کد خبر : 4827
تاریخ انتشار : جمعه 11 ژوئن 2021 - 1:43

محمد چوپانی جوانترین کاندیدای شورای اسلامی شهر فومن؛

امیدوارم بتوانیم از گردشگری برای پیشرفت و توسعه پایدار شهری استفاده کنیم

امیدوارم بتوانیم از گردشگری برای پیشرفت و توسعه پایدار شهری استفاده کنیم

به گزارش بهجت خبر؛ محمد چوپانی جوانترین کاندیدای شورای اسلامی شهر فومن که در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر فومن پا بهدمیدان گذاشته است، وی در گفتگو با بهجت خبر گفت: امیدوارم بتوانیم از گردشگری برای پیشرفت و توسعه پایدار شهری استفاده کنیم محمد چوپانی یکی از کاندیداهای این دوره شورای اسلامی شهر

به گزارش بهجت خبر؛ محمد چوپانی جوانترین کاندیدای شورای اسلامی شهر فومن که در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر فومن پا بهدمیدان گذاشته است، وی در گفتگو با بهجت خبر گفت: امیدوارم بتوانیم از گردشگری برای پیشرفت و توسعه پایدار شهری استفاده کنیم
محمد چوپانی یکی از کاندیداهای این دوره شورای اسلامی شهر فومن است که ساعنی را با او به گفتگو نشسته ایم:
۱-لطفا خودتان را معرفی بفرمایید؟
محمد چوپانی هستم، متولد۱۳۷۳ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی حسابداری و دانشجوی ارشد مدیریت دولتی هستم. مدیرعامل تعاونی خدمات گردشگری و مسوول خانه مسافر و دفاتر اطلاع رسانی گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گیلان از جمله مسوولیت های بنده به شمار می رود.
۲-لطفا سابقه و رزومه خودتان را برای شهروندان فومن بفرمایید؟ با توجه به فعالیت ما در حوزه گردشگری و حوزه مراکز اطلاع رسانی گردشگری در طی چندسال اخیر در راستای بازوان اصلی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان گیلان بعنوان مجری طرح و مسوول طرح اجرای ساماندهی اقامتی استیجاری و هم چنین به عنوان مسول مراکز اطلاع رسانی گردشگری در طی چندین سال اخیر در شهرستان فومن و درسطح استان گیلان فعالیت کرده ام.
۳-چه برنامه های خاصی برای دوره حضور خود در شورای شهر آینده شهر فومن دارید؟ با توجه به اینکه شهر فومن به عنوان یک شهر گردشگری و به عنوان یک قطب گردشگری در استان گیلان و حتی کشور محسوب می شود، متاسفانه با توجه به ظرفیت های گردشگری که شهر فومن داراست که رتبه آن هم از نظر جاذبه تاریخی و هم از نظر جاذبه طبیعی در صدر شهرستان های استان گیلان بوده متاسفانه آن چنان که در حوزه گردشگری و درآمد پایدار اقتصادی فعالیت می شد آن چنان فعالیتی انجام نشده لذا ما بر این باوریم که بتوانیم با توجه به تجربیاتی که داریم در حوزه گردشگری یک فضای درآمد اقتصادی برای پارلمان شهری ایجاد کنیم تا بتوانیم از، این صنعتی که کشورهای صنعت مادر ندارند گردشگری را بعنوان صنعت مادر می شناسند و توسعه خودشان را به صنعت گردشگری پایبند کرده اند و ما هم بتوانیم از این ظرفیت برای درآمد پایدار و توسعه شهری استفاده کنیم.
۴-با توجه به شورایی بودن پارلمان شهری در زمینه ایجاد تعامل وانسجام بین اعضای شورا چه برنامه ای خواهید داشت؟ معنی شورا یعنی فکر جمعی ، افرادی که در مدیریت پارلمان شهری ورود میکنند ۱۰۰ درصد فکر، ایده و برنامه هایی دارند و این نیاز به فکر جمعی، تعامل گرایی و بسترسازی برای پیشرفت توسعه شهری دارد. هر شخصی که دغدغه توسعه شهری را داشته باشد و دغدغه خدمت به این شهر را داشته باشد ۱۰۰ درصد می شود با او تعاملی را برقرار کرد و یک شورای مفید و مثمرثمر برای این شهر تشکیل شود.
۵-در رابطه با نارسایی های عملکرد شورای شهر فعلی وعدم رضایت شهروندان، نظر شما در رابطه با عملکرد شورای شهر فعلی چیست؟ با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور در چند سال اخیر و همچنین در این دو سال اخیر که شیوع ویروس منحوس کرونا نه تنها در شهر فومن مانع توسعه فعالیت عمرانی شده بلکه در سطح استان و حتی کشور و بلکه در جهان این اتفاق افتاده، یعنی این عدم توسعه و توقف توسعه فعالیت در سطح کشور و چه در تمامی شهرستان ها این اتفاق افتاده، این نارضایتی ها و کاستی ها مختص شهر فومن نیست کما اینکه افرادی که وارد شورای پنجم شدند شهروندان همین شهر هستند و با برنامه آمده بودند که بتوانند فعالیت بکنند حالا در این راستا یک خلا ها و اختلاف سلایقی وجود داشت و از یک طرف مشکلات اقتصادی کشور و شیوع ویروس کرونا باعث شد که شورا رزومه خوبی نداشته باشند ولی در کل با توجه به شرایط اقتصادی و ویژه کشور،دوستان عزیز فعالیت خودشان را انجام داده اند.
