کد خبر : 4855
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 ژوئن 2021 - 10:45

مرتضی رجبی، کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر فومن:

از مردم فومن درخواست دارم در این دوره احساسی رای ندهند

از مردم فومن درخواست دارم در این دوره احساسی رای ندهند

مرتضی رجبی، کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر فومن یکی از نامزدهای مجرب این دوره می باشد که جهت دستیابی به یک انتخاب صحیح توسط شهروندان فومنی دقایقی با او گفتگو نشستیم. مشروح این گفتگو به شرح ذیل است: ۱-جناب آقای رجبی ضمن عرض سلام و احترام به عنوان اولین سوال لطفا برای مخاطبین ما خودتان

مرتضی رجبی، کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر فومن یکی از نامزدهای مجرب این دوره می باشد که جهت دستیابی به یک انتخاب صحیح توسط شهروندان فومنی دقایقی با او گفتگو نشستیم.

مشروح این گفتگو به شرح ذیل است:

۱-جناب آقای رجبی ضمن عرض سلام و احترام به عنوان اولین سوال لطفا برای مخاطبین ما خودتان را معرفی بفرمائید؟
اینجانب مرتضی رجبی دارای مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی با سابقه حدودا ۲۵ سال در مدیریت تولید برق گیلان و بازنشسته وزرات نیرو هستم.

۲-از رزومه و سوابق خود برای شهروندان فومنی لطفا توضیحاتی مرقوم بفرمائید؟

علاوه بر موارد بالا ۸ سال رئیس هیات فوتبال اسبق فومن بودم، ۴ سال رئیس هیات مدیره تعاونی مصرف مدیریت برق گیلان بودم. حدودا ۵ سال در شرکت بیمکث آلمان کار کرده ام. رئیس هیات فوتسال رشت بوده ام، عضو دپارتمان هیات فوتبال بوده ام، مربی فوتسال بوده ام و عضو کمیته ورزش وزارت نیرو کشور بودم، عضو کمیته برق استان گیلان بوده ام و اگر در زمینه کاری خودم بخواهم ورود کنم باید بگویم سابقه کاری در ساخت پروژه هایی مثل پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه ها بوده که در اکثر نقاط کشور مانند عسلویه، ماهشهر، بندر عباس فعالیت داشته ام و یک مقطع هم به عنوان نماینده فدارسیون در جهت پیشرفت فوتبال ترکیه از طرف فدراسیون مامور بودم برای بررسی پیشرفت فوتبال ترکیه گزارشی تهیه نمایم.

۳- جناب رجبی کمی در رابطه با برنامه های مدنظر خود در صورتی که عضو پارلمان شهری شدید برای ما شرح دهید؟
بنده حدود ۵۰ سال است در فومن ساکن هستم و شهروند فومن هستم .و مطمئنا به عنوان یک شهروند تمام مشکلات و معضلات شهر را به عینه دیدم و متوجه شده ام که شهرفومن دارای چه آسیب هایی است و چه کارهایی متوانیم برای شهرخودمان انجام دهیم، عمده مشکلات ما بیشتر در حال حاضر جذب یک سرمایه گذار خوب و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است. اگر وارد بحث شهروندی شویم شهر ما به آن صورت باید پیشرفت و رونق خودش برسد، متاسفانه نرسیده است و مشکلات دیگری مانند آسفالت، زیبا سازی شهر و توسعه شهری و …گریبانگیر شده است

۴- با توجه به اینکه پارلمان شهری متشکل از ۵ عضو می باشد و جهت نیل به موفقیت در امور باید در این نهاد تعامل و خرد جمعی حاکم باشد شما در این زمینه چه نظری دارید؟
قصه کاری من طوری بوده است که کار اجرایی کرده ام و شورا محور بوده ام و جلساتی میدانم که چه هستند، سعی من بر این است که انسان انتقاد پذیری باشم و معمولا هم آدم تعامل گرا و منطقی هستم، نه به این که از روی احساسات بخواهم تصمیمی بگیرم. اهل چالش بردن بی مورد موضوعی نیستم. اگر دوستان نظر بنده را در زمینه ای قبول نداشته باشند سعی میکنم با استفاده از رفتار خودم و سابقه مدیریتی خودم سعی در جهت متقاعد کردن بقیه داشته باشم.

۵-نظر شما در رابطه با وجود نارسائی و ضعف در عملکرد شورای شهر فعلی چیست؟

این موضوع را از دو بعد می توانم تجزیه و تحلیل کنم.اول اینکه  از دید شهروندی میتوانم بررسی کنم که متاسفانه شهر ما با آن چیزی که لایق و شایسته آن بوده به آن نرسیده و انصافا ما این را بر اساس عملکرد ضعیف شوراهای قبلی نمی بینیم. من بر اساس توانمندی آنها می بینم، در هر صورت هر کسی را برای کاری ساخته اند، کسی که سابقه مدیریتی یا اجرایی نداشته است مطمئنا به چالش بر می خورد البته خواسته من از مردم این است که بالاخره بیایند افرادی که واقعا به حق و شایسته ورود به پارلمان شهری هستند را انتخاب کنند، در بعد دوم، خود اعضای شورا متفق القول هستند که عملکرد ما، عملکرد خوبی نبوده و خودشان در زمان های مختلف اعلام کرده اند، که نمره ما، نمره خوبی نبوده و نمره خودشان را حدود ۱۰ اعلام کرده اند که از نظر من این نمره، نمره مثبتی نیست.

