کد خبر : 4927
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 جولای 2021 - 14:59

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: 

تزریق بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن ایرانی کرونا در گیلان/ واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تا پایان مرداد به اتمام می رسد

تزریق بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن ایرانی کرونا در گیلان/ واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تا پایان مرداد به اتمام می رسد
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تزریق بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن ایرانی به مردم استان گیلان گفت: از مجموع ۳۶۰ هزار دوز واکسن تزریق شده به گیلانی‌ها، ۱۰ هزار دوز ایرانی بوده است.

به گزارش بهجت خبر، آبتین حیدرزاده با اشاره به تزریق بیش از ۱۰ هزار دوز واکسن ایرانی به مردم استان گیلان گفت: از مجموع ۳۶۰ هزار دوز واکسن تزریق شده به گیلانی‌ها، ۱۰ هزار دوز ایرانی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هر ۳ روز، حدود ۱۰ هزار واکسن ایرانی به گیلان اختصاص می‌یابد افزود: این میزان در هفته به حدود ۳۰ هزار دوز واکسن ایرانی می‌رسد.

حیدرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌ها، تا آخر تابستان همه مردم استان را واکسینه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان مردادماه امسال، واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال و تمام بیماران خاص بالای ۱۸ سال تمام می‌شود اضافه کرد: پس از این گروه، معلمان و دانشجویان نیز واکسن دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش ورود مسافران به استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، روزانه هزار و ۳۰۰ بیمار کرونایی سرپایی و ۱۴۰ بیمار بستری در گیلان داریم.

تعداد فوتی‌های کرونا در گیلان افزایش یافته است

حیدرزاده با بیان اینکه تعداد فوتی‌های کرونا در گیلان افزایش یافته است بیان داشت: روز گذشته ۵ بیمار فوتی داشتیم و با وجود به صفر رسیدن این آمار تا چتد وقت پیش، شیب فوتی‌های کرونایی در استان صعودی است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس دلتا در گیلان رو به رشد است خاطرنشان کرد: هر چقدر میزان واکسیناسیون افراد افزایش یابد، تعداد بیماران کمتر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست که زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و تاکید کرد: افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند کماکان از ماسک استفاده کنند تا مصونیت کامل در جامعه ایجاد شود.

/انتهای پیام

/۸دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.