کد خبر : 5272
تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 14:34

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان:

دولت ها همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان باشند

دولت ها همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان باشند

به گزارش بهجت خبر؛ دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در گفتگوی اختصاصی با اعجاز قلم در رابطه با مخاطرات کشاورزی گفت: کشاورزان همواره با عناوین مختلف با قهر طبیعت روبه‌رو هستند؛ یک زمان سیل، یک زمان تگرگ، یک زمان سرما، یک زمان خشکسالی و غیره و در دنیا نیز به همین شکل است و به

به گزارش بهجت خبر؛ دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در گفتگوی اختصاصی با اعجاز قلم در رابطه با مخاطرات کشاورزی گفت: کشاورزان همواره با عناوین مختلف با قهر طبیعت روبه‌رو هستند؛ یک زمان سیل، یک زمان تگرگ، یک زمان سرما، یک زمان خشکسالی و غیره و در دنیا نیز به همین شکل است و به این خاطر و با توجه به اهمیت کشاورزی در تأمین امنیت غذایی، این بخش مورد حمایت دولت‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از غذا به‌عنوان یک ابزار در دنیا استفاده می‌شود، افزود: علت اینکه ما در بخش مرغ و دام مشکل داریم این است که برای خوراک آنها به واردات وابسته هستیم.

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان به مشکل تهیه علوفه اشاره کرد و گفت: این امکان در کشور وجود دارد که علوفه موردنیاز را در داخل تأمین کنیم اما به دلیل سوء مدیریت این مسائل به وجود آمده است. می‌توان با مدیریت آب‌های پشت سدها، اراضی را به کشت علوفه اختصاص داد و از این راه هم کشاورز منتفع می‌شود و دامدار.

محب خواه با تأکید بر اینکه مسئولان باید نگاه ویژه به بخش کشاورزی داشته باشند، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در مدیریت بحران جهاد کشاورزی و مدیریت بحران وزارت کشور، تسهیلاتی برای کشاورزان در نظر گرفته شد تا در زمان کاشت، داشت و برداشت در سال‌ زراعی آینده، مشکلات سرمایه در گردش آنها برطرف شود. در این راستا ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، علاوه بر این ۲ هزار میلیارد تومان بخشودگی سود و جرائم کارمزد و همچنین یک سال امهال وام‌های کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی متذکر شد: کشاورزان تولیدکنندگان جامعه هستند و ضمن اینکه اشتغال خود را حفظ می‎کنند در امنیت غذایی کشور تاثیر بسزایی دارند. البته فعالان عرصه کشاورزی با اقدامات خود به استقلال کشور کمک می‌کنند تا دست بیگانگان با این کینه‎دوزی‎ها کوتاه شود بنابر این دولت ها باید همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان به عنوان جهادگران عرصه اقتصادی باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.