کد خبر : 967
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دسامبر 2019 - 18:48

امام جمعه فومن؛

جوان ایرانی همه وجودش را می دهد تا آزادگی به دست بیاورد

جوان ایرانی همه وجودش را می دهد تا آزادگی به دست بیاورد

امام جمعه شهرستان فومن در نشست بصیرتی دانشجو که به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد ضمن تبریک این روز به دانشجویان ایران اسلامی گفت: ۱۶ آذر روز مهمی برای جوانان ایرانی است در واقع روزی است که جوان ایرانی ثابت کرد که از همه وجودش را می دهد تا کیمیای آزادگی و حریت را به دست بیاورد.

به گزارش بهجت خبر؛ حجت الاسلام والمسلمین صفوی امام جمعه شهرستان فومن در نشست بصیرتی دانشجو که به مناسبت فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد ضمن تبریک این روز به دانشجویان ایران اسلامی گفت: ۱۶ آذر روز مهمی برای جوانان ایرانی است در واقع روزی است که جوان ایرانی ثابت کرد که از همه وجودش را می دهد تا کیمیای آزادگی و حریت را به دست بیاورد.

امام جمعه فومن در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حوزه و دانشگاه دو بال تفکر انقلاب اسلامی هستند و هر دوی آنها باید در مسیر اعتلا باشد تا پرچم انقلاب اسلامی روز به روز بیشتربه اهتزاز دربیاورد.

حجت الاسلام صفوی در رابطه با تلاش مزدوران غرب در محیط دانشگاه برای از بین بردن اعتقاد دانشجویان تصریح کرد: غرب گرایان و آریان پورها بسیار تلاش کردند که تفکر اسلامی را به حاشیه ببرند اما با تلاش آیت الله مطهری و آیت الله مفتح، دانشگاه بسیار توانست در جامعه اسلامی ما رهگشا باشد و در حضور تفکر انقلابی بود که دیالمه ها و آیت ها تربیت شدند و البته بعدها با توطئه مزدوران دشمن به شهادت رسیدند.

امام جمعه فومن با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) متذکر شد: امام علی(ع) فرمود: راس الخیمه حکومت اسلامی باید دارای سه ویژگی باشد یعنی صبور باشد، بصیر باشد و دانشمند و عادل باشد لذا دانشجو باید مجهز به این سه اصل باشد و در نظام علوی تقویت علم و دانش باید در صدر امور قرار بگیرد همچنان که بصیرت باید مورد توجه آحاد جامعه اسلامی باشد دانشجویان باید به این سه اصل توجه ویژه داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اقامه عدالت در جامعه علوی خاطر نشان کرد: اجرای عدالت در جامعه اسلامی حتما هزینه های بسیار دارد و البته آن کسی توان تحمل اجرای عدالت را ندارد حتما تحمل ظلم را نیز نخواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.