کد خبر : 2303
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فوریه 2020 - 11:12

یادداشت/عبدالحسین احمدیان؛

برای قوی شدن باید سوختی از جنس مطالبه مردمی داشت

برای قوی شدن باید سوختی از جنس مطالبه مردمی داشت

به گزارش بهجت خبر، یکی از نبایدهایی که مردم ایران مرتکب شدند این بود که پس از انقلاب و جنگ به خانه هایشان برگشتند و انقلاب را به مسئولین سپردند. در حالی که انقلاب پای کار بودن، ایستادگی، مراقبت و صیانت میخواهد. اتفاقات اعتراضی چند سال اخیر نمونه ای از پای کار بودن و مطالبه

به گزارش بهجت خبر، یکی از نبایدهایی که مردم ایران مرتکب شدند این بود که پس از انقلاب و جنگ به خانه هایشان برگشتند و انقلاب را به مسئولین سپردند.
در حالی که انقلاب پای کار بودن، ایستادگی، مراقبت و صیانت میخواهد.
اتفاقات اعتراضی چند سال اخیر نمونه ای از پای کار بودن و مطالبه گری بوده، اگر چه در همه ی موارد بدلیل عدم وجود ساز و کار قانونی برای اعتراض مدنی، تمام اعتراضات با به انحراف کشیده شدن از اصل مطالبه ابتر باقی ماند. چرا که هر بار توسط معاندین مصادره شد. اما با وجود همه ی آسیب ها و بی نتیجه ماندن های اعتراضات، موجب شد تا حاکمیت متوجه ی آن شود که دیگر وقت آن رسیده که بطور جد برای اعتراض مردم مشروعیت میدانی واقع شود، یعنی به فکر آن باشد که باید فراتر از قانون و در میدان عمل فرصتی را برابر اعتراض مردم فراهم کند. ماجرای نیشکر هفت تپه و هپکو را با وجود تمام حواشی، میتوان نمونه ی یک اعتراض موثر دانست.
حالا پس از قیام مردم در تشییع سردار شهید سلیمانی برخی تصورشان بر این است که این وفاق ایجاد شده باید موجب شود مردم در خانه هایشان بنشینند و انقلاب را به مسئولین بسپرند.
نخیر، مردم به پاس قدردانی از پاسدار غیرتمند سرزمین شان به میدان آمدند تا ادای دین کنند تا بیعت کنند با راه او که دفاع از ایران و ولایت بود.
و حفظ امنیت و ولایتمداری منافاتی با استیفای حقوق شهروندی ندارد، بلکه در همان خط هم است.
مقام معظم رهبری در خطبه ی نماز جمعه فرمودند فریاد انتقام ملت ایران سوخت حقیقی موشک هایی بود که پایگاه امریکایی ها را زیر و رو کرد و همچنین توصیه و تاکید بر قوی شدن در همه ی جهات را داشتند، از این تعابیر میتوان دریافت برای قوی شدن در هر زمینه ای باید سوختی از جنس مطالبه و ایستادگی مردمی داشت.
فرموده ی مقام معظم رهبری عینا چنین بود؛ «تنها راه در پیش پای ملّت ایران عبارت است از «قوی شدن»؛ باید تلاش کنیم قوی بشویم؛ ما بحمدالله دارای قدرتیم و به توفیق الهی قوی‌تر هم خواهیم شد. البتّه قدرت فقط قدرت نظامی نیست؛ اقتصاد کشور باید قوی شود، جهش علمی و فنّاوری باید ادامه پیدا کند؛ پشتوانه‌ همه‌ اینها هم حضور مردم عزیزمان در صحنه است.»
حضور مردم باید در همه ی عرصه ها پر رنگ باشد، چه آنجا که بناست با خرید کالای ایرانی از تولید ملی حمایت کنیم تا در تولید قوی شویم، چه آنجا که باید در مقابل یک فساد و یا بی عدالتی بایستم و چه آنجا که قرار است مسئولی را انتخاب کنیم. در تمام عرصه ها حضور مردم در صحنه سوخت و قدرت حرکت است. و عدم حضور و عدم مطالبه ی مردم نتیجه ای جز ضعف و ناکامیابی ندارد.
از همین رو به احاد مردم ایران و خصوصا تشکل های مردم نهاد و همچنین سندیکاها و بسیج دانشجویی و امثال آن تاکید میگردد همواره در عرصه حضور فعال داشته باشند، خصوصا تشکل های مومن انقلابی و دلسوز، در استیفای حقوق مردم علم دار باشند و میدان داری کنند تا هم مجالی برای حضور بدخواهان نظام و ملت نباشد هم خواسته های بحق مردم بر زمین نماند. ان شا الله

عبدالحسین احمدیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.