کد خبر : 5905
تاریخ انتشار : شنبه 11 مارس 2023 - 21:50

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان؛

واردات بی رویه آسیب جدی به صنعت چای وارد کرده است

واردات بی رویه آسیب جدی به صنعت چای وارد کرده است

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس عباس محب خواه دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به افزایش قیمت خرید برگ سبز چای گفت: آیا بالا بودن قیمت برگ سبز چای معضل صنعت چای کشور را درمان می کند؟ طبیعتا افزایش قیمت نمی تواند راه کار باشد و ما باید ضعف

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس عباس محب خواه دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به افزایش قیمت خرید برگ سبز چای گفت: آیا بالا بودن قیمت برگ سبز چای معضل صنعت چای کشور را درمان می کند؟ طبیعتا افزایش قیمت نمی تواند راه کار باشد و ما باید ضعف ها و ایرادات سیستماتیک این صنعت را مورد بررسی و واکاوی دقیق قرار بدهیم.

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان متذکر شد: شما مشاهده می کنید که افزایش هزینه ها منجر به افزایش تمام شده محصول می شود و باتوجه به افزایش هزینه های کارگری و بیمه و انرژی این وضعیت شرایط نامطلوبی را در نهایت رقم می زند و این آسیبی است که به صنعت چای وارد می شود.

وی افزود: شما اگر بخواهید صنعت چای کشور را در یک شرایط بهینه برسانید باید بدانید یکی از اصلی ترین عوامل بحران این صنعت واردات بی رویه است چرا که واردات بی رویه آسیب جدی به صنعت چای وارد کرده است.

مدیر شرکت چایسازی حشمت فومن در ادامه تصریح کرد: اگر ما مشکلات حوزه سیاستگذاری را در صنعت چای رفع کنیم آن وقت کارخانجات خودشان را موظف می بینند تا قیمت چای را بالا ببرند.

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در پایان خاطر نشان کرد: ما چون ساختار مدونی برای صنعت چای نداریم متاسفانه مشکلات پیش می آید البته باید دقت کنیم ما علاوه بر وجود چایکاران عزیز، صنعتگران و کارگران شاعل در صنعت چای را داریم و فقط موضوع برگ سبز معیار نیست، هر چند قیمت برگ سبز در اولویت قرار دارد اما چون برای قسمت های دیگر این ساختار هیچ تمهیدی برنامه ریزی نشده و طبیعتا مشکلات مشاهده می گردد و نهایتا با عدم حمایت عملی از چایکاران این مسائل باعث کاهش تولید و افزایش نرخ بیکاری می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.