کد خبر : 5265
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 13:12

مهدیه محمدجانی/خبرنگار

کارمان را تعطیل نکردیم چون فرهنگ تعطیل بردار نیست….

کارمان را تعطیل نکردیم چون فرهنگ تعطیل بردار نیست….

به گزارش بهجت خبر، فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی بهانه خوبی بود که به دیدار مسئول کتابخانه های عمومی شهر فومن برویم و از وضعیت و برنامه های این کتابخانه مطلع شویم.مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار بهجت خبر گفت: در بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی هستیم، ما

به گزارش بهجت خبر، فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی بهانه خوبی بود که به دیدار مسئول کتابخانه های عمومی شهر فومن برویم و از وضعیت و برنامه های این کتابخانه مطلع شویم.
مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان فومن در گفتگو با خبرنگار بهجت خبر گفت: در بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی هستیم، ما در سطح شهر فومن چهار کتابخانه فعال داریم که عبارتند از کتابخانه مرکزی شهید دستغیب در خود شهر فومن، کتابخانه آیت الله محمد طاهر شریفی ماسوله ای در ماسوله و کتابخانه های روستایی امام علی(ع) و سردارجنگل در گشت و زیده پایین و ۵۰ هزار عنوان کتاب و ۵۹ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های ما موجود می باشد و مردم عزیز می توانند از این کتاب ها که در درباره موضوعات مختلفی مانند:هنر، کلیات علوم خاص، علوم عملی، فلسفه، دینی، اجتماعی، زبان، ادبیات و تاریخ هست استفاده کنند‌.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان فومن گفت: کتابخانه ها دیگر مثل قبل نیستند که فقط کتاب امانت بدهند، ماسعی می کنیم فعالیت های فرهنگی از قبیل کارگاه های آموزشی متنوع، مسابقات کتابخوانی و دیدار با خانواده شهدا را در برنامه کارمان داشته باشیم. از زمان آمدن ویروس منحوس کرونا، کتابخانه ها هم تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند ولی با این وجود ما کارمان را تعطیل نکردیم چون فرهنگ تعطیل بردار نیست. در دوران کرونا فعالیت های فضای حقیقی مان را به فضای مجازی تبدیل کردیم. در فضای اسکای روم کارگاه های آموزشی مختلفی و مسابقه بزرگ رضوی که تا الان ۲ هزار شرکت کننده داشته برگزار کردیم. همچنین برای اعضا ارسال کتاب را در دستور کارمان قرار دادیم و سعی کردیم که کتابخانه مسکوت و راکد نماند. و اکنون که خداروشکر وضعیت کرونا بهتر شده در کنار حقیقی در فضای مجازی هم همچنان فعالیت داریم.
وی با اشاره به تعداد اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان متذکر شد: در حال حاضر۷۰۰ عضو فعال داریم، درست است که با ظهور کرونا ریزش اعضا داشتیم اما الحمدالله در حال افزایش عضو هستیم.

دقت کار در ادامه افزود: امسال در هفته ی کتاب و کتابخوانی از بین همکاران مان برندگان استانی داشتیم. از میان اعضا هم عضو کتابخوان برتر برگزیده استانی در سطح شهر فومن داشتیم. علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی می توانند هر روز از ساعت۷:۳۰ صبح تا ۱۹ غروب و پنجشنبه ها از ۷:۳۰ صبح تا ۱۳ به کتابخانه شهید دستغیب واقع در خیابان بهشتی ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: برای افرادی هم که میخواهند عضو بشنوند در مناسبت های مختلف به صورت رایگان می توانند به عضویت کتابخانه مفتخر شوند و در کل با تفاهم نامه هایی که با بنیاد شهید، بهزیستی و بسیج داریم عزیزان میتوانند باحداقل مبلغ عضو کتابخانه شوند و از خدمات آن استفاده نمایند.

مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان فومن در پایان خاطر نشان کرد: لازم میدانم در پایان تقدیر و تشکر کنم از فرماندار گرامی شهرستان، امام جمعه فومن، نماینده محترم شهر فومن که در امر کتاب و کتابخانه همیشه ما را حمایت می کنند و باید برای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی دست به دست هم بدهیم و در این راه همچنان به کمک مسئولان شهر به خصوص شهرداری ها که میتوانند با نصب المان های شهری و بنرهای تبلیغاتی جذاب به ما در امر ترویج کتاب و کتابخوانی کمک کنند نیازمند هستیم و از مسئولین محترمی که همیشه ما را حمایت کردند تقاضا داریم که کتابخانه مرکزی در خور شان آیت الله بهجت(ره) و مفاخری همچون شیون فومنی، کیومرث صابری و بقیه مفاخر شهر باشد، داشته باشیم و قابل دسترس برای همه مردم شهر فومن باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.