کد خبر : 260
تاریخ انتشار : شنبه 7 سپتامبر 2019 - 13:10

انتصابات شائبه برانگیز در دانشگاه علوم پزشکی/معیار چیست ؟/توانمندی بر اساس سوابق کاری یا ارتباطات شخصی و کاری؟

انتصابات شائبه برانگیز در دانشگاه علوم پزشکی/معیار چیست ؟/توانمندی بر اساس سوابق کاری  یا ارتباطات شخصی و کاری؟

به گزارش بهجت خبر؛ حدود دو ماه از انتصاب سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان می گذرد. علی رغم اینکه در ابتدای امر سرپرست جدید دانشگاه عنوان نموده بود که تغییرات مدیریتی در سطح دانشگاه اندک خواهد بود با این وجود در مدتی اندکی که از آن تاریخ می گذرد شاهد عزل و نصب های متعددی

به گزارش بهجت خبر؛ حدود دو ماه از انتصاب سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان می گذرد.
علی رغم اینکه در ابتدای امر سرپرست جدید دانشگاه عنوان نموده بود که تغییرات مدیریتی در سطح دانشگاه اندک خواهد بود با این وجود در مدتی اندکی که از آن تاریخ می گذرد شاهد عزل و نصب های متعددی در بدنه مدیریتی دانشگاه هستیم و سه تن از معاونین دانشگاه تاکنون مشمول این جابجایی گردیده اند.
در این میان انتصاب معاون جدید توسعه دانشگاه که از معاونت های مهم و کلیدی دانشگاه است سوالات و ابهامات متعددی را ایجاد نموده است.
معاون جدید توسعه حدود ٧ سال ریاست یکی از مهم ترین بیمارستان های گیلان یعنی بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت را بر عهده داشته است،
بیمارستانی که از معضلات عدیده ای رنج میبرد که تبعات آن سالهاست دامنگیر بیماران دردمند گردیده بطوریکه اعتراضات و گزارشات متعدد مردمی را در پی داشته است.
ارجاع سیستماتیک بیماران از کلینیک های حشمت به سمت مراکز خصوصی موجب گردیده بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان که اغلب از طبقه محروم و متوسط جامعه هستند دچار مشکلات فراوان شوند و متحمل هزینه های گزاف میلیونی گردند.

وجود معضلات برای انجام اقدامات درمانی بیماران بستری از جانب برخی پزشکان حشمت چیزی نیست که دیگر بر کسی پوشیده باشد، موضوع برخی انتصابات درون بیمارستانی و سپردن مناصب کلیدی بیمارستان به برخی افراد مورد دار نیز مکررا مورد سوال بوده است.
تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی حوزه های تشخیصی یا درمانی در بیمارستان حشمت را نیز باید به معضلات این بیمارستان اضافه نمود، معضلاتی از این دست سالهاست در بیمارستان دکتر حشمت رشت که تنها بیمارستان دولتی و دانشگاهی قلب استان می باشد در جریان است ولی متاسفانه شاهد اقدام و برخوردی موثر جهت برطرف کردن آن نبوده ایم!

حال این سوال مطرح است که ارتقاء سطح مدیریتی رییس بیمارستان حشمت رشت و سپردن یکی از مهمترین و حساس ترین معاونت های دانشگاه به وی بر اساس چه معیاری صورت می گیرد ؟!

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی یکی از پزشک های بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت می باشد که سالهاست بین وی و رییس بیمارستان حشمت ارتباط دو جانبه خیلی خوبی برقرار بوده است.
سوال اینجاست که آیا انتصاب معاون توسعه دانشگاه بر اساس سوابق مثبت مدیریتی وی صورت گرفته یا اساس آن بر مبنای روابط کاری و ارتباطات شخصی بوده است !؟
شایان ذکر است برخی اخبار از منابع موثق همچنین از احتمال سپردن برخی مناصب مدیریتی دیگر دانشگاه به مدیران دیگر بیمارستان حشمت رشت در آینده نزدیک حکایت دارد.

مهدی نصیری راد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.