کد خبر : 5978
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 می 2023 - 8:51

دستگاه ناظر بر انتخابات شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پاسخ بدهد/ چرا انتخابات به صورت متمرکز در رشت برگزار می شود؟!

دستگاه ناظر بر انتخابات شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی پاسخ بدهد/ چرا انتخابات به صورت متمرکز در رشت برگزار می شود؟!

به گزارش بهجت نیوز، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به طور رسمی از سال ۱۳۸۰، به منظور تدوین قوانین و طراحی فرایندهایی برای توسعه بخش کشاورزی با تکیه بر دانش بومی شروع به کار کرد. این سازمان به عنوان یک تشکل تخصصی از تمامی دانش آموختگان بخش کشاورزی به منظور بهبود بخش کشاورزی داخلی ایجاد شده است. انتخابات هیئت مدیره این سازمان هر

به گزارش بهجت نیوز، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به طور رسمی از سال ۱۳۸۰، به منظور تدوین قوانین و طراحی فرایندهایی برای توسعه بخش کشاورزی با تکیه بر دانش بومی شروع به کار کرد.

این سازمان به عنوان یک تشکل تخصصی از تمامی دانش آموختگان بخش کشاورزی به منظور بهبود بخش کشاورزی داخلی ایجاد شده است. 
انتخابات هیئت مدیره این سازمان هر چهار سال یک بار برگزار می شود که در ششمین دوره در تاریخ نوزده خرداد ماه انتخابات صنفی برگزار شده و اعضای هیئت مدیره این سازمان مشخص خواهند شد.
حالیه شائبه هایی در برگزاری این انتخابات مطرح است که لازم است دستگاه ناظر بر این انتخابات ورود کرده و این شائبه ها را بررسی نموده و پاسخ بدهد.
مهمترین مسئله منطقی عدم شرایط حضور اکثریت اعضای سازمان جهت مشارکت حداکثری در این انتخابات صنفی می باشد به صورتی که برای عضوی از اعضای سازمان که در منطقه آستارا و یا چابکسر سکونت دارند شرایط برای مشارکت در انتخاباتی که به صورت متمرکز در رشت برگزار می شود سخت است و علامت سوال در ذهن مردم ایجاد می کند که چرا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان به دنبال افزایش مشارکت در انتخابات و حضور اکثر اعضا در این دوره از انتخابات نیست؟!
به راستی یک شعبه اخذ رأی برای کل استان گیلان ازدغرب و شرق یا شمال و جنوب کافی است؟ کدام قانون چنین چیزی می گوید؟ در حالی که نظام مهندسی ساختمان و عمران انتخابات صنفی خویش را به صورت الکترونیکی برگزار می کند.
یا اینکه در کدام قانون انتخابات بدون استعفا، رئیس سازمان می تواند قانونا کاندیدا شود؟!
یا اینکه این شائبه به ذهن می رسد که چگونه در چندین دوره متوالی شخصی خاص انتخابات را مدیریت نموده و هردوره تیم خود را وارد هیئت مدیره می نماید؟!
در هر صورت پیشنهاد می شود با اصلاح این رویه نادرست از بروز چنین شائبه هایی در اذهان مردم جلوگیری کرد و شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور بوده تا یک هیئت مدیره تخصصی و مستقل تشکیل گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.