کد خبر : 2319
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فوریه 2020 - 19:23

خلیل بهروزی فر؛

بنگاه های اقتصادی زود بازده می توانند تحول در اقتصاد خانواده ایجاد کنند

بنگاه های اقتصادی زود بازده می توانند تحول در اقتصاد خانواده ایجاد کنند

به گزارش بهجت خبر، خلیل بهروزی فر در گفتگوی اختصاصی با بهجت خبر از لزوم توجه به بنگاه های اقتصادی زود بازده برای تحول در اقتصاد خانواده سخن گفت. مشروح این گفتگو به شرح ذیل است: ۱- با عرض سلام و ادب ممنون می شوم از انگیزه ورود خود به ماراتن انتخابات برای مخاطبان ما

به گزارش بهجت خبر، خلیل بهروزی فر در گفتگوی اختصاصی با بهجت خبر از لزوم توجه به بنگاه های اقتصادی زود بازده برای تحول در اقتصاد خانواده سخن گفت.

مشروح این گفتگو به شرح ذیل است:

۱- با عرض سلام و ادب ممنون می شوم از انگیزه ورود خود به ماراتن انتخابات برای مخاطبان ما سخن بگوئید؟
ضمن سلام و خوش آمد خدمت شما و مخاطبان شما باید بگویم هر کسی که وارد این میدان می شود با انگیزه خدمت به مردم ورود میکند، من کاری به اهداف دیگران ندارم، بنده با توجه به تجاربی که در سالیان مختلف در سطح استان و خارج از استان کسب کرده ام باشناختی که درباره مشکلات و راهکارهای مختلفی پیدا کرده ام، سعی کرده ام از این راهکارها در جهت بهبود مسائل استفاده کنم و از آنجایی که بحث اقتصادی و شغل جوانان ما از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنیم با وضع موجود و با استفاده از منابع سرشار موجود در کشور می شود از ظرفیت ها و قابلیت های داخلی خودمان استفاده کنیم، ما باید قوانینی را دنبال کنیم که مشکلات مردم را حل کرده و کسانی که وارد این خانه ملت می شوند اول از همه باید نیازهای مردم و مخصوصا استعداد های جوانان ما را درست بشناسند، توانمندی و تعهد نیروی جوانان را باید باور کنیم و به آن ها میدان بدهیم، وقتی از جوان و جوانان حرف می‌زنیم هدف بنده هم آقایان و هم بانوان هستند که باید عرصه را برای به کارگیری توانایی های آنان فراهم کنیم.
۲-وضعیت فعلی فومن و شفت را در بخش های مختلف چگونه ارزیابی می کنید؟
ما در حوزه های مختلف نیازسنجی هایی را بعمل آورده آیم البته شهرستان شفت متاسفانه جز مناطق محروم بشمار می آید امروز در شأن نظام ما نیست که هنوز محروم تلقی شود، یقینا به جای اینکه فرصت سازی بشود، فرصت سوزی شده است، هدف من آوردن مصداق نیست امروز مردم دو شهرستان می توانستند سطح بهتری داشته باشند.
۳-با توجه به ظرفیت های کشاورزی و گردشگری در فومن و شفت برای این حوزه ها چه برنامه ای دارید؟
ما در استان گیلان قطب کشاورزی و گردشگری را داریم، ما اگر به زیرساخت ها درست توجه کنیم بحث برنج و صنعت چای و ابریشم و دامداری اعم از سبک و سنگین و طیور و آبزی پروری از جمله مواردی است که قابل تامل است. دولت سیاستش بر حمایت از کشاورزی بوده است که متاسفانه این فقط شعار بود و در عمل کاری نشد. بار مالی که در طول ۱۲ ماه کشاورزان متحمل می شوند متاسفانه واردات بی رویه و بدون محاسبه تمام زحمت کشاورزان را به باد می دهد. در حوزه گردشگری هم ظرفیت اشتغال فراوان است این را هم ما نمی‌بینیم چون زیرساخت ها آماده نشده یا مناسب نیست. جاده های گردشگری ما هنوز مشکلات فراوانی دارند، امکانات لازم برای توریسم هنوز فراهم نشده است، در حوزه صنعت ما شهرک های صنعتی داریم متاسفانه دولت سرمایه گردش لازم را در اختیار آن ها قرار نمی دهد، سرمایه هایی در شهر صنعتی و شهرک ها بی استفاده مانده اند و عادلانه نیست. کمپانی هایی که در ایران وجود دارد چرا به بخش خصوصی واگذار نمی شود، این ها همه مواردی است که به آن توجه نشده است، شرکت های دولتی امروز زیان ده هستند چون می دانند که در هر صورت می دانند حقوقشان را تمام می گیرند اما شرکت های خصوصی در سود و زیان شریک هستند انشالله یکی از اهداف ما سرپا کردن شرکت های ورشکسته می‌باشد.
