کد خبر : 1843
تاریخ انتشار : جمعه 17 ژانویه 2020 - 17:29

یادداشت/محمدامین مظلوم خداشهری؛

تاریخ به احترامت خواهد ایستاد، فرزند برومند و مقتدر، رهبرم!

تاریخ به احترامت خواهد ایستاد، فرزند برومند و مقتدر، رهبرم!

به گزارش بهجت خیر؛ سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار ترور و به فیض شهادت نائل آمد و ملت ایران و بسیاری از مردمان سراسر جهان را در بهت و ناراحتی فرو برد، تا آنجا که با گذشت چند روز از شهادت حاج قاسم عزیز و همرزمانش، هنوز که هنوز است

به گزارش بهجت خیر؛ سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار ترور و به فیض شهادت نائل آمد و ملت ایران و بسیاری از مردمان سراسر جهان را در بهت و ناراحتی فرو برد، تا آنجا که با گذشت چند روز از شهادت حاج قاسم عزیز و همرزمانش، هنوز که هنوز است شهادت ایشان را باور نداریم و همه می‌گوییم که ایشان از بین ما نرفته است و حضور دارد، البته به نظرم این باور نداشتن از این آیه قرآن سرچشمه می گیرد که «هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده اند ، بلکه زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی داده می شوند».
به همین منظور یادداشت حاضر به دو موضوع میپردازد.
ابتدا توصیفی مختصر از سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که جانم به فدایش باد بگویم، باز ذوالفقار علی (ع) را در دست گرفت و جامه رزم مالک بر تن کرد و پا در رکاب، همچون مختار، بر قلب کفاری زد که نه تنها مسلمان نبودند، بلکه انسانیت را نیز سربریده بودند.
سردار سلیمانی در عصر حاضر برایم الگوی عینی وفاداری و فرمانبرداری و ادب به مانند حضرت قمربنی هاشم (ع) است.
در زمانه‌ای که عهد و پیمان‌ ها یکی یکی با زرق و برق دنیا گسستند و جایش راحتی و پشت کردن به ارزشها رواج پیدا کرد،
حرفهای گزاف و شعار بی‌عمل خریداران فراوانی یافت،
حرمت‌شکنی با هر بیانی و از هر مقامی عادت گشت،
نگاهم را به کسی دوختم که می‌توانست بعد از تمام آن سالهای دفاع از سرزمینم، با بهترین امکانات و بدون کوچکترین دغدغه‌ای با توجیه «وظیفه‌مان را قبلا انجام دادیم» خود را از صحنه پر بلای این روزگار کنار بکشد.اما او در صحنه رزم ماند و سربازی کرد برای رهبرش و همه مردم ایران اسلامی به این ویژگی سردار سلیمانی اذعان دارند و این لحظه باید گفت تاریخ به احترامت خواهد ایستاد، فرزند برومند و مقتدر، رهبرم.
اما در ادامه نوشته باید به جامعه ایران بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
اگر رسانه و فضای مجازی را رصد کنیم و مصاحبه ها و دست نوشته های مردم را ببینیم، عده ای از انتقام سخت میگویند، عده ای منتظر اذن مقام معظم رهبری برای نبرد با آمریکا و اسرائیل هستند، عده اسم خود را شعارگونه قاسم سلیمانی می نامند، حتی بسیاری از زوج ها که به تازگی صاحب فرزند شده اند نام سردار رشید اسلام را برای فرزند خود انتخاب میکنند.
همه این موارد گفته شده، نشان دهنده ایجاد یا پر رنگ تر شدن یک هویت در میان جامعه است.
در بحث هویت مفهومی به نام خود وجود دارد که به دو دسته خود واقعی و خود آرمانی تقسیم می شود.
منظور از خود واقعی، آن دسته از چیز هایی است که در حال حاضر در افراد وجود دارد و افراد با آن خود را معرفی می‌کنند، مثلا شغل کنونی افراد.
اما خود آرمانی آن دسته از چیزهایی است که افراد دوست دارند به آن دست پیدا کنند. به عنوان مثال، موقعیت اجتماعی بالا در آینده، رسیدن به درجه عرفان و شهادت و…
بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی عزیز، یک خود آرمانی دیگر، در کنار همه خود های آرمانی اعم از مادی و معنوی که داشتیم در میان مردم جامعه، آن هم در میان همه نسل ها و با همه تفکرات بسیار گسترش یافت.
بعد از زمان شهادت حاج قاسم خود آرمانی جدیدی در افراد ایجاد شد که دنبال انتقامی سخت از مسببین شهادت سردار دلها هستند و خود را در صف اول این انتقام تصور میکنند.
خود آرمانی جدیدی شکل گرفت که افراد برای نبرد نظامی اعلام آمادگی میکنند و منتظر اذن رهبری هستند.
در بسیاری از پدران و مادران خود آرمانی شکل گرفت، که فرزندانشان را همچون حاج قاسم تربیت کنند تا آن را فدایی نظام و انقلاب اسلامی کنند.
در معلمان خود آرمانی شکل گرفت تا از این به بعد بتوانند قاسم سلیمانی های بیشتری تربیت کنند.
در دانش آموزان خود آرمانی شکل گرفت تا راه پر افتخار این شهید بزرگ را ادامه دهند.
و از همه مهمتر خود آرمانی جدیدی در عده ای که در گذشته قائل به شعار مرگ بر آمریکا نبودند شکل گرفت، که اکنون برای نابودی نظام سلطه برنامه هایی را در اذهان خود مرور می کنند.
و هزاران مثالی که شما در فضای حقیقی و مجازی به آن برخورد کرده اید و یا در آینده با آن برخورد خواهید کرد.
همه این موارد از برکت خون این شهید بزرگوار است که باعث ایجاد و پر رنگ تر شدن این بخش از خود در جامعه ایران شد و در کنارش اتحاد ایرانیان را به رخ جهانیان کشید، که مطمئنا دولت آمریکا اگر می‌دانست که چنین اتفاق مهمی در میان مردم ایران آن هم در همه نسل ها و با همه تفکرات اتفاق خواهد افتاد، هرگز دست به چنین غلط بزرگی نمیزد.
اما از این به بعد برای حفظ و تداوم این خود آرمانی و تبدیل آن به خود واقعی در همه نسل ها به خصوص در نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی، وظیفه بسیار سنگینی بر دوش مسئولان در هر جایی که هستند، نخبگان و علی الخصوص متصدیان امور تعلیم و تربیت است.
شرط اصلی حفظ و تداوم آن این است که هر کسی در هر زمان و مکانی که است مرام و مسلک حاج قاسم را در پیش بگیرد و منش و رفتار این شهید پر افتخار را سر لوحه تمام کار های خود قرار دهد، در این صورت است که خود آرمانی ایجاد شده تبدیل به خود واقعی می شود و می توان ریشه نظام سلطه را از جا کند.
طبق این آدرس در هر موقعیت اجتماعی که هستید، برای خود وظیفه ای در نظر بگیرید که چطور میتوانید خود آرمانی ایجاد شده در سطح جامعه را که مبارزه با نظام سلطه جهانی و همچون سردار سپهبد قاسم سلیمانی شدن، است را در ابتدا حفظ و تداوم ببخشید و در مرحله بعدی این ارزش‌ها را به خود واقعی افراد تبدیل کنید.
پی نوشت:
قال ا… تعالی: الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وآنها که در راه ما (با خلوص نیت) جهاد کنند، قطعا به راه‌های خود هدایتشان خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.