کد خبر : 5729
تاریخ انتشار : شنبه 22 اکتبر 2022 - 10:18

فرماندار فومن در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی و آبیاری در شهرستان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان؛

موافق کاهش اراضی زراعی نیستیم

موافق کاهش اراضی زراعی نیستیم

به گزارش بهجت خبر؛ با حضور فکور فرماندار، بهروزی فر نماینده مردم شهرستان فومن، محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونین وی و خانی پور معاون مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، مسائل و مشکلات کشاورزی و آبیاری در شهرستان فومن مورد بررسی قرار گرفت. فکور فرماندار شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، از

به گزارش بهجت خبر؛ با حضور فکور فرماندار، بهروزی فر نماینده مردم شهرستان فومن، محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونین وی و خانی پور معاون مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، مسائل و مشکلات کشاورزی و آبیاری در شهرستان فومن مورد بررسی قرار گرفت.

فکور فرماندار شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، از فعالیت مطلوب اداره امور آب فومنات در سال زراعی گذشته قدردانی کرد و با اشاره به لزوم بهره گیری از منابع استانی جهت کاهش نگرانی برای سال آینده در بخش آبرسانی، به این نکته اشاره نمود که صرفه جویی و برنامه ریزی های انجام شده نتیجه مثبت داد.

وی با بیان این که توجه به منابع آبی سنتی می تواند در زمان وقوع مشکل و فشار، راهگشا باشد، پیش بینی اعتبار برای لایروبی آب بندان ها به ویژه در روستاهای کلرم، خانوانه، زیده و شولم را خواستار شد.

فکور در ادامه، مسأله لاینینگ انهار در شهرستان را مطرح کرد و افزود: این اقدام باعث کاهش هدررفت منبع ارزشمند آب کشاورزی می شود و شهرستان به منابع بیشتری در این زمینه نیاز دارد.

فرماندار فومن همچنین به لزوم احداث دیواره های حفاظتی در قلعه رودخان، آبرود، سیدآباد و کیش دره پرداخت و تأکید کرد در صورت عدم توجه به این مسأله، حوادث بیشتری در صورت وقوع سیلاب های آتی رخ خواهد داد.

فکور با بیان این که در بخش پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی نیازمند افزایش منابع اعتباری هستیم، کاهش سهیمه آرد خانه پز شهرستان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در بخش کاربری ها ما به هیچ وجه موافق کاهش اراضی زراعی نیستیم، اما در صورت نیاز به همکاری برای مواد بسیار خاص، انتظار تعامل و معاضدت از متولیان را داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات سردهنه های کشاورزی در گوراب پس، قلعه رودخان، سیدآباد و رودبارچیره که نیازمند ساماندهی هستند، بر این نکته تأکید کرد که نیازمند کار گسترده در زمینه مطالعه به منظور افزایش ظرفیت آب شرب شهرستان هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.