۶-با توجه به عدم وجوداعتبارات در نهاد شهرداری، برای انجام پروژه ها چه برنامه ای برای جذب اعتبارات و اسپانسر خصوصی دارید؟ شهر فومن شهر با فرهنگی است شهر با اصالتی است یکی از شهر های تاریخی استان گیلان است ما ظرفیت های سرمایه گذاری بسیاری در شهر فومن داریم، ما ابتدای امر باید این ظرفیت های موجود در حوزه شهری را که وجود دارد، معرفی و سرمایه گذارهای بومی که از شهر خارج شده اند را دعوت کنیم و از آنها برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف استفاده کنیم و در نهایت اگر سرمایه گذارهای بومی نتوانستند ما بتوانیم از، سرمایه گذارهای غیر بومی و از ایجاد حاشیه ای امن برای این سرمایه گذارها استفاده کنیم و درآمد پایداری برای شهرداری ایجاد کنیم. شهرداری مشکل در درآمد دارد و ما ابتدای امر باید یک برنامه ریزی طولانی مدت یا یک چشم انداز چهارساله توسعه برای شهرداری تهیه کنیم تا بتوانیم از این خلا درآمدی بیرون بیایم.
۷-در رابطه با جوانان با توجه به اینکه جوانان و یا بانوان، اقشار تاثیرگذار در جامعه هستند، چه برنامه ای برای این اقشار فرهیخته دارید؟ مردم شهر نیاز به نشاط دارند نیاز به برنامه هایی دارند که نشاط آور باشد، مردم شهر ما، مردمی خوب و با فرهنگی هستند، مردم از شورا انتظار آنچنانی ندارند، همین که اقدامات اولیه رفاه را برای آن ها فراهم کنیم، مردم راضی هستند. برای بانوان باید بتوانیم در حوزه نشاط شهری از طرح های مختلفی که در شهرهای توسعه یافته وجود دارد الگو برداری کنیم، بتوانیم برنامه ها و جشنواره نشاط آور و سینما های رو باز و فضاهای ورزشی و تفریحی و پیاده روی ایجاد کنیم که مردم و جوانان و بانوان شهرما بتوانند از این نشاط شهری استفاده کنند و در این حوزه فعالیت داشته باشند.
۸-اگر شما موفق به حضور در پارلمان شهری شدید، در جهت افزایش کارایی نهاد شورا چه برنامه هایی دارید؟ اول باید ایجاد تعامل و فکر جمعی در شورا وجود داشته باشد که بتوانیم برنامه هایی که هر یک از اعضای شورا انتخاب می شوند توسط مردم و برنامه ها و ایده های که دارند با مطرح کردن در جلسات شورا و هم فکری و پیدا کردن خلا ها و پیدا کردن نقاط ضعفی که در شورا های گذشته بوده بتوانیم این خلاها را پیدا کنیم و برطرف کنیم. با تمام این تفاسیر شورا نیاز به یک فکر جمعی دارد نیاز به یک تعامل گرایی دارد تا برای توسعه شهر قدم بردارد. هر یک از اعضای شورایی که منتخب مردم هستند ۱۰۰ درصد زمانی که وارد پارلمان شهری شدند دغدغه خدمت و کار برای مردم را دارند و باید بتوانیم این تعامل را ابتدای امر بین اعضای شورا فراهم کنیم و برای شهر قدم های مثبت را برداریم.
۹-در پایان اگر حرف ناگفته ای برای مردم شهرفومن دارید، بفرمایید؟ تشکر میکنم از شما که این برنامه را تهیه دیدید و از مجموعه خبری بهجت نیوز و تمامی دست اندرکاران شما که در این شرایط سخت شیوع ویروس کرونا این بستر را فراهم کردید تا مردم نسبت به انتخاب خودشان آگاهی لازم را پیدا کنند و درست انتخاب کنند. من در پایان از مردم عزیز شهر فومن تقاضا داریم که ضمن مشارکت حداکثری در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری مثل گذشته و مثل همیشه این اقتدارحضور خودشان را نشان بدهند و اینکه بنده به عنوان جوان همین شهر با توجه به تجربه ای که دارم از مردم می خواهم که بنده را به عنوان یکی از کاندیدهای این شهر قبول کنند و شهر ما مشکلات و دغدغه های زیادی دارد. برای اینکه ما دغدغه شهر را بدانیم نیاز به تحصیلات عالیه نیست، نیاز به فنی بودن نیست، در هر سن و سالی باشیم شما می توانید با یک قدم زدن در شهر دغدغه و مشکلات مردم و شهری را ببینید. ان شا ا… بتوانیم با توجه به برنامه های که در این شهر در حوزه گردشگری و ایجاد ظرفیت ها در این زمینه به این ها قوت ببخشیم و خدمتگزار این مردم باشیم و سربلند بیرون بیایم از این انتخابی که مردم کردند.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.