کد خبر : 1341
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 دسامبر 2019 - 6:12

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت:

باید قرآن را محور زندگی خود قرار دهیم

باید قرآن را محور زندگی خود قرار دهیم

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت تأکید کرد: اراده جمعی همه مسلمین باید بر این باشد که قرآن مبنای تمدن‌سازی قرار گیرد.

به گزارش بهجت خبر؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت با بیان اینکه قرآن اگر در معرکه تمدن سازی اسلامی استفاده شود بسیار ارزشمند خواهد بود، تأکید کرد: اراده جمعی همه مسلمین باید بر این باشد که قرآن مبنای تمدن‌سازی قرار گیرد. مومن باید برای ساختن تمدن نوین اسلامی سعی و تلاش کند و این تنها در سایه بهره‌گیری از حجج دین اسلام محقق خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین محتشم خواه افزود: به نظر می رسد نقش قرآن در فرایند تمدن سازی نوین اسلامی، نقشی زیرساختی و زیربنایی است، چنان که شکوفایی علمی مسلمانان در گذشته و پیدایش تمدن مشعشع اسلامی در قرون پیشین ، که جهان علم و اندیشه را تحت نفوذ و سیطره خود قرار داد، برگرفته از آموزه ها و هدایت های قرآن کریم بوده است.
وی ادامه داد: توجه عمیق به آیات قرآن که زمینه ساز پیشرفت علمی و فرهنگی مسلمانان شده و منجر به پیدایش تمدنی گردیده که نظیر آن در تاریخ تکرار نشده و تمدن کنونی غرب نیز گرته برداری ناقصی از آن است.
محتشم خواه در پایان فعالیت های قرآنی را در سطح شهرستان های فومن و شفت را مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: هر چند فعالیت های قرآنی در حالت مطلوبی قرار دارند اما باید خیلی بیشتر تلاش کرد تا بتوانیم عملا قرآن را محور زندگی روزمره خود قرار بدهیم.

انتهای پیام

/هانیه نجومی چوبری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.