کد خبر : 2727
تاریخ انتشار : شنبه 4 آوریل 2020 - 14:31

مسئول بسیج رسانه گیلان:

ارایه بسته های حمایتی و معیشتی به اصحاب رسانه ضرورت دارد/ تعلل در بیمه خبرنگاران موجب کاهش انگیزه در این قشر فعال جامعه شده

ارایه بسته های حمایتی و معیشتی به اصحاب رسانه ضرورت دارد/  تعلل در بیمه خبرنگاران موجب کاهش انگیزه در این قشر فعال جامعه شده
مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به نقش مثمرثمر اصحاب رسانه در بحران کرونا و منع فعالیت مطبوعات، خواستار در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی و معیشتی به آنها شد.

به گزارش بهجت خبر، مهدی پارسا با تقدیر از تلاش های شبانه روزی اصلی رسانه در کنترل بحران کرونا اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در آرام بخشی و مدیریت افکار عمومی جامعه در روزهایی که از شیوع ویروس کرونا می گذرد قابل چشم پوشی نیست.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در کنار کادر درمانی، گروههای جهادی و نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج کمتر دیده شده، افزود: حضور اصحاب رسانه در طی مدت شیوع کرونا صحنه هایی را ثبت و ضبط کرده که تاثیر بسیاری در اطلاع رسانی به مردم و کمک به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان داشته است.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با تاکید بر حمایت همه جانبه از اصحاب رسانه و جراید، گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص عدم انتشار نشریات مکتوب و تعطیلی آنها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دریافت یارانه حمایتی و بسته های معیشتی به اصحاب رسانه اقدامی شایسته و حتی ضروری است.

پارسا با اشاره به مشکلات و چالش های اصحاب رسانه از جمله خبرنگاران، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه استان گیلان به لحاظ معیشتی با مشکلات زیادی روبرو هستند که بخش عمده ای از آنها شامل خبرنگاران، اعضای تحریریه نشریات مکتوب و حتی افراد فعال در امر توزیع نشریات مکتوب هستند.

وی همچنین با برشمردن چالش های فعالان عرصه مطبوعات بیان کرد: تعلل در بیمه خبرنگاران، افزایش هزینه‌های چاپ و نشر در سالهای اخیر و گرانی قیمت کاغذ موجب کاهش انگیزه در این قشر فعال جامعه شده و وضعیت مطبوعات را در شرایط نامناسبی قرار داده است.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان حمایت مادی و معنوی از مطبوعاتی که با تعطیلی و منع چاپ نشریه خود با چالش روبرو شده اند را ضروری دانست و افزود: باید برای راه اندازی فعالیت مجازی این رسانه ها حمایت های فنی و تخصصی انجام شود و از مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید بیش از گذشته مورد توجه و حمایت مسئولان قرار گیرند.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.