کد خبر : 5995
تاریخ انتشار : جمعه 23 ژوئن 2023 - 21:09

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان:

نمایندگان گیلان و مازندران اقدامات خویش در حمایت از صنعت چای را برای افکار عمومی تشریح نمایند

نمایندگان گیلان و مازندران اقدامات خویش در حمایت از صنعت چای را برای افکار عمومی تشریح نمایند

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس عباس محب خواه دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز برداشت چین دوم از باغات چای گفت: صنعت چای ایران متاثر از سیاست گذاری های نادرستی می باشد که در چنین وضعیتی کشاورز نمی تواند به خوبی منتفع شود. دبیر خانه کشاورز غرب

به گزارش بهجت خبر؛ مهندس عباس محب خواه دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز برداشت چین دوم از باغات چای گفت: صنعت چای ایران متاثر از سیاست گذاری های نادرستی می باشد که در چنین وضعیتی کشاورز نمی تواند به خوبی منتفع شود.

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در ادامه تصریح کرد: چایکاران با مشقت محصول خویش را برای چایسازی به کارخانجات عرضه می نمایند که حقیقتا در رابطه با قیمت گذاری به درستی عمل نشده و هم چایکاران و هم صنعت ما از این وضعیت متضرر می شوند.

وی با اشاره به میزان بالای واردات چای خشک اظهار کرد: چای ایرانی اگر مورد حمایت جدی و عملی مسئولان قرار بگیرد حقیقتا اعتلای صنعت چای رقم می خورد و این سبب ایجاد اشتغال و سودآوری بیشتر برای کارخانجات و چایکاران ما می گردد.

محب خواه در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم مصرف چای ایرانی در کشور و تغییر ذائقه ها متذکر شد: شما ببینید چه کسانی در پشت قضیه واردات چای هستند؟ و خیلی از همین افراد منفعتشان در واردات چای هست لذا برای جا افتادن مصرف چای ایرانی در کشور اهمیتی قائل نیستند البته در این قضیه همه ارگان ها باید به کمک سازمان چای و صنعت چای کشور بیایند و با کار فرهنگی از طرفی و تولید کیفی چای خشک ایرانی این وضع را اصلاح کنند.

وی افزود: این سوال را باید از مسئولین امر بپرسیم و مطالبه کنیم که برای اعتلای صنعت چای کشور چه اقداماتی انجام داده اند، نمایندگان گیلان و مازندران اقدامات خویش در حمایت از صنعت چای را برای افکار عمومی تشریح نمایند.

دبیر خانه کشاورز غرب گیلان در پایان با ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت چای خاطر نشان کرد: ان شاالله با تلاش چایکاران عزیز و فعالان صنعت چای و سندیکای چای و همراهی سازمان چای کشور آینده بهتری را برای این صنعت پیش بینی میکنیم البته این مسیر نیاز به مبارزه و مطالبه گری دارد و ما در خانه کشاورز قطعا اهداف خویش را به منظور احقاق حق کشاورزان مظلوم شمال کشور دنبال می نمائیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.