کد خبر : 41
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 آگوست 2019 - 8:46

مدیر کمیته امداد استان گیلان:

۱۶۵ کمک هزینه ازدواج به زوج‌های مناطق محروم گیلان پرداخت شد

۱۶۵ کمک هزینه ازدواج به زوج‌های مناطق محروم گیلان پرداخت شد
مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه در چهار ماهه نخست امسال هزار و ۱۰۰ زوج تحت حمایت این نهاد ازدواج کرده اند، گفت: به ۱۶۵ زوج مناطق محروم نیز کمک هزینه ازدواج پرداخت شد.

به گزارش بهجت خبر، عباس اهرابی عصر یکشنبه در مراسم جشن ازدواج ۱۸ زوج تحت حمایت کمیته امداد گیلان که در شهرستان ماسال برگزار شد ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با تأکید بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای انجام ازدواج آسان جوانان، اظهار کرد: این موضوع یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه طرح «کوثر» یکی از طرح‌های موفق این نهاد است، افزود: این طرح با تأسی از سیره زندگی اهل‌بیت (ع) و با هدف تهیه لوازم ضروری زندگی برای نوعروسان تحت حمایت با کمک خیران اجرا می‌شود.

اهرابی در ادامه داشتن شغل و مسکن مناسب را یکی از دلایل عدم ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: جوانان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد به دلیل مشکلات مالی و یا نداشتن شرایط مناسب برای زندگی نمی توانند ازدواج کنند که باید حمایت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه رد چهارماهه نخست امسال هزار و ۱۰۰ زوج تحت حمایت کمیته امداد گیلان به خانه بخت رفته‌اند، تصریح کرد: هزینه ازدواج و تهیه لوازم زندگی این زوج‌ها توسط خیران  تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به پرداخت کمک‌ هزینه جهیزیه و ازدواج به جوانان تحت حمایت مناطق محروم، بیان کرد: ۱۶۵ نوعروس و داماد در مناطق محروم کمک‌هزینه جهیزیه و ازدواج دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سرانه کمک‌هزینه خرید جهیزیه برای هریک از نوعروسان تحت حمایت را پنج میلیون تومان در مناطق عادی و ۶ میلیون تومان است، افزود: سه میلیون تومان نیز به عنوان هدیه ازدواج پسران تحت حمایت پرداخت می شود.

اهرابی به نقش خیران در کمک به ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: خیران با مشارکت هر چه بیشتر می‌توانند یاریگر کمیته امداد در ایجاد زمینه لازم برای ازدواج آسان باشند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به زوج‌های جوان قبل از عقد و ازدواج را از دیگر اقدامات کمیته امداد برشمرد و افزود: مشاوره شامل آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی مشترک، افزایش دانش قانونی و حقوقی زوج‌ها، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده به زوج‌های جوان است.

انتهای پیام/مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.