کد خبر : 358
تاریخ انتشار : شنبه 21 سپتامبر 2019 - 16:52

کتاب الفبای معرفت (شهدای فومن) منتشر شد

کتاب الفبای معرفت (شهدای فومن) منتشر شد
کتاب الفبای معرفت (شهدای فومن) نوشته کیوان پندی بوده که در ۳۹۴ صفحه به سفارش معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان چاپ و منتشر شده است.

پیام امام خامنه ای (مدظله العالی) به مناسبت کتاب و کتابخوانی:

اکنون‌ ملت‌ ایران‌ باید عقب‌افتادگی‌ها را جبران‌ کنند.اینک‌ فرصت‌ بی‌نظیری‌ از حکومت‌ دین‌ و دانش‌ بر ایران‌،پدید آمده‌ است‌ که‌ باید از آن‌ در جهت‌ اعتلای‌ فکر و فرهنگ‌ این‌ کشور بهره‌ جست‌.امروز کتابخوانی‌ و علم‌آموزی‌ نه‌ تنها یک‌ وظیفه‌ ملی‌،که‌ یک‌ واجب‌ دینی‌ است‌.از همه‌ بیشتر،جوانان‌ و نوجوانان‌،باید احساس‌ وظیفه‌ کنند،اگر چه‌ آنگاه‌ که‌ انس‌ با کتاب‌ رواج‌ یابد،کتابخوانی‌ نه‌ یک‌ تکلیف‌،که‌ یک‌ کار شیرین‌ و یک‌ نیاز تعلل‌ناپذیر و یک‌ وسیله‌ برای‌ آراستن‌ شخصیت‌ خویستن‌،تلقی‌ خواهد شد،و نه‌ تنها جوانان‌،که‌ همه‌ نسل‌ها و قشرها از سردلخواه‌ و شوق‌ بدان‌ رو خواهند آورد.

به گزارش بهجت خبر؛ کتاب الفبای معرفت (شهدای فومن) نوشته کیوان پندی بوده که در ۳۹۴ صفحه به سفارش معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان چاپ و منتشر شده است.

این کتاب شامل ۴ فصل بوده که در فصل اول به معرفی اجمالی شهرستان فومن و سیر دوره های تاریخی آن از عهد باستان تا دوره ی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخته شد.

در فصل دوم این اثر ، زندگینامه و شرح احوال شهدای انقلاب اسلامی ، ترور و به ویژه دفاع مقدس شهرستان فومن تهیه و تدوین گشته و در فصل های سوم و چهارم در مورد آثار و یادگار ها ی شهدا و همچنین مشخصات آثار مکتوب بر روی سنگ مزار قدیم گلزار های شهدا به رشته تحریر در آمده است.

در قسمت پایانی این کتاب نیز تعدادی عکس و سند از شهدا شهرستان پیوست گردیده.

تلاش گردیده تا این اثر سندی مکتوب از شرح احوال و آثار حماسه سازان شهرستان فومن باشد تا علاوه بر اینکه پشتوانه ای برای پژوهشگران تاریخ دفاع مقدس گزدد ، چراغی روشن برای نسل امروز باشد تا بیش از پیش قهرمانان ایران اسلامی را بشناسند.

/انتهای پیام

/ایثار

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.