کد خبر : 4956
تاریخ انتشار : جمعه 23 جولای 2021 - 19:11

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در گیلان برگزار شد

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در گیلان برگزار شد
آزمون استخدامی نیروهای آموزش و پرورش، همزمان با سراسر کشور در گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
به گزارش بهجت خبر، آزمون استخدامی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی صبح امروز در مجتمع آموزشی جهاد دانشگاهی گیلان واقع در مسکن مهر رشت برگزار شد.

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس، وزارتخانه آموزش و پرورش به برگزاری این آزمون اقدام کرده است تا تکلیف نیروهایی جامانده مشخص شود.

وی در ادامه افزود: امروز بیش ۶۵۴ نفر در این آزمون شرکت کردند که بیش از ۵۰۰ نفر از نیروهای نهضتی و مابقی هم در جذب نیروهای طرح امین قرآنی هستند که در صورت موفقیت به عنوان نیروهای آموزشی در مقطع ابتدایی جذب خواهند شد. شرکت کنندگان دو فرآیند را طی خواهند کرد که فرآیند اول، آزمون امروز بوده و فرایند دوم دوره های پودمانی دانشگاه فرهنگیان است و در صورت موفقیت این نیروها استخدام پیمانی آموزش و پرورش خواهند شد.

علی اکبر حسین پور بیان کرد: سال گذشته در طرح تعیین تکلیف نیروهای نهصتی، حق التدریس و شرکتی ۲۹۰۰ نفر از اول مهرماه امسال طی فرآیند چند ماهه جذب خواهند شد. هیچ شرایط سنی و مدت زمان کار برای شرکت کنندگان وجود نداشت و اگر شرکت کنندگان به ۵۰ درصد سوالات جواب درست بدهند در آزمون موفق می شوند. گیلان از نظر تعداد شرکت کنندگان نیروهای نهضتی جز ده استان اول کشور است و بیشترین نیروهای شرکت کننده گیلان از شهرستان تالش هستند.

وی اعلام کرد: بیش از ۸۵ درصد شرکت کنندگان در این آزمون را بانوان تشکیل می دهند.

حسین پور با بیان اینکه گیلان از نظر سواد جز استانهای باسواد با نرخ بالا است، یادآور شد: هدف آموزش و پرورش این است که افرادی جذب شوند که از نظر سطح سواد علمی و آموزشی در حد بالا باشند. با توجه به شایستگی های باسوادی گیلان، جذب نیروهای با کیفیت از اهداف مهم اداره کل محسوب می شود. نقش جهاد دانشگاهی در برگزاری این آزمون بسیار خوب است و چون رویکرد این است که آموزش و پرورش در برگزاری این آزمون دخالت نداشته باشد، نقش تاثیرگذار جهاد دانشگاهی به خوبی ایفا شد.

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش گیلان ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این آزمون گفت: طرح سوالات و برگزاری محیط مناسب از ویژگیهای خوب این آزمون بود که به همت جهاد دانشگاهی گیلان رقم خورد.

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.