کد خبر : 5230
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 نوامبر 2021 - 12:00

آسیه جمالی گشتی/خبرنگار

بسیج کلید طلایی حل همه مشکلات کشور خواهد بود

بسیج کلید طلایی حل همه مشکلات کشور خواهد بود

بمناسبت فرا رسیدن هفته بسیج افتتاح پایگاه مقاومت حضرت فاطمه (س) بسیج خواهران روستای امام زاده تقی به همت سپاه ناحیه شهرستان فومن و با حضور جانشین فرمانده سپاه جناب سرهنگ شوشتری ،سرگرد باقرزاده مسئول بازرسی ناحیه ،سرکار خانم برازجانی فرماندهی ناحیه خواهران حوزه مقاومت دهستان گوراب پس ، خواهران بسیجی ،هیئت امناء و شورای

بمناسبت فرا رسیدن هفته بسیج افتتاح پایگاه مقاومت حضرت فاطمه (س) بسیج خواهران روستای امام زاده تقی به همت سپاه ناحیه شهرستان فومن و با حضور جانشین فرمانده سپاه جناب سرهنگ شوشتری ،سرگرد باقرزاده مسئول بازرسی ناحیه ،سرکار خانم برازجانی فرماندهی ناحیه خواهران حوزه مقاومت دهستان گوراب پس ، خواهران بسیجی ،هیئت امناء و شورای اسلامی روستا برگزار شد.

سرهنگ شوشتری جانشین فرماندهی سپاه ناحیه فومن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ،دفاع مقدس ،شهدای مدافع حرم و سلامت و امنیت ،شهدای دانش آموزی بویژه شهید محمد حسین فهمیده در جمع بسیجیان اظهار کرد ؛ در آستانه ۱۳ آبان ماه روزی که ماهیت انقلاب اسلامی شکل گرفت ،قرار داریم.انقلاب مابا این روز تجلی پیدا نمود و خود را به عرصه بروز و وجود رساند.منطق انقلاب اسلامی طبق فرموده رهبر در دو چیز خلاصه می شود.نه ظلم می طلبد نه ظلم می کند.این دو اصل مصداق بارز ما با دنیا و استکبار است.


جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان فومن با بیان اینکه امروز پایگاه مقاومت بسیج خواهران روستای امام زاده تقی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است ،افزود ؛بسیج کلید طلایی حل همه مشکلات کشور خواهد بود.در بسیج یک سری اصول مطرح است که در هیچ دستگاه ،نهاد ،مجموعه و تشکلی یافت نمی شود.بسیج مشکلات بزرگ را در مدت زمان کوتاه رفع کرده است.بسیج هنر دارد در تبدیل کردن تهدیدات به فرصت ! بسیج و بسیجیان پیشگام و پیشقدم در حل مشکلات مردم و خدمت بی منت را به خود افتخار می داند.
سرهنگ شوشتری با اشاره به الگوهای موفق بسیج در موارد مختلف تصریح کرد ؛ نمونه بارز الگوی موفق از بسیجی ۱۲ ساله قاسم بن الحسن در جنگ تحمیلی تحت عنوان مدال افتخار بسیجی تا حبیب بن مظاهر ها در جنگ داشته ایم.
واکسیناسیون فلج اطفال در کشور توسط بسیجیان انجام داده ایم.
ما مبارزه با کرونا، فراگیری واکسیناسیون طرح حاج قاسم سلیمانی و اجرای بسیاری از طرح های محرومیت زدایی و غیره را با کمک بسیجیان به پایان رساندیم.
بسیج پذیرفت که بصورت شبانه روزی و آماده باش کامل جهت رفع مشکلات مردم در خدمتگزاری بی منت اقدام کند.اینها اصول خاص بسیج است.بنابراین بسیج قابل مقایسه با هیچ دستگاه نظامی ،ادارات و امدادی نیست.بسیج مولد روحیه جهادی و اتقلابی است.مسجد محوری اولین انتظار من از مسئول بسیج این روستا است،چرا که این پایگاه در مسجد شکل گرفته است.

