کد خبر : 6158
تاریخ انتشار : جمعه 12 ژانویه 2024 - 22:45

انتخابات عرصه بسیار مهمی است/ کشور ما سرشار از منابع غنی است، اما دارای بیماری اقتصادی است

انتخابات عرصه بسیار مهمی است/ کشور ما سرشار از منابع غنی است، اما دارای بیماری اقتصادی است

دکتر جواد زبردست در نشست با اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه کشور ما سرشار از منابع غنی است، اما دارای بیماری اقتصادی است.

به گزارش بهجت خبر؛ دکتر جواد زبردست در نشست با اصحاب رسانه ضمن تشویق به حضور در پای صندوق رای، از عدم استقبال مردم در انتخابات گفت: در آستانه انتخابات قرار داریم اما تنور آن داغ نیست. هدف ما این است که با کمک رسانه تنور انتخابات داغ شود و این عمل به همراه خود مشارکت در پی دارد که مشارکت حداکثری خواسته مقام معظم رهبری است.

زبردست حضور در انتخابات را یک نماد واقعی از نمایش دموکراسی خواند و افزود؛ حضور ما در انتخابات به معنای دخالت آزادانه ما در سرنوشت کشور است چرا که خود تصمیم می گیریم چه افرادی را بعنوان وکلای خود در قوه مقننه انتخاب کنیم. کسانی که بتوانند با قانونگذاری مناسب و حذف قوانین پیچ در پیچ موجود بستر را برای یک زندگی آسانتر و رفاه بیشتر یک فضای اقتصادی پویا پیش ببرند.دکتر زبردست با تصریح بر اینکه اقتصاد ما پویا نیست افزود؛ در برهه زمانی فعلی اقتصاد ما رو به رکود است و این رکود سبب می شود که نتوانیم بستر را برای سرمایه گذاری های داخلی فراهم کنیم.

جواد زبردست عرصه انتخابات را یک عرصه مهم و اساسی دانست و خواسته اش را از اصحاب رسانه و خبر، فعالیت مضاعف آنان در این زمینه عنوان کرد و گفت: قدرت قلم را دست کم نگیرید. قلم ارزش دارد ارزش قلم مانند ارزش خون شهداست. جایگاه قلم رسانه در جامعه بسیار بالاست.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه تاکنون به خبرنگاران بها داده نشده گفت: شاید یکی از دلایلی که رسانه شهرستان فعال نیست بها ندادن و یا کم بها دادن به خبرنگاران بوده است و امکاناتی برای این قشر فراهم نبوده و برای دلگرم کردن آنها در عرصه خبر و آگاهی بخشی به جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند. رسانه مستلزم توجه بیشتر است. اینکه خبری را منتشر کنند کافی نیست، آن چیزی که بنده بعنوان یک فرد متخصص در حوزه فناوری و اطلاعات هستم و قدرت فضای مجازی را می شناسم غیر از این است. انتظارم این است که تولید محتوا شود، نه فقط برای انتخابات و مشارکت مردم و نه محتوا برای مسائل اقتصادی، بلکه در همه حوزه هایی که مردم در آن نقش دارند.

دکتر زبردست با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید مطالبه گر باشند و پتانسیل ها و مشکلات روستاها را به سمع مسئولان برسانند، مسئولیت و قدرت رسانه را حائز اهمیت دانست و افزود؛ اصحاب رسانه باید مطالبه گر باشد. وی از خبرنگاران خواست میان مردم شهر رفته و علت بی تفاوتی مردم نسبت به حضور در انتخابات و بی اعتمادی شان را جویا شده و عدم حضور شان را بررسی،پیگیری و رفع نمایند.

دکتر جواد زبردست با اشاره بر اینکه در دهه ۶۰ بحث بر سر مسائل تخصص و تعهد شکل گرفت و به علت نبود تخصص، تعهد بر تخصص پیشی گرفت و امروز باید از تکرار این موضوع پیشگیری شود گفت: نباید تعهد را کاملا نادیده گرفت اما باید بستر را برای جوانان متخصص و متعهد فراهم نمود و به وزن تخصص نیز بها داد. این کاری است که رسانه می تواند در آن نقش اثرگذار و بسزایی ایفا کند و همچنین دراثبات و ارزش آن نقش داشته باشد.

✍آسیه جمالی گشتی

/انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.