کد خبر : 6023
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 سپتامبر 2023 - 12:53

شهردار ماکلوان:

نصب پل شیشه ای و سورتمه ایده مناسبی برای بام سبز شهر ماکلوان است

نصب پل شیشه ای و سورتمه ایده مناسبی برای بام سبز شهر ماکلوان است

به گزارش بهجت خبر؛ محقق دوست شهردار ماکلوان در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: طی دو سالی که به طور رسمی عنوان شهردار را اخذ کردم، با بدهی های سنواتی مواجه شدیم که شامل فرسودگی ناوگان خدمات رسان می شد که بخش اعظمی از این بدهی را پرداخت نمودیم. در بحث ایجاد نشاط و رفاه

به گزارش بهجت خبر؛ محقق دوست شهردار ماکلوان در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: طی دو سالی که به طور رسمی عنوان شهردار را اخذ کردم، با بدهی های سنواتی مواجه شدیم که شامل فرسودگی ناوگان خدمات رسان می شد که بخش اعظمی از این بدهی را پرداخت نمودیم.

در بحث ایجاد نشاط و رفاه در اعیاد فطر و نیمه شعبان برگزاری دو جشن در پارک شهر داشتیم.همچنین در ایام نوروز برپایی نمایشگاه صنایع دستی و مواد غذایی که شامل ۱۰ غرفه بود به حمایت از بانوان و ایجاد اشتغال در ورودی شهر داشتیم که مورد اقبال گردشگران قرار گرفت.

محقق دوست در خصوص برنامه های پیش رو گفت ؛ بلوار ولایت که در مسیر است فاز نهایی آن به طول ۲ کیلومتر جهت احداث در دستور کار داریم. که در صدد آن هستیم که در ایام دهه فجر ترجیحا ۲۲ بهمن افتتاح کنیم.
سنگفرش کردن بازار سنتی حدود ۵۰۰  متر اولویت بعدی در کار است.
ایجاد دیواره حفاظتی بطول یک کیلومتر که هزینه ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تخمین زده شده در دستور کار است.همچنین کاهش حریم مسیر بلوار اصلی شهر پس از ۱۰ سال

کاهش ۵۰ درصدی پسماند در شهر ؛ با همیاری مردم منطقه و نهادینه شدن فرهنگ تفکیک از مبدا تولید روزانه ۳ تن زباله در این شهر به روزانه یک و نیم تن رسیده است.

محقق دوست در ادامه افزود ؛ مشکلات آب و برق در شهر ماکلوان مبتلا به همه شهرستان است و شهرداری ماکلوان پیگیر مشکلات و رفع آن برای شهروندان از طریق پیگیری از دستگاه های اجرایی است.

وی ادامه داد : شهر ماکلوان ۴۳۰ هکتار است که ۶۳ هکتار آن منابع طبیعی است و باید به راه و شهرسازی واگذار شود.

حیدر ثریا محقق دوست به ایجاد چمن مصنوعی در ماکلوان اشاره کرد و افزود ؛ چمن مصنوعی در خیابان حضرت علی اصغر پس از دیواره گذاری در دستور کار است.وی افزود ؛ طی دو سیل اخیر خیابان فوق بطور کامل تخریب گردید که با همکاری اداره های راهداری و منابع آب بازسازی شد.

شهردار ماکلوان ضمن تاکید بر مستعد بودن بام سبز و ایجاد اشتغال برای شهروندان گفت ؛ بام سبز ماکلوان یک منطقه مستعد جهت ایجاد اشتغال است و مالکیت آن در دست راه و شهرسازی با کاربری پارک می باشد.از استاندار محترم درخواست دارم این بام ۵ و نیم هکتاری را در اختیار شهرداری ماکلوان قرار دهد تا بطور معمول امکانات اولیه آن ایجاد گردد و در مراحل بعدی نیز سرمایه گذاری انجام شده تا پل شیشه ای، سورتمه و اماکن تفریحی گردشگری سالم در آن احداث شود.

همچنین پروژه آسفالت در هفته دولت که حدود ۵ کیلومتر راه بود با هزینه ای بالغ بر ۱۲ و نیم میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

محقق دوست در پایان گفت ؛نصب پل شیشه ای و سورتمه ایده مناسبی برای بام سبز شهر ماکلوان است.

انتهای پیام

آسیه جمالی گشتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.