سرهنگ شوشتری در ادامه با تاکید بر این که حرمت مسجد با جاهای دیگر قابل قیاس نیست ،افزود ؛ باید همه برنامه ها و فعالیت های پایگاه بر اساس مسجد محوری پیش برود،رنگ و بوی مسجد محوری در آن تقویت شود،سمت و سوی کارها در راستای مسجد محوری باشد. وی با بیان اینکه مسوولین پایگاه های مقاومت در تمامی فعالیت ها با کسبه ،اصناف ،بازاریان،هیئت امنا،شورا و دهیار، معتمدین محل تعامل داشته باشند،خاطرنشان کرد : اگر در جهت خدمت به خلق با اینها تعامل و همفکری داشته باشید و قرارگاه های محله خود را در محل با مشارکت آنها فعال نمایید،مسائل را دسته بندی کرده،شاخص ها را شناسایی کنید،در امر رسیدن سریع به نتیجه ،موفق تر خواهید بود.
انتظار می رود با این قابلیت ها نقش آفرینی کنیدو در امر سازندگی ،محرومیت زدایی،در تربیت نسل جوان مومن و انقلابی پایگاه ،شناسایی استعدادهای علمی _ ورزشی_ فرهنگی_اجتماعی و عرصه های مختلف پیشگام باشید.
انتظار می رود پایگاههای مقاومت به فرزندان مان در مقابله با تهدیدات نرم دشمن مشاوره دهدو به جهت ارتقاء سطح سواد رسانه ای کمک نماید.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان فومن اولین مولفه برای توانمند بودن را در دو اصل مهم و اساسی بیان کرد و گفت : در این خصوص ابتدا معنویت و اخلاص شرط است،اگر کار برای رضای خدا باشد قطعا دل سنگی در آن راه ندارد.
دوم اجتماعی و مردمی بودن شایان ترین اصل در این مسیر است فرمانده پایگاه باید با مردم ،برای مردم و از خود ِ مردم باشد.قرار نیست فخر فروشی اتفاق بیفتد و یا منیت در کار باشد .
با مردم باشیم،تعامل بین پایگاه مقاومت و مردم برقرار باشد.هر مدیر و مسوولی سطح ارتباطاتش با مردم را بالا ببرد و این ارتقاء را ارج بنهد،چرا که خدمت به مردم از اقدامات مهم و اولویت دار بشمار می رود.یکی دیگر از اصول بسیج این است که چتر بسیج برای همه مردم باز است.بجز ضد انقلاب همه می توانند وارد بسیج شوند.


وی با تاکید به اینکه با نوجوانان و جوانان ،با اصناف و کسبه بازار،مسوولین محلی ،پایگاه های برادر ،مسوول شبکه بهداشت ،مدیران مدارس ،نخبگان ، دغدغه مندان حوزه های مختلف و هر کس که در محل مسوولیتی دارد،ارتباط برقرار کنید و در شناسایی افراد وقت گذاری کنید،تشریح کرد : وقت گذاری هدفمند با برنامه با چشم اندازی و با یک افق کاری شورای خود را انتخاب کنید،تقسیم کار بکنید چون که انجام و نتیجه گیری اینگونه خدمات به تنهایی ممکن نیست،قطعا با تشکیل تیم موفق تر خواهیم شد.طبق سیاست بسیج بر این پایه استوار باشید که پایگاه ها را تقویت کنید.
بانوان ما در دفاع مقدس توانستند فرزندان خود را به شخصه عازم جبهه جنگ کنند و اکنون همان توانایی و نقش ها را در رشد و تربیت فرزندان خود نشان می دهند‌.لذا پایگاه های خواهران بسیج برای ما یک اصل است و اولویت خاصی دارد.بنابراین همسان سازی پایگاههای برادران و خواهران در همه محلات باید اتفاق بیفتد.
امروز دشمن مشغول پمپاژ تولید نا امیدی در کشور است و پایگاه های مقاومت بر خلاف آن اقدام می کند.دشمن با انتشار اخبار کذب و تقویت نقاط ضعف،می خواهد ضعف های ما را بزرگنمایی و مردم را نسبت به انقلاب دلسرد کند.نقش اساسی و مهم پایگاه های مقاومت،با خدمت به اینکه امید و اعتماد این سرمایه اجتماعی را حفظ و تقویت کنند،گام موثری است که برداشته است.

در پایان خانم شهربانو صحراگرد بعنوان مسوول بسیج پایگاه مقاومت حضرت زهرا (س ) منصوب شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.