۶- با توجه به عدم تامین اعتبار لازم توسط شهرداری ها در زمینه استفاده از سرمایه گذار خصوصی و تامین اعتبار از محل بخش خصوصی وفق مقررات چه برنامه ای دارید؟

کسی که مسوولیت قبول می کند باید مسوول باشد، باید قبول کند که دیگر یک شهروند عادی نیست و باید به نحو احسنت برای شهروندان شهر خود زحمت بکشد، من با آن ارتباطاتی که به شخصه در استان و کشور دارم، مطمئنا این بستر برای من یا شورای شهر  فراهم است که دوستانی که تمایل به سرمایه ڱذاری دارند آنها را سوق و گرایش به شهر فومن بدهم، که ان شاا… بتوانیم قدم مثبتی برای شهرخودمان برداریم. پتانسیل شهری ما بسیار بالا است که باید با همکاری همه عزیزان به این هدف عالی خود برسیم.

۷-با توجه به نقش پررنگ جوانان و بانوان در اجتماعات شهری برای این دو قشر فرهیخته چه برنامه ای دارید؟

در کل شهرداری اگر در بحث اشتغال زایی بخواهیم صحبت کنیم، شهرداری مستقیم نمی تواند این بستر را برای جوانان ایجاد کند، ولی می تواند زمینه ای را فراهم کند برای جذب جوانانی که بیکار هستند یا همچنین بانوان که البته اینها بستگی به آن امکانات و فضاهایی که باید برای این شهر ساخته شود و از آن طرف جوانان را برای جذب در بازار  کار ورود کنیم. در بحث فرهنگی و ورزشی بنده خود رئیس هیات فوتبال بوده ام، یک چیزهای به یادگار از خودم هم برای بانوان و هم آقایان گذاشته ام. در زمان مدیریت بنده، تیم فوتسال شهرستان فومن، در لیگ دوم کشور‌ بازی می کردند. اولین تیم بانوانی بود که در سطح کشوری بازی می کردند. همین تیم شهرداری که بازی می کند در زمان من این اتفاق افتاد و بنده چنین بستری را فراهم کرده ام.مطمئنا برنامه هایی برای جوانان و بانوان خواهیم داشت..چرا که اینها عضو موثر جامعه هستند.

۸- اگر وارد پارلمان شهری شدید برای ارتقای عملکرد پارلمان شهری چه برنامه ای دارید؟

ادم تعامل گرا و انتقاد پذیری هستم.نه اینکه همه مواردی که اتفاق می افتد نظر مثبت بنده را داشته باشند، در کل انسان واقع گرایی هستم. اگر اهداف آنها در جهت مثبت باشد.قطعا نظر مثبت بنده را هم خواهند داشت. بنده هم با آنها همکاری خواهم داشت. اگر برنامه ای دارند و در جهت مثبت باشد مطمئنا در راه رسیدن به برنامه های خودشان به آنها راهنمایی میکنم. وقتی افرادی باهم یک مسولیتی را قبول می کنند باید باهم تعاملات لازم را داشته باشند تا بتوانند به اهداف خود برسند. این تعاملات باید درجهت مثبت بودن باشد نه در جهت تخریب یکدیگر و هرچه این شورا ها باهم باشند و اگر باهم  همفکری داشته باشند آن شوراها موفق تر و راهبردی تر خواهند بود.

۹-مهمترین معضلات شهر فومن را شرح بدهید؟
متاسفانه شهر ما درحال حاضر در جذب سرمایه گذار و به خصوص افرادی که در زمینه ساخت و ساز تخصص داشتند خوب دعوت به همکاری نشده است و بخشی از در آمد شهرداری از همین افرادی که ساخت و ساز میکردند تامین میشد.
اما اکنون به هر دلیلی این دوستان خارج از شهر فومن مشغول هستند.ما باید ریشه یابی کنیم و عوامل انگیزشی که سبب شده که این افراد تمایل به اینکار را داشته باشند را شناسایی کنیم. افرادی داشتیم که اکنون در شهر رشت یا ماکلوان به انجام این امور می پردازند.
بحث بعدی من، درخواست از مردم شریف فومن است، از این عزیزان عاجزانه خواهشی دارم حداقل در قضیه این دوره از شورا، احساسی عمل نکنند، این احساسی عمل کردن باعث پسرفت شهرستان فومن می شود.از روی علاقه خاص یا موارد تاثیر گذار در انتخاب شورا هستند مانور بدهیم. افرادی که واقعا توانمند و رزومه کاری خوبی دارند، ارتباط استانی و کشوری دارند و کار مدیریتی انجام داده اند. شوراگرا هستند و کار مشورتی انجام می دهند با مردم تعامل دارند و دلشان برای مردم می سوزد و برای شهر می سوزد. این افراد را انتخاب کنند.

۱۰-اگر سخن ناگفته ای با شهروندان فومنی دارید بفرمایید؟

مهمترین معضل داخل شهرداری است این  که در وهله اول باید عنوان کرد کارکنان شهرداری جزیی از جامعه و شهروند این فومن هستند، آنها حق زندگی در این فومن را دارند، کسانی که در شهرداری خدمات رسانی می کنند، وقتی که آن عزیزان چندین ماه حقوق نگرفته باشند ناخواسته این مورد به یک معضل شهری تبدیل می شود. باید برای این عزیزان یک فکراساسی شود، باید سرمایه گذار و آورده به شهر بیاوریم، این افراد خیلی بی ریا کار می کنند، وقتی نتواند حداقل نیاز های خود را برطرف کنند، در نتیجه انگیزه ای برای ادامه فعالیت و ارایه خدمات در سطح عالی نخواهند داشت و یا از کیفیت ارایه خدمات منصرف می شوند. در بحث فضای داخلی شهروندان با داشتن آسفالت خوب، زیباسازی شهری، بافت فرسوده، استقراض برنامه های انگیزشی برای افرادی که تمایل به تبدیل بافت های فرسوده به نو را دارند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.