کد خبر : 6291
تاریخ انتشار : جمعه 22 مارس 2024 - 14:10

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری گیلان خبر داد:

ماسوله انتخاب نخست گردشگران برای بازدید

ماسوله انتخاب نخست گردشگران برای بازدید

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری گیلان گفت: شهرک تاریخی ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، بنای تاریخی قلعه‌رودخان و موزه چای لاهیجان انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان بوده است.

به گزارش بهجت خبر؛ با اعلام خبر بازدید بیش از ۱۲ میلیون گردشگر در سال ۱۴۰۲ از جاذبه‌های تاریخی و موزه‌های گیلان اظهار کرد: این رقم نسبت به دوران مشابه در سال گذشته‌اش ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: شهرک تاریخی ماسوله، موزه میراث روستایی گیلان، بنای تاریخی قلعه‌رودخان و موزه چای لاهیجان انتخاب نخست گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان گیلان همچنین از ورود بیش از ۴۰۰ هزار خودرو به این استان در فاصله زمانی ابتدای طرح نوروزی تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بر اساس داده‌های آماری، تعداد ورود خودرو به استان از مرز ۴۰۰ هزار گذشته است.

وی از خروج ۲۸۶ هزار خودرو از این استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود یک میلیون و ۹۶۴ هزار نفر از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر هم از این استان خارج شدند.

جهانی از ثبت اقامت ۳۷۰ هزار نفر – شب در گیلان خبر داد و بیان کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱/۷۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری گیلان از اقامت ۱۷۴ گردشگر خارجی در گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری و چینی هستند.

/۸دی

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.