کد خبر : 1333
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 دسامبر 2019 - 17:52

شهردار ماسوله؛

مهم ترین مشکل شهرداری ماسوله، نبود منابع درآمدی پایدار است

مهم ترین مشکل شهرداری ماسوله، نبود منابع درآمدی پایدار است

یوسف نیروئی گفت: مهم ترین مشکل شهرداری ماسوله درحال حاضر ، نبود منابع درآمدی پایدار در شهرداری ماسوله است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با هماهنگی با پایگاه میراث فرهنگی طرح های گردشگری درآمدزا در ماسوله اجرا کنیم.

به گزارش بهجت خبر به نقل از راه گیلان؛ تفاوتی ندارد شهردار ابر شهر تهران باشی یا شهردار شهری کوچک …این روزها قریب به اتفاق شهرداران منتخب دوره پنجم شوراهای اسلامی، با بدهکاری های مالی گسترده، نیروهای مازاد، پروژه های غیرضروری بازمانده از مدیریت پیشین و مشکلاتی از این دست روبه رو هستند.

پربیراه نیست اگر نقش فساد سیستماتیک اداری در سطح شهرداری های کشور را در شکل گیری مشکلات برشمرده شده پررنگ بدانیم. فساد سیستماتیک به عنوان تاثیرگزارترین نوع فساد را می توان متاثر از عدم شفافیت، تخصص، مشارکت و شایسته سالاری دانست.

متاسفانه در سالهای اخیر انتخاب شهرداران تابع معیارهای مشخص و ارزشمندی نبوده و شاهد جایگزینی لابی گری و منافع شخصی و منیات باندی و محفلی به جای تخصص، مهارت و شایسته سالاری بوده ایم.

آنچه واضح و مبرهن است تنها به لطف وجود یک نگاه سیستمی پایبند به قوانین و مقررات به دور از اعمال نظرهای شخصی و محفلی و مبتنی بر اصول تخصصی می توان به بهبود این اوضاع امیدوار بود. در یک مدیریت سیستمی، اندیشه ها راهگشا و ارزشمند هستند و جلوی اقدامات سودجویانه گرفته می شود.

در سایه چنین سیستمی دیری نخواهد گذشت که شاهد #همدلی و همکاری سازمانی ، جلب اعتماد عمومی و سرانجام پیشرفت شهرهایمان خواهیم بود. در همین راستا گفتگوی کوتاهی با شهردار جوان یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرک های تاریخی دنیا و یکی از دو قطب گردشگری مهم شهرستان فومن داشته ایم.

مهندس یوسف نیرویی، که به تازگی به سمت شهردار ماسوله منصوب شده ، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد عمران گرایش سازه است و اصالتی ماسوله ای نیز دارد.

آنچه می خوانید گفتگوی کوتاه با شهردار ماسوله است:جناب نیرویی راهکار شما برای  برون رفت از بحران مدیریت شهری در کشور که این روزها زمزمه استعفای تعدادی از شهرداران را به گوش می رساند، چیست و چه پیشنهادی دارید؟

همانطور که مستحضرید در سالهای اخیر شهرداری ها برای ارائه خدمات به مردم بصورت مستقل و خودکفا اداره می شوند و بیشتر درآمدهای های شهرداری ها بر اساس عوارض و نوسازی… و درآمدهای داخلی برنامه ریزی می شود.

براین اساس تنها راه برون رفت از بحران با توجه به کاهش ساخت و سازها ، جذب درآمدهای پایدار ازطریق ظرفیت های  موجود در مناطق و شهرهای مختلف است.

لطفا منابع درآمدی که برای پیشبرد اهداف تان از آنها بهره خواهید گرفت را ذکر کنید.آیا برنامه ای برای ایجاد یک منبع درآمد #پایدار دارید؟

بخش اعظم درآمد شهرداری در شهر تاریخی ماسوله در سالهای اخیر براساس دریافت عوارض خدمات رفاهی بود که از گردشگران دریافت میشد که اخیرا با تصمیم مقام محترم قضایی دریافت عوارض ممنوع شد که با مشکلاتی در ارائه خدمات پارکینگ ، نظافت شهر و ساماندهی گردشگران مواجه شده ایم. البته با توجه به پتانسیل های بالای گردشگری در شهر تاریخی و زیبای ماسوله می توان از طریق طرح های مختلف گردشگری درآمد پایدار ایجاد نمود.

مهم ترین مشکل شهرداری ماسوله چیست؟ برای رفع این مشکل چه اقداماتی می توان انجام داد؟ مهم ترین مشکل شهرداری ماسوله درحال حاضر ، نبود منابع درآمدی پایدار در شهرداری ماسوله است و تمام تلاش ما این است که بتوانیم با هماهنگی با پایگاه میراث فرهنگی طرح های گردشگری درآمدزا در ماسوله اجرا کنیم.

البته پیگیری  تامین انرژی گرمایی و فضای مورد نیاز پارک خودروها  و اتمام پروژه های نیمه تمام هم از اولویت های برنامه های ما خواهد بود.

 

انتهای پیام

/طاهره نوری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.