۴- البته ما ظرفیت های دیگری نظیر صنایع دستی را نیز در گیلان داریم برای این حوزه چه برنامه ای دارید؟
ما بخش صنایع دستی را داریم که در سطح بسیار ضعیف از آن ها استفاده شده است. توزیع عادلانه نیاز به نظارت صحیح دارد. بخش بسیار زیادی از تسهیلاتی که گرفته می شود بکارگیری نمی شود، هدفدار نبودن چنین طرح هایی متاسفانه عامل بوجود آمدن بسیاری از مشکلات است. بنگاه های اقتصادی زود بازده می توانند تحولی در اقتصاد خانواده ایجاد بکند به شرط اینکه درست برنامه ریزی بشود.
۵-برای جوانان که قوه محرکه پیشرفت جامعه هستند چه برنامه ای دارند؟
ما خوشبختانه هم در سطح استان هم در دو شهرستان به راحتی می توانیم از جوانان استفاده کنیم، بنده شناختی که از نخبگان جوان و مجرب دارم تلفیقی از اینها را به منظور تحول در دو شهرستان استفاده خواهم کرد، ما امروز غیر از این را شاهد هستیم، استان گیلان خود غنی می باشد، نیاز به دیگران نداریم اگر استعداد ها به خوبی شناخته شوند گام مهمی در جهت رفع مشکلات است.
۶- امروزه یکی از ظرفیت هایی که در محافل علمی برای پیشرفت و رشد مطرح می شود توسعه مردمی است و ما در طول انقلاب هم مشاهده کردیم که مردم نقش برجسته ای در کنار امام امت در جامعه دارند در این مورد برنامه مشخص شما چیست؟
مردم دوست دارند خودشان مشارکت کنند ما بایستی از این نیروها استقبال کنیم، اگر مدیری می خواهد خدمت کند قطعا با کمک مردم اثرگذارتر خواهد بود و کمک مردم را به حساب دخالت نگذاریم، در صحنه عمل وقتی خود مردم هزینه کردند و پای کار آمدند باید از آنها قدردانی بشود.
۷- ممنون می شوم در رابطه با نقش تقنینی یک نماینده در مجلس و شفافیت آرا نظرتان را بفرمائید؟
نماینده باید وضع قوانین بر اساس مطالبات مردم داشته باشد، نوع نگاه وزارتخانه تاثیر دارد و تعدیل قوانین را مدنظر دارند و سبک کردن کار خودشان را مد نظر قرار می دهند. از ناحیه دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها بخشنامه هایی به آن وصل می‌کنند، تبصره ها خیلی چیزها را عوض می کنند، نظارت دقیق می تواند راهگشا باشد، شفافیت آرا هم یک بخش قضیه است نمایندگان وکلای مردم هستند وکیل هم باید شفافیت را به مردم نشان بدهند، بنده اعتقاد دارم باید شفاف سازی بشود، ترس از سرمایه های مشروع داشتن امری بیهوده است.
۸- اگر وارد مجلس بشوید مشخصا عضویت در کدام کمیسیون تخصصی مجلس را مطالبه می کنید؟
بنده کمیسیونی را انتخاب خواهم کرد که با رفتن من مطالبات امروز مردم را بتوانم حل کنم.
۹-نظرتان در رابطه با مواجهه ایران اسلامی با ایالات متحده آمریکا در طول سال های پس از انقلاب چیست؟
مناطق سرشاری که در منطقه خاورمیانه وجود دارد همواره آمریکایی ها را بر آن داشته که ضربه های بسیاری را به اموال و سرزمین ما وارد کنند، هر جا هم که رفتند آنجا را به تاراج بردند، در ارتباط با بحث سردار شهید حاج قاسم سلیمانی واقعا نمی توان وی را وصف کرد، اسمش از مقامی که داشت همواره بالاتر بود، آمریکایی ها همواره درصدد ضربه زدن به ما بوده اند و همه خواهان انتقام سخت بوده و هستیم.
انتهای پیام

هانیه نجومی چوبری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.