کد خبر : 4793
تاریخ انتشار : جمعه 7 می 2021 - 17:59

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان مطرح کرد:

تشریح اقدامات جهادگران گیلانی آتش به اختیار و قانونمند در سالروز تأسیس بسیج سازندگی

تشریح اقدامات جهادگران گیلانی آتش به اختیار و قانونمند در سالروز تأسیس بسیج سازندگی
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جهادگران این عرصه آتش به اختیار و قانونمند هستند، گفت: آتش به اختیار به این معنا که در زمان بحران خودشان برای خود کار تعریف می‌کنند و قانونمند به این جهت که هرگروهی در سامانه کشوری ثبت شده و مشخص است کدام گروه در کجا چه اقداماتی انجام داده است.
به گزارش بهجت خبر، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در رزمایش توزیع ۵هزار بسته معیشتی به مناسبت روز جهانی قدس در ورزشگاه عضدی رشت با بیان اینکه بسیج سازندگی ۱۷ اردیبهشت ۷۹ به فرمان رهبر انقلاب تاسیس شد و اکنون ۲۰سال از تأسیس این نهاد مردم نهاد و خدمات‌رسان می گذرد، به گوشه ای از عملکرد سال گذشته بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اشاره کرد و گفت: تعمیر و احداث۳۰ دهنه پل روستایی، بهسازی ۲۸ کیلومتر معابر روستایی، تهیه و توزیع ۳۰۰ سری جهیزیه در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، تکمیل و تحویل ۷۹۳ واحد مسکن مددجویان بخشی از اقدامات بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان است.

وی در ادامه افزود: بالغ بر ۲هزار واحد مسکن محرومین در سه سال گذشته در نقاط دور دست ساخته و تحویل داده شده است و ۲۵۰واحد مسکن محرومین مرمت و تعمیر شده است.

سرهنگ پاسدار احمد ابراهیمی با بیان اینکه جهادگران در همه عرصه ها حضور دارند، گفت: چند پروژه در سطح شهر رشت نیز برگزار شده است که همسان سازی گلزار شهدای انقلاب رشت و فاز اول گلزار شهدای رشت از جمله ی آن ها است. وی با بیان اینکه جهادگران این عرصه آتش به اختیار و قانونمند هستند، گفت: آتش به اختیار به این معنا که در زمان بحران خودشان برای خود کار تعریف می کنند و قانونمند به این جهت که هرگروهی در سامانه کشوری ثبت شده است و مشخص است کدام گروه در کجا چه اقداماتی انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی گیلان در مازندران بعد از سیل سال ۹۸، گفت: این اقدامات در استان گلستان نیز ادامه داشت و  در شهرستان گمیشان ۲۱۰ واحد مسکن محرورمین تعمیر و احداث ۷۸ واحد از صفر شروع شد که این منازل در مهرماه سال گذشته با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان با تمام وسایل خانگی به مردم تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه گروه های جهای ما برای خدمت گذاری آماده اند و پشتوانه منسجم و قوی در سطح کشور داریم، گفت: در دوران اوج شیوع کرونا، گروه‌های جهادی در کنار عزیزان کادر درمان حضور پیدا کردند و در آن اوج بحران خدمت رسانی کردند و خوشبختانه بحران روزهای اولیه بعد از ۱۵ روز کنترل شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در دوران کرونا ۲هزار گروه حهادی در سطح استان فعال شدند، افزود: امروز بالع بر ۳ هزار گروه جهادی ثبت شده در سازمان بسیج سازندگی استان با ظرفیت حدود ۱۵هزار نفر در مواقع مختلف در حال خدمات رسانی هستند.

وی با اشاره به توزیع ۳۳۶هزار بسته معیشتی به مبلغ ۱۳۷ میلیارد تومان در راستای طرح مواسات و کمک مومنانه در گیلان تا قبل از ماه مبارک رمضان، به طرح توزیع ۴۴هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: امروز هم ۵ هزار بسته معیشتی توزیع در قالب ۴۴ هزار بسته‌ای که برای ماه مبارک رمضان قول داده ایم، توزیع می شود این در حالی است که تاکنون حدود ۳۰هزار بسته معیشتی در این ماه توزیع شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در پایان از فرمانده سپاه قدس گیلان، نماینده ولی فقیه در استان و همه ی فرماندهان نواحی سپاه و مسئولان بسیج سازندگی شهرستان ها و ۳هزارگروه جهادی استان که پای کار بودند، تقدیر و تشکر کرد.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.