کد خبر : 6285
تاریخ انتشار : جمعه 15 مارس 2024 - 18:28

امام‌جمعه رشت:

رمضان ماه توبه است

رمضان ماه توبه است

امام‌جمعه رشت گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای افرادی است که از روی غفلت کشف حجاب کرده تا توبه کنند و خدای را ازخودراضی کرده و دل مؤمنان را بیش از این به درد نیاورند.

به گزارش بهجت خبر؛ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با اشاره به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان دارای برکت، رحمت و آمرزش برای بندگان مؤمن خدا است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان نزد پروردگار عالم برترین ماه است، افزود: روز و شب‌های این ماه بالاترین و ساعت‌هایش برترین ساعت است.

امام‌جمعه رشت با گرامیداشت آغاز سال نو در هفته پیشرو و تقارن آن با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: شایسته است در تقارن این ایام طوری رفتار کنیم که حریم ماه مبارک رمضان شکسته نشود.

فلاحتی با بیان اینکه بعضاً افرادی که از روی غفلت اقدام به روزه‌خواری می‌کنند توبه کرده و حریم امت اسلام و مردم مسلمان را حفظ کنند، افزود: چرا که خداوند ناظر بر همه اعمال است؛ لذا ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و انس با قرآن کریم است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای افرادی است که از روی غفلت کشف حجاب کرده تا توبه کنند و خدای را ازخودراضی کرده و دل مؤمنان را بیش از این به درد نیاورند، تصریح کرد: از نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج انتظار می‌رود تا کنترل فضای ماه مبارک رمضان را در دستور کار قرار داده، به روزه‌خواران تذکر داده و بر اماکنی که بدون مجوز به بهانه مسافر، حرمت ماه مبارک را نگاه نمی‌دارند نظارت کنند.

وی با اشاره به سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه (س) در هفته پیشرو، گفت: حضرت خدیجه (س) با همراهی و اعطای اموال خود اسلام را یاری و دوشادوش پیامبر اسلام (ص) در راه ترویج دین گام برداشتند و خداوند بشارت خانه زمرد در بهشت را به حضرت خدیجه (س) داده بودند.

فلاحتی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله هیچ‌گاه خدمات خود را اعلام نکرده و همه را با خدای بزرگ معامله کرده بودند، افزود: مسئولان با تاسی از این بانوی بزرگ اسلام بدانند که در ازای خدمات به مردم، واگویه نکرده و انتظار تشکر نداشته باشند، بدانند که باید در مسئولیتی که بر عهده دارند خدمات بی‌منت انجام دهند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز تاریخی هجوم مأموران رژیم شاهنشاهی به مدرسه فیضیه گفت: حمله مأموران رژیم ستم‌شاهی به مدرسه فیضیه قم به‌خودی‌خود، در زمره تلخ‌ترین و عبرت‌انگیزترین وقایع تاریخ معاصر است.

وی با محکومیت کاریکاتور تمسخر کودکان و مادران فلسطینی که نظام سلطه در نشریه‌های خود منتشر کردند، افزود: ایالات متحده آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی با جرم و ظلم در صدد قدرت‌نمایی در نظام بین‌المللی است و در این راستا بشریت را لگدمال کرده و انسانیت را از بین بردند.

خطیب جمعه رشت با ابراز تأسف از اینکه در طی چهار ماه بیش از ۳۰ هزار زن و کودک با بمباران‌ها و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی به شهادت رسیدند، گفت: رهبران مواجب‌بگیر برخی کشورهای عربی تنها اگر یک هفته صادرات خود را به رژیم منحوس صهیونیستی کم کنند آنها با مشکل مواجه شده و جولان نمی‌دهند که متأسفانه از این اقدام نیز دریغ می‌کنند.

خطیب جمعه رشت با تبریک به ملت قهرمان و مقاوم یمن مبنی بر ساخت موشکی که با سوخت جامد ۱۰ هزار کیلومتر طی یک ساعت دنیا را به تحیر واداشته‌اند، گفت: ملت مقاوم یمن در سایه ایستادگی و درس‌آموزی از ملت بزرگ ایران اسلامی با وجود مشکلات فراوان خود، در اقدامی تحسین‌برانگیز دنیا را متحیر کرده‌اند.

/انتهای پیام

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.