردم و مسئولین پرسیده است.

اعجاز قلم: جناب شکوهی ضمن عرض سلام لطفا بیوگرافی کامل و رزومه کاری خود را برای مخاطبان نشریه اعجاز قلم بیان کنید.
محمد شکوهی هستم متولد ماه مهر ۱۳۵۷ و در سال ۷۹
موفق شدم مدرک کارشناسی زبان و ادبیات را اخذ کنم. تا بحال مشاغل مختلفی را تجربه کردم که روزنامه نگاری سرآمدِ زندگی حرفه ای من و عشق و علاقه من بوده و خواهد بود.
دوستی با اسماعیل جعفری باعث شد در سال۸۹ با نشریه فومنات آشنا شوم و با عنوان ویراستار وارد کار رسانه شوم و سپس سردبیری نشریه فومنات را بعهده گرفتم و بعد ها بصورت خبرنگار آزاد درنشریات و سایت های مختلف مقاله نویسی کردم که از جمله آن میتوانم به نشریه 《رادکان》 در استان گلستان و 《خیام نامه》 در شهر نیشابور و نشریات و سایت های داخل گیلان اشاره کنم.

اعجاز قلم: شناخت شما از شورا تا چه اندازه است و چرا به انتخابات شورای اسلامی ورود کردید؟

محمدشکوهی: شورا از ارکان تصمیم گیری و پل بین مردم و مسئولین و نماد تجلی مردم در سرنوشت خویش است.
شورای اسلامی یک نهاد نظارتی است که با رای مستقیم مردم به مدت ۴ سال مسئولیت های مختلفی بر دوشش گذاشته می شود که به طور خلاصه می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛ -بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارساییهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و  رفاهی و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به  مقامات مسئول -نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا  -همکاری با مسئولین اجرایی  و نهادها در زمینه‌های مختلف  اجتماعی، فرهنگی، آموزشی،  اقتصادی و عمرانی. – برنامه‌ریزی در خصوص  مشارکت مردم و تشویق و ترغیب آنان در انجام خدمات اجتماعی،  اقتصادی، عمرانی، فرهنگی ،  آموزشی و  سایر امور رفاهی – نظارت بر حسن اداره و حفظ  سرمایه و داراییهای نقدی،اموال منقول و غیرمنقول دهیاری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه ها -تصویب آیین نامه‌های داخلی جهت بالابردن سطح اقتصادی و فرهنگی البته اینها مواردی از وظایف شورای اسلامی است که به اختصار بیان کردم.
با توجه به سوابق شغلی ام که همواره رنج مردم را فریاد زده ام و نیازهای مردم را به گوش مسئولین رسانده ام و نیز بر حسب توانایی هایی که در پیگیری امور در خودم سراغ دارم، بر آن شدم تا اینبار از مرکز دهستان نصیرمحله برای پیگیری امور روستا داوطلب شورای اسلامی شوم که امیدوارم مردم عزیز بنده را لایق اعتماد خودشان بدانند تا با کمک هم بتوانیم برای پیشرفت نصیرمحله گام برداریم.
اعجاز قلم: جناب شکوهی چه شناختی از وضعیت فعلی نصیرمحله دارید؟
محمد شکوهی: اول اینکه از بدو تولد و نوجوانی در نصیرمحله نشو و نما یافتم و بجهت حرفه ام، مطالعات میدانی وسیعی در جای جای نصیرمحله دارم و همین مطالعات به من کمک خواهد کرد تا نیازها را بر اساس اولویت دسته بندی کنم و برای برون رفت از مشکلات طرح هایی را ارائه دهم. دوم اینکه دهستان نصیرمحله از یک طرف در ۸ کیلومتری شفت واقع شده و از
طرف دیگر در مرکزِ ترددِ گردشگران به قعله رودخان فومن و سیاهمزگی شفت واقع شده یک شاهراه حیاتی محسوب می شود که می توان از این پتانسیل جهت معرفی دهستان به گردشگران و همچنین کسب درآمد بهره برد.
در ادامه لازم است بگویم دهستان نصیرمحله یک اجتماع پر استعداد است که همواره مورد کم لطفی قرار گرفته ست. شاید بتوان اینگونه گفت که عدم وجود برنامه های کارساز و عملی جهت پیشرفت، باعث شده که دهستان نصیرمحله تاکنون نتوانسته در حد نام خود در منطقه حرفهایی برای گفتن داشته باشد.

اعجاز قلم : در صورت موفقیت در انتخابات شورا تا چه اندازه در اجرای شعارها و اهدافتان تلاش می کنید؟

محمد شکوهی : زندگی من تلاش بوده و پیگیری، چه آن زمان که در کسوت خبرنگار و روزنامه نگار فعالیت داشته ام و پیگیر مطالبات مردم از مسئولین بوده ام و چه الان که بنا دارم وقت و انرژی ام را در دهستان در خدمت مردم خوب روستایم باشم.

