کد خبر : 877
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 نوامبر 2019 - 7:34

توزیع قرص ویتامین D و آهن بین ۸۷ هزار دانش آموز گیلانی

توزیع قرص ویتامین D و آهن بین ۸۷ هزار دانش آموز گیلانی

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم و جبران ریزمغذی ها امسال کلیه دانش آموزان متوسطه دختران گیلان قرص ویتامین D و قرص آهن دریافت می کنند. به گزارش بهجت خبر امیر سراجی ، با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در سن رشد از توزیع قرص ویتامین D و

قرص

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم و جبران ریزمغذی ها امسال کلیه دانش آموزان متوسطه دختران گیلان قرص ویتامین D و قرص آهن دریافت می کنند.

به گزارش بهجت خبر

امیر سراجی ، با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در سن رشد از توزیع قرص ویتامین D و قرص آهن تحت عنوان طرح «مکمل یاری»، اظهار کرد: بسیاری از غذاهای آماده و فرآوری شده موجب چاقی دانش آموزان می شود و هر شخصی باید یک فعالیت ورزشی را در سبد زنگی روزانه خود داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان درباره برنامه مکمل یاری افزود: در راستای ترویج فرهنگ تغذیه سالم و جبران ریزمغذی ها، امسال ۸۷ هزار دانش آموز دختر متوسطه استان گیلان قرص ویتامین D و قرص آهن دریافت می کنند و در میان ۸۰ درصد دانش آموزان پسر متوسطه نیز قرص ویتامین D توزیع می شود.

سراجی گفت: دانش آموزان دختر متوسطه هر هفته یک قرص آهن به مدت ۱۶ هفته و دانش آموزان متوسطه دختر و پسر نیز هر ماه یک قرص ویتامین D به مدت ۹ ماه دریافت می کنند.

وی بیان کرد: تامین ویتامین D در رشد، سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری هایی چون پوکی استخوان، دیابت نوع دو، ام اس و برخی سرطان ها موثر است؛ بهترین منبع تامین ویتامینD، نور مستقیم خورشید است.

سراجی هدف طرح مکمل یاری با آهن را راهکاری برای پیشگیری از کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن دانست و خاطرنشان کرد: انواع مواد غذایی شامل گوشت، مرغ، ماهی، جگر، حبوبات، میوه و سبزی سرشار از ویتامین«ث» و آهن است که باید در سبد غذایی دانش آموزان قرار گیرد.

  •  خبرنگار محدثه مهدوی /ایسنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.