کد خبر : 5776
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 نوامبر 2022 - 17:35

رئیس اداره چای فومن خبر داد؛

بالغ بر ۷ هزار تن برگ سبز چای در فومن و صومعه سرا خریداری شد

بالغ بر ۷ هزار تن برگ سبز چای در فومن و صومعه سرا خریداری شد

مهندس محمد جعفرپور رئیس اداره چای فومن در گفتگو با خبرنگار ما از پایان خرید تضمینی برگ سبز چای توسط سازمان چای کشور خبر داد.

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس محمد جعفرپور رئیس اداره چای فومن در گفتگو با خبرنگار ما از پایان خرید تضمینی برگ سبز چای توسط سازمان چای کشور خبر داد.

مهندس جعفرپور با اشاره به میزان خرید برگ سبز چای گفت: در فصل بهره برداری جاری بالغ بر ۷ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران مناطق فومن و صومعه سرا با همکاری ده واحد فعال کارخانجات چایسازی در این مناطق خریداری گردید که نسبت به سال گذشته و با توجه به تنش آبی به میزان ۱۵ درصد ما شاهد کاهش برداشت برگ سبز چای بودیم.

وی افزود: کل بهای برگ سبز خریداری شده در مناطق فومن و صومعه سرا رقمی نزدیک به ۶۴ میلیارد تومان می باشد که ۸۵ درصد از این میزان به چایکاران این مناطق پرداخت شده است.

رئیس اداره چای فومن متذکر شد: ما در شهرستان های فومن و صومعه سرا به میزان ۲۲۰۰ هکتار باغ چای داریم که فعال می باشند و ۵۸۰۰ خانوار چایکار در این بخش از کشاورزی فعالیت دارند.

مهندس جعفرپور در پایان با اشاره به لزوم بهزراعی باغات چای خطاب به چایکاران توصیه کرد: چایکاران عزیز لازم است بهزراعی باغات چای را مدنظر داشته باشند چرا که با رعایت اصول علمی تغذیه و داشت بوته چای می توانند محصول ارزشمندی را برداشت نمایند و تسهیلات کم بهره خوبی اعم از تسهیلات خرید ماشین آلات یا احیای باغات توسط سازمان چای به چایکاران پرداخت می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.