اعجاز قلم: یکی از معضلات شوراها روحیه کار انفرادی و عدم وجود خردجمعی در کارها احساس می شود، برای رفع این مشکل چه پیشنهاداتی دارید؟
محمد شکوهی: مفهوم کلمه شورا از شور و مشورت سرچشمه میگیرد، بالطبع شورا یک کار جمعی است و فرد به تنهایی در شورا جایگاهی ندارد.
با توجه به تجربیاتی که در کار رسانه داشتم، بخوبی درکار گروهی موفق بوده ام و با خصوصیاتی که در خود می بینم یقینا می توانم با تعامل و همدلی برای پیشرفت دهستان با عقاید و افکار گوناگون همکاری داشته باشم. به نظر بنده دو اصل مشورت و مشارکت در کرسی شورا بسیار مهم است که اصل مشورت باید در میان منتخبین شورا و اصل مشارکت باید با هماهنگی مردم و منتخبین صورت بگیرد تا پیشرفت محقق شود.

اعجاز قلم: همانطور که اطلاع دارید یکی از معضلات که اغلب شهرها و روستا ها را درگیر کرده دسته بندی و تنش های سیاسی است. در این مورد چه برنامه ای برای یک پارچه کردن مردم در دور آینده دارید؟

محمد شکوهی: متاسفانه اختلافات سلیقه ای و سیاسی از بحرانهایی است که در بیشتر جاها دیده می شود و نصیر محله نیز دربرهه ای از زمان درگیر این سهم خواهی ها بوده است و ضربه های پی در پی سیاست زدگی و دسته بندی های قبیله ایی از نصیرمحله، روستایی کم برخوردار و بدون حتی پیشرفت فیزیکی در سیمای ظاهری روستا را به مردم تحمیل کرده است و درست همین امر باعث شده تا زنجیر وار کمبودها به هم متصل شده و نصیرمحله در حد نام و پتانسیل هایش در شهرستان و استان به چشم نیاید.
یکی از خصوصیات من اینست که پیشرفت و انجام کار، هدف اصلی من است و به گرایش های سیاسی فرد مقابل نگاه نمی کنم و این امر به من کمک میکند که کار به نحو خوبی به پیش برود و مسلما در آینده نیز بدون حب و بغض سیاسی به نتیجه کار خواهم اندیشید.
یکی از اهداف من در دور آینده شورا، بهره مندی از پیشرفت با کمک همه افکار و سلیقه هاست و برای تحقق هدفِ《داشتن دهستانی آباد با توسعه پایدار》تمام نیرو و تلاشم را به کار خواهم گرفت و در این راه از تک تک مردم نصیرمحله و آنهایی که خود را دلسوز دهستان میدانند و همچنین مسئولین بخش و شهرستان و استان کمک میخواهم تا با بهره گیری از خرد جمعی و کنار گذاشتن اختلافات احتمالی در دسته بندی های سلیقه ای برای دهستانی آباد و رو به پیشرفت دوشادوش هم و در کنار هم باشند.
در نظر دارم ضمن استفاده از پتانسیل طیف های سیاسی و قبیله ای، ظرفیت های ناشناخته ای که تا به امروز مغفول مانده را به همه یادآور شوم و با کمک همه مردم برای ساختن جامعه ای پویا و پیشرفته گام برداریم چون قدرت ما در با هم بودن ماست.

اعجاز قلم: مختصری از برنامه های تان در دور آینده شورا را برایمان شرح دهید.
محمدشکوهی: بطور خلاصه عرض کنم در درجه اول شناخت منابع و به کارگیری آنها و سپس شناخت موانع و حل مشکلات مختص به آن در سرلوحه کاری بنده در دور آینده خواهد بود.
* بهره مندی از مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت تحصیل کردگان، * اهتمام در بروز رسانی نیازهای روستا، * اهتمام در بازنگری نقشه طرح هادی روستا با هماهنگی وکمک ادارات مربوطه، * توجه ویژه به بومیان و افراد ساکن در روستا در زمان صدور مجوز ساخت و عوارض نوسازی بطوریکه افراد ساکن به نسبت غیر بومیان از تخفیف عوارض ساخت بهره مند شوند.
*استفاده از ظرفیت های غیر بومیان و خیرین برای ایجاد امکانات بیشتر، *اهتمام به ایجاد کتابخانه با همکاری همه بومیان و غیر بومیان ، * استفاده از ظرفیت بانوان در جهت ایجاد مشاغل خانگی و کسب درآمد،
* ایجاد درآمد برای دهیاری با استفاده از نصب تابلوهای تبلیغاتی، * اهتمام برای درخت کاری و ایجاد فضای سبز و جان بخشیدن به فضای بازار،
*شناخت افراد توانمند برای ایجاد اشتغال و معرفی آنان به نهادهای ذیربط برای دریافت وام کمک اشتغال

اعجاز قلم: حرف آخر؟
محمد شکوهی: یادمان باشد اگر می خواهیم روستایی آباد را در آینده داشته باشیم هم اکنون انسانهای توانا، تحلیلگر، خلاق، نقاد، متفکر و نوآور را انتخاب کنیم تا با استدلال تصمیم گیری های درست انجام دهند و مسئولیت تصمیم گیری های خود را نیز در آینده بپذیرند. زیرا انتخاب شورا بدون صفات فوق جز اتلاف وقت و هزینه هیچ عایدی برای نصیرمحله نخواهد داشت.
توصیه من به همه مردم عزیز اینست که فرصت طلایی دور ششم انتخابات شورا اسلامی را با انتخاب خوب در تاریخ ماندگار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.