کد خبر : 1268
تاریخ انتشار : شنبه 28 دسامبر 2019 - 15:40

امام جمعه موقت فومن؛

خندیدن رییس جمهور به بدبختی های مردم و مسوولیت گریزی وی، زمینه ساز بروز فتنه در کشور شد

خندیدن رییس جمهور به بدبختی های مردم و مسوولیت گریزی وی، زمینه ساز بروز فتنه در کشور شد

امام جمعه ی موقت فومن در خطبه های امروز نماز جمعه عوامل بروز فتنه را برشمرد و خندیدن رییس جمهور در واکنش به گرانی و سهمیه بندی بنزین و مسوولیت گریزی وی را از زمینه های بروز فتنه ی اخیر دانست.

به گزارش بهجت خبر به نقل از اعجاز قلم، امام جمعه ی موقت فومن با گرامیداشت ٢۵دسامبر که سالروز میلاد حضرت مسیح است اظهار کرد : ایمان به همه ی پیامبران بر مسلمانان لازم است و قرآن نگاه ویژه ای به حضرت عیسی(ع) داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین بصیری با بیان اینکه دین مسیحیت بیشترین پیروان را در دنیا دارد گفت : در روایت های بسیاری آمده است که حضرت مسیح (ع) پس از ظهور امام زمان(عج) بعنوان مشاور، وزیر و راهی کننده ی آن امام حضور خواهند داشت و از عوامل ظهورمنجی است.

 

وی در خطبه دوم با دعوت همگان به تقوای الهی، پیشاپیش سالروز میلاد حضرت زینب(س) را تبریک گفت و افزود : ابن زیاد هنگام اسارت گرفتن حضرت زینب در واقعه ی کربلا با شماتت و طعنه سعی در ناامید کردن ایشان از مهر خدا داشت که حضرت پاسخ داد : من جز زیبایی نمی بینم و این جمله مصداق توکل ناشی از تقوای الهی است.

 

او با تاکید بر الگو پذیری از قرآن و اهل بیت علیهم السلام افزود : هنگامی که زندگی مان را با تکیه بر این دو اصل پیش ببریم نباید از چیزی باک داشته باشیم و این ها سبب می شود که از تهدید و تحریم دشمنان نهراسیم. ایمان، توکل و امید به پیروزی درسی است که مکتب حضرت زینب (س) به ما آموخته است.

وی با اشاره به راهپیمایی ٩دی افزود : این یک حرکت جاودان و بزرگ مردمی در واکنش به فتنه ها بود.
فتنه مختص زمان و مکان خاصی نیست و از ابتدای آفرینش آدم تاکنون در وقایع مختلفی جلوه گری کرده است و بی تفاوتی و انزوا در برابر آن از اهداف دشمنان است. در فتنه لغزش خواص بیش از عوام است و از لغزش خواص، عوام دچار اشتباه می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین بصیری با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود : فتنه با جاه طلبی ها و قدرت طلبی ها ی خواص آغاز شده و با ناآگاهی عوام ادامه دار می شود و باید مراقب بود که در این برهه ی حساس سیاسی، که دشمن در کمین است اخلاق را سرلوحه ی همه ی امور قرار دهیم و از بداخلاقی در فضای حقیقی و مجازی بپرهیزیم و از ایجاد فتنه جلوگیری کنیم.

امام جمعه ی موقت فومن با اشاره به فتنه ی آبان ماه افزود :
در آبان ماه دشمن از یک اشتباه خواص استفاده کرد و حرکتی را که می خواست دیرتر شروع کند زودتر پیش برد و عقبه ی خطرناک و ضدانقلاب این فتنه پشت دزدها و چاقوکش های حاضر در خیابان مخفی شدند.

وی با تاکید بر آگاهی از زمینه های ایجاد فتنه در کشور بیان کرد : یک هفته قبل از فتنه ی آبان ماه عالی ترین مقام کشور در سخنرانی های خود در یزد و کرمان به کسی سلام می دهد که رهبرانقلاب او را نمی پذیرد و قوه ی قضاییه را که مهم ترین قوه ی کشور است زیرسوال می برد و این اقدامات نسنجیده زمینه ساز بروز فتنه است.

 

حجت الاسلام و المسلمین بصیری با انتقاد به واکنش رییس جمهوری نسبت به گرانی بنزین گفت : عدم احساس مسوولیت و واگذاری مسوولیت به دیگران و خندیدن به بدبختی های مردم از دیگر زمینه های بروز فتنه است که خواص باید بیشتر بیشتر مراقب گفتار و کردار خود باشند.

وی یکی دیگر از عوامل ایجاد فتنه را مطرح کردن استعفای مدیران ارشد کشور در عرصه ی سیاسی دانست و تصریح کرد : بیان این فرضیه ها در فضای مجازی خطرناک است و برخی افراد در تلاشند چون عراق و لبنان مردم را از مسوولین ناامید و جامعه را برای ایجاد شورش تحریک کنند.

او با اشاره به جمله ی معروف امام خمینی ره که مجلس در راس امور است افزود : مجلس باید صدای اسلام، ملت ، ولایت و عدالت باشد و مردم باید در انتخاب بسیار دقت نمایند . انتخابات حایز اهمیت است و باید با تزریق امید به جامعه و برآوردن انتظارات به حق مردم ، افراد را مشتاق به مشارکت در انتخابات نماییم.

امام جمعه موقت فومن با توصیه به پیروی از مکتب ائمه معصومین بیان کرد : سختی ها پایانی دارند و پایان هر سختی آسانی است و با توکل به خدا و تکیه بر امید و تلاش از تحریم های ظالمانه ای که دشمن بر ما تحمیل کرده فوایدی چون اتکای به خود، عدم وابستگی به نفت، افزایش صادرات و پرهیز از اسراف حاصل می شود.

انتهای پیام

/سمیرا بخشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.