کد خبر : 4345
تاریخ انتشار : جمعه 4 دسامبر 2020 - 13:06

افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰

افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با اشاره به اینکه بخش عمده تحقق بودجه به شرایط وابسته است، گفت:حقوق بازنشستگان و کارکنان در بودجه سال آینده به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش بهجت خبر، حسن محمدیاری صبح جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی بودجه است و تحقق آن به شرایط بستگی دارد، گفت: سه هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه مربوط به مالیات و عمده آن مربوط به منابع نفتی است و مبلغ درآمدهای اختصاصی در بودجه نیز ۸۸ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان و کارکنان در بودجه سال آینده به میزان ۲۵ درصد افزایش یافته است، افزود: کارمندان دارای حقوق تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند و دو برابر شدن بودجه بهداشتی نیز از موارد برجسته بودجه است.

نماینده تالش رضوانشهر و ماسال در مجلس یکی از معضلات گیلان را مغفول ماندن اجرای واگذاری روستاهای دارای طرح هادی به دهیاری‌ها دانست و بیان کرد: نحوه پرداخت هزینه توسط مالکان زمین‌های طرح‌های هادی به دولت عادلانه نیست و اگر قانون به درستی اجرا شود بخش عمده‌ای از مراجعات در این باره کم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قانون هادی به صورت درست اجرا شود جلوی بسیاری از سو استفاده‌ها گرفته شده و هر چقدر تأخیر داشته باشیم دست اندازی به انفال و اراضی دولتی بیشتر می‌شود.

محمدیاری با بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری و جنگلداری در اولویت است، گفت: یکی از دلایلی که سیل تالش رسوبات زیادی به همراه داشت عدم اجرای درست طرح‌های آبخیزداری است و ما پس از انقلاب تنها ۷۰ هزار هکتار جنگل کاری کردیم.

وی اولویت اول پروژه‌های ملی را مربوط به سد شفارود دانست و تصریح کرد: سد شفا رود از نظر کشاورزی، تأمین آب شرب منطقه و تولید نیرو شاهرگ حیاتی منطقه غرب گیلان محسوب می‌شود و با تلاش‌های انجام شده ماشین آلاتی که در گمرک توقیف بودند آزادسازی شدند.

/انتهای پیام

/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.