کد خبر : 6032
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اکتبر 2023 - 7:11

وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی در فومن زبانزد خاص و عام است

وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی در فومن زبانزد خاص و عام است

به گزارش بهجت خبر؛ به مناسبت هفته گردشگری برپایی میز غذاهای محلی_سنتی گیلان در شهر ماکلوان برگزار شد. این مراسم با حضور مهندس فروغی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فومن ،صالحی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری،مقدم بخشدار سردار جنگل،صادقی مدیر هلال احمر ،چوپانی فعال حوزه گردشگری،اکبیا ریاست شورای بخش و جمعی از هنرمندان در هتل

به گزارش بهجت خبر؛ به مناسبت هفته گردشگری برپایی میز غذاهای محلی_سنتی گیلان در شهر ماکلوان برگزار شد.

این مراسم با حضور مهندس فروغی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فومن ،صالحی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری،مقدم بخشدار سردار جنگل،صادقی مدیر هلال احمر ،چوپانی فعال حوزه گردشگری،اکبیا ریاست شورای بخش و جمعی از هنرمندان در هتل آرام منعقد شد.

مهندس فروغی ریاست میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به وجود دو قطب بزرگ و مطرح جهانی ماسوله و قلعه رودخان در فومن و پتانسیل های موجود گفت ؛ #وجودجاذبههایتاریخیوفرهنگیدرفومنزبانزدخاصوعاماست،با نام فومن شهرک تاریخی ماسوله و دژ قلعه رودخان به ذهن خطور می کند.

ماسوله و قلعه رودخان دو جاذبه تاریخی و طبیعی در شهرستان فومن هستند که بعنوان بهترین گزینه جهت جذب گردشگران و مسافران در شهرستان محسوب می شوند و سالانه در تراز ورود گردشگر به گیلان سهم بسزایی را به خود اختصاص داده اند.برای رشد و توسعه گردشگری،مستلزم ایجاد فضای فرهنگی و در کنارش ترویج هنرهایی شامل صنایع دستی است که جزء برنامه های متنوع و تدوین شده آینده ما به شمار می رود.مهندس فروغی در ادامه افزود : شیرینی های سنتی مانند اگردک و کلوچه فومن در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد.

مقدم بخشدار سردار جنگل ضمن استقبال از برپایی میز غذای محلی ،لباس تالشی و سنتی را نمادی از زیبایی و اصالت فرهنگ اصیل منطقه برشمرد و گفت : از اینکه بانوان و دختران سرزمین تالش اشاعه فرهنگ ،هویت و اصالت خود را حائز ارزش می دانند و با پوشش زیبای محلی در این آئین حضور یافتند جای تقدیر ویژه دارد.

در پایان فروغی ضمن تشکر از مدعوین به جهت حضور در مراسم، از مهندس محمدی مدیریت هتل رستوران آرام و خانم زینعلی فعال فرهنگی تقدیر نمود.

✍آسیه جمالی